2009-03-09, 18:49
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Vill visa min musiksamling i rutnätet med små skivomslag som fungerar som mappar i iTunes. Jag har spenderat åtskilliga timmar på att fixa i ordning det vanliga läget så det är ska fungera smidigt.

Har flera album som fungerar som samlingsskivor, dvs under artist har jag t.ex. skrivit "Simian Mobile Disco Christmas Mix" som innehåller ca 20 låtar, och under "Albumartist" har jag lagt till enskilt på varje låt vilken låt som är mixad.

Nu när jag listar i rutnätet så är det just Albumartisterna som visas, vilket gör att jag har en herrans massa artister med bara 1 låt... Insåg väl ifs att jag borde gjort tvärtom redan från början men det orkar jag fanimej inte göra nu.

Går det att sortera annorlunda i rutnätet?
Citera
2009-03-09, 18:53
Medlem
Klyschans avatar
Det tror jag inte, men det finns en snubbe vid namn Doug som snickrar ihop en massa Apple Script till iTunes, bl a sådana som byter plats på informationen på det sättet som du snackar om.

http://dougscripts.com/itunes/
Citera
2009-03-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Vill visa min musiksamling i rutnätet med små skivomslag som fungerar som mappar i iTunes. Jag har spenderat åtskilliga timmar på att fixa i ordning det vanliga läget så det är ska fungera smidigt.

Har flera album som fungerar som samlingsskivor, dvs under artist har jag t.ex. skrivit "Simian Mobile Disco Christmas Mix" som innehåller ca 20 låtar, och under "Albumartist" har jag lagt till enskilt på varje låt vilken låt som är mixad.

Nu när jag listar i rutnätet så är det just Albumartisterna som visas, vilket gör att jag har en herrans massa artister med bara 1 låt... Insåg väl ifs att jag borde gjort tvärtom redan från början men det orkar jag fanimej inte göra nu.

Går det att sortera annorlunda i rutnätet?

Markera alla låtar som tillhör samlingsalbumet välj visa info från menyn. Under "options" så har du något typ "del av kompilering" (part of compilation). Sätt den till yes och nu har alla artister från samlingsalbumet samlats under albumnamnet.
Citera
2009-03-09, 19:07
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehnvis
Markera alla låtar som tillhör samlingsalbumet välj visa info från menyn. Under "options" så har du något typ "del av kompilering" (part of compilation). Sätt den till yes och nu har alla artister från samlingsalbumet samlats under albumnamnet.

Fanns en som hette "Del av samling" och en ruta att kryssa för och en rullist med ja/nej, listen stod på "ja" så jag klickade i rutan och tryckte "ok". Inget hände och när jag gick in igen hade rutan klickats ur men listen stod på "ja".

Irriterande.

Ingen som har samma script som kan länka? fanns så sjukt många på den där sidan.
Citera
2009-03-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Fanns en som hette "Del av samling" och en ruta att kryssa för och en rullist med ja/nej, listen stod på "ja" så jag klickade i rutan och tryckte "ok". Inget hände och när jag gick in igen hade rutan klickats ur men listen stod på "ja".

Irriterande.

Ingen som har samma script som kan länka? fanns så sjukt många på den där sidan.

Hmm och alla låtar har samma album namn eller är det olika albumnamn?
Citera
2009-03-09, 20:09
Medlem
Klyschans avatar
http://dougscripts.com/itunes/script...thistagthattag
Citera
2009-03-10, 11:25
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehnvis
Hmm och alla låtar har samma album namn eller är det olika albumnamn?

Samma albumnamn, samma artist.

Bara albumartist som är olika.

Citat:
Ursprungligen postat av Klyschan
http://dougscripts.com/itunes/script...thistagthattag

Tack som fan.
tack även för hemsidan, den var fantastisk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in