2009-03-10, 22:45
Medlem
Kommit in något som i Lunda-trakterna kallas suketter (Nej, jag har inte köpt sötningsmedel).

Dessa ska tydligen innehålla ~1mg Alprazolam och vara illegalt producerade. Påstås att dem är av "lite olika styrka", vilket iallafall inte jag märkt av. (Är visserligen inte så förtjust i benso och därmed inte så insatt)

Någon pillerfantast som testat och kan avlägga rapport på om det är sant att dessa ligger på ~1mg?
Kanske till och med kan konfirmeras att de är av olika styrka.

MVH
Citera
2009-03-10, 23:16
Medlem
knoxahs avatar
Om de är gjorda i något "rysslabb" (kom inte på något bättre ord ) så är chansen stor att kvantiteten av det aktiva ämnet (i detta fall alprazolam) varier kraftigt. Tyvärr, men om man skulle ta in säg, 20 tabletter, så skulle de kanske innehålla allt från 0.4 mg till 1.4 mg alprazolam (exempel). Så att "avlägga en rapport" om att de innehåller lika styrka är nog ganska svårt.
Citera
2009-03-11, 07:18
Medlem
Slottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Om de är gjorda i något "rysslabb" (kom inte på något bättre ord ) så är chansen stor att kvantiteten av det aktiva ämnet (i detta fall alprazolam) varier kraftigt. Tyvärr, men om man skulle ta in säg, 20 tabletter, så skulle de kanske innehålla allt från 0.4 mg till 1.4 mg alprazolam (exempel). Så att "avlägga en rapport" om att de innehåller lika styrka är nog ganska svårt.

exakt. de mixar ihop en deg. inte säkert att alla små substanspartiklar hamnar i synkad ordning. degen pressar dom ju till dessa åtråvärda små tabs. vinst lr förlust? 50-50..så tyvärr-ingen rapport. omöjligt.
Citera
2009-03-11, 11:39
Medlem
AntiAliass avatar
Jag vet exakt vilka du menar och det stämmer att dom är hemmatryckta ja. Det är definitivt lite olika styrka på dom faktiskt. Jag och en del jag känner har tvivlat på om det faktiskt är alprazolam i dom eller om det kan vara någon annan benzo men en av mina vänner pisstestades när han käkade dom och sa att det hade gett utsdlag på alprazolam iaf.

Hursomhelst blir jag väldigt trött av dom oftast iaf. Kan inte påstå att jag gillar dom...men dom är hyfsat billiga oftast och finns i överflöd i vissa kretsar i västra Skåne.
Citera
2009-03-11, 11:49
Medlem
nazipoliss avatar
dessa var ett problem för 3-4 årsedan i Göteborg på krogarna!
har inte sett något sedan dess, även fast mörkertalet nog är större än noll...

- stått i dörren för visitation då jag sett dessa
Citera
2009-03-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Jag vet exakt vilka du menar och det stämmer att dom är hemmatryckta ja. Det är definitivt lite olika styrka på dom faktiskt. Jag och en del jag känner har tvivlat på om det faktiskt är alprazolam i dom eller om det kan vara någon annan benzo men en av mina vänner pisstestades när han käkade dom och sa att det hade gett utsdlag på alprazolam iaf.

Hursomhelst blir jag väldigt trött av dom oftast iaf. Kan inte påstå att jag gillar dom...men dom är hyfsat billiga oftast och finns i överflöd i vissa kretsar i västra Skåne.

Tack
Citera
2009-03-11, 18:10
Medlem
Missbabybelles avatar
De är nog väldigt väldigt svagt, låter inte som någon höjdare direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in