2009-05-29, 22:46
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejnejnej
Javisst är den det. Fast så uppenbart och bra att de kommer undan med det.

Den där oasislåten hade jag inte hört innan. Det var en riktigt usel stöld, mer ett brutalt rån.

Båda varianterna är tokbra, fastän TSOOLs är bäst. Lyla hamnade etta på singellistan i England. Visar att TSOOL förtjänar mer respekt internationellt än vad dom fått.
Citera
2009-05-29, 22:52
Medlem
nejnejnejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbia
Båda varianterna är tokbra, fastän TSOOLs är bäst. Lyla hamnade etta på singellistan i England. Visar att TSOOL förtjänar mer respekt internationellt än vad dom fått.

Haha, satan vilken medial skugga som vilat över mig senaste åren.

Jo, de förtjänar definitivt mer uppmärksamhet än de fått. Fast helt obemärkta har de inte passerat förbi.
Citera
2009-05-29, 22:55
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Haha, satan vilken medial skugga som vilat över mig senaste åren.

Jo, de förtjänar definitivt mer uppmärksamhet än de fått. Fast helt obemärkta har de inte passerat förbi.

Nej, men dom förtjänar mer än jävla Linkin Park, Nickelback och liknande skit. Fast det är en (lång) diskussion som inte hör hemma här.
Citera
2009-05-29, 23:14
Medlem
nejnejnejs avatar
Bröderna Gibb snodde ju från Abbas SOS när de skrev Islands in the stream. I abbalåten sjunger de "when you're gone, how can I...". Samma parti dyker upp i islands in the stream, fast här spelar blåset sångmelodin.

Kaaaan ju vara en slump också.
Citera
2009-05-29, 23:35
Medlem
Eitzels avatar
Citat:
Blow my cool har ju klara likheter med rebel rebel av Bowie. Själva baba-kören är ju också den lånad, fast nu kan jag inte komma på varifrån
Jag tänker alltid på ''Let's spend the night together'' när jag hör ''Blow my cool'' men jag kanske bara är lite vilse.
Citera
2009-05-29, 23:53
Medlem
nejnejnejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eitzel
Jag tänker alltid på ''Let's spend the night together'' när jag hör ''Blow my cool'' men jag kanske bara är lite vilse.

Inte alls. Varför tänkte jag inte på det?
Citera
2009-05-30, 06:59
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eitzel
Maiden släppte sin platta två månader efter Gyllene Tider (som dessutom spelade in sin ett halvår innan Maiden, dvs 1979).

Sedan kan man ju fråga sig hur mycket Iron Maiden lyssnar på Gyllene Tider...
Citera
2009-05-30, 11:02
Medlem
Ratads avatar
Har säkert tagits upp redan. Nirvanas "Come as you are" är duktigt stulen från Killing Jokes "Eighties", men dom kom överens och Dave Grohl spelade på "Killing Joke"-albumet från 2003.

Huvudriffet i Corrosion of Conformitys "Clean my Wounds" låter som Misfits "Helena". Bra låtar bägge två.
Citera
2009-05-30, 11:57
Medlem
scwabs avatar
Jag hade en gång en båt - Cornelis Vreeswijk = Beach boys - Sloop John D

dock var båda visst två tagna ifrån en gamal västindisk folksång så dom hade inte kopierat varandra upptäckte jag nu, men men...

Kommer ihåg att det var någon hip hop-låt för något år sedan(kanske förra året) som hade kopierat riffet i Led Zeppelin - Kashmir rakt av. Någon som vet vilken jag menar?
Citera
2009-05-30, 12:23
Medlem
klykans avatar
Sublime - Seed
http://www.youtube.com/watch?v=42ei9hSdITc

Nofx - Lori meyers
http://www.youtube.com/watch?v=CYl-3S79JIY

Första 10 sekunderna..
Citera
2009-05-30, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scwab
Jag hade en gång en båt - Cornelis Vreeswijk = Beach boys - Sloop John D

dock var båda visst två tagna ifrån en gamal västindisk folksång så dom hade inte kopierat varandra upptäckte jag nu, men men...

Kommer ihåg att det var någon hip hop-låt för något år sedan(kanske förra året) som hade kopierat riffet i Led Zeppelin - Kashmir rakt av. Någon som vet vilken jag menar?
Det är den hemska duetten mellan Jimmy Page och Puff Daddy du tänker på. "Come with Me" heter smörjan. http://www.youtube.com/watch?v=MvA26p6wMYc
Jag förstår inte hur Jimmy kunde nedlåta sig att spela med en sådan sopa, antagligen var det plånboken han tänkte med.
Citera
2009-05-30, 13:31
Medlem
Orginalet: Kent - 747
Plagiatet: Luna Halo - Forgiveness

LÄSKIGT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem