Körde stående skivstångsrodd för 45min sen. Kändes helbra i ryggen och tänkte aldrig tanken på att jag skulle få ont. Men men, när jag sträcker upp mig efter sista setet smäller det till i vänster Lats, mitt på ryggen precis till vänster om ryggraden.
Har haft ryggskott tidigare nere i svanken och detta kändes nästan exakt likadant, fast mindre intensivt och på en annan punkt dårå.
Har inte så fasligt ont just nu men vad kan jag göra såhär innan jag går och lägger mig. Stretcha på något sätt eller bara lägga mig ned asap?
Troligvis har du släppt ryggen mot de sista repsen utan att du märkt det och då kan sådana smärtor uppstå.
Inget direkt att göra åt det just nu, mer än att sträcka lite försiktigt på stället en stund innan sängen. Vila gärna nån dag från träningen tills det blir bättre. Och skulle det inte bli bättre på några dagar så blir det ett besök till farbror´n...
Mest troligt en muskelruptur (bristning) i de långa ryggsträckarna alt latissimus dorsi. Avakta lite innan du uppsöker naprapat/sjukgymnast då det inte finns mkt man kan göra i akutfasen. Utvärdera om området blir svullet/rött samt hur din funktion är imorgon.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!