2009-03-10, 16:42
Medlem
Tjenna , jag har nyss installerat ett windows xp på datan tankat från piratebay. men det verkar vara på engelska någon som skulle kunna hjälpa mig att få på svenska
Citera
2009-03-10, 16:45
Medlem
jastors avatar
Prova Fildelnings forumdelen :P
Citera
2009-03-10, 16:49
Medlem
bergsturks avatar
Du kan inte byta språk, om det inte är ett av de special-XP där detta är möjligt (jag har glömt vad det heter). Ominstallation alltså!
Citera
2009-03-10, 17:52
Medlem
Pratar du om tangentbordet?
Start / Controll Panel / Language and regional / Laguages / Details /
Citera
2009-03-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Pratar du om tangentbordet?
Start / Controll Panel / Language and regional / Laguages / Details /

nej lixom allt , aööa menyer allt är på engleska
Citera
2009-03-10, 23:38
Medlem
Windows XP MUI

Det finns ett tillägg som säljs separat som heter Windows XP MUI (Multilingual User Interface).

Du måste ha den för att byta alla menyer osv

mvh
Citera
2009-03-11, 09:31
Medlem
MUI Pack är rätt lösning

Ett förtydligande.

Man kan alltid byta språk på en Windows Xp installation. Behövs ingen specialversion för det.
Enda kravet är att XP som skall bytas är en Engelsk XP och inte en lokaliserad version.

Som föregående inläggare sade, behöver du Windows XP MUI Pack. Sök på fildelningen så hittar du säkert. Med dessa pack så kan du till och med ställa språket så det är olika beroende på vilket konto på datorn du loggar in med.

Liten faktabit:
T.ex. Windows XP Media Center edition existerar inte i lokaliserade versioner. Den är en Engelsk ordinär XP med MUI pack för aktuellt språk tillagt.
Det fick personer erfara som uppgraderade till IE7 för några år sedan erfara.

Jag använder nästan enbart engelsk XP och lägger på Language pack i efterhand. Detta eftersom jag jobbar i en miljö där jag behöver stödja flera olika språk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in