2009-03-10, 17:43
Medlem
Halloj!

Något ljud får jag inte från mina högtalare när jag ämnar spela upp ljud- eller videofiler (mp3, avi, mpg-filer osv). Videofilerna funkar i Classic Media Player, men då utan ljud, dock får jag ett slags meddelande innan som proklamerar "audio switcher:ut". Även VLC och WMP är motvilliga att ge mig ljud, "system"-ljud (som när jag kopplar från min externa från USB-uttaget exempelvis) vill jag dock minnas att jag kan höra. Ett ihållande, skrapande, oroväckande, lågmält ljud hörs dock om jag skruvar upp volymratten. Windows Media Player förmodar att det antingen inte finns någon ljudenhet installerad på datorn, att ljudenheten används av ett annat program eller att den inte fungerar som den ska.

Någon svensk tycks inte ha haft problemet tidigare, men när jag googlar på "audio switcher out" internationellt får man många träffar. Min engelska är däremot inte eminent och ej heller mina datorkunskaper. Därför startar jag denna tråd och hoppas att jag inte är den första idiot ni vill hjälpa. I enhetshanteraren ser allt ut att funka ("den här enheten fungerar korrekt") och Windows hjälp- och supportcenter har jag inte mycket till övers för. Går jag in på kontrollpanelen/ljud och ljudenheter är det dock blankt, "ingen ljudenhet" sägs det där. Kolla på den andra bilden som postas i denna tråd så får ni se hur det ser ut för mig: http://www.videohelp.com/forum/archi...t-t361594.html

Hoppas det finns någon enkel lösning. Tack för hjälpen.
Citera
2009-03-10, 18:48
Medlem
Problemet tycks nu vara löst efter att jag stängt av datorn, dragit ut och tryckt tillbaks allehanda kablage och ånyo startat upp maskinen. Teknikens under...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in