2009-03-10, 19:33
Medlem
derbicoolings avatar
Hejsan!, jag ska skriva ut en bild på ca 205 x 325 pixlar, men när jag och även min kompis ska skriva ut det så får vi det inte rätt?, det blir bara över hela pappret och annat trams, så hur gör vi för att få ut exakt det vi vill ha?

Hoppas den ligger rätt
Citera
2009-03-10, 19:44
Medlem
systems avatar
Pixlarna säger inget om storleken (måttet) på bilden. Vad har bilden för storlek?

Sedan har nog även skrivarens egna inställningar lite med saken att göra, och även vilket program du skriver ut från (men jag gissar Photoshop).
Citera
2009-03-10, 20:18
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Pixlarna säger inget om storleken (måttet) på bilden. Vad har bilden för storlek?

Sedan har nog även skrivarens egna inställningar lite med saken att göra, och även vilket program du skriver ut från (men jag gissar Photoshop).

ja photoshop, bilden är exakt lika stor som ett legitimation, vi ska skriva ut till en liten fest vi ska hålla i.
Citera
2009-03-10, 20:35
Medlem
Flurries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system

Storleken är 5.42 cm x 8.6 cm - Vilket verkar vara helt in i helvetes omöjligt att skriva ut.. Har sökt över hela nätet utan resultat
Citera
2009-03-10, 20:41
Medlem
Max Powers avatar
I Photoshop kan man ju välja exakt storlek på utskriften.
Citera
2009-03-10, 21:56
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
I Photoshop kan man ju välja exakt storlek på utskriften.

men blir det rätt när man skriver ut då?
Citera
2009-03-10, 23:47
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
men blir det rätt när man skriver ut då?

Ja, det har alltid blivit rätt för mig i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in