2009-03-24, 01:57
Medlem
Skäggbiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling

Planet's funniest animals, de som skrattar åt det har fan ingen humor.

Det där är typisk tysk humor. Djur som slår sig och folk som fiser.. Beviset på att Tyskarna tog livet av alla med humor under kriget.
Citera
2009-03-24, 01:58
Medlem
Lugnofins avatar
Skämt är inte kul

Vem fan skrattar åt skämt? Oavsett om det är neger-, jude- eller bögskämt. Den typen av skämt slutade man väl skratta åt i mellanstadiet?

Jag kan faktiskt se ganska tydligt varför du kategoriserar en stor grupp människor som "PK". Dessa konstiga människor som inte skrattar när du burdust snubblar fram och viskar "en bög var på konsum o handla falukorv... Så frågar expediten "ska jag skiva den åt dig?" näfan svarar bögen - ser mitt arsle ut som en spargris kanske?" Höhöhöhöhö.. Öhhhh...
Varför inget skratt? Jag som tränat in tajmingen exakt som Stefan och Krister och allt...
Citera
2009-03-24, 07:24
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnofin
Vem fan skrattar åt skämt? Oavsett om det är neger-, jude- eller bögskämt. Den typen av skämt slutade man väl skratta åt i mellanstadiet?

Jag kan faktiskt se ganska tydligt varför du kategoriserar en stor grupp människor som "PK". Dessa konstiga människor som inte skrattar när du burdust snubblar fram och viskar "en bög var på konsum o handla falukorv... Så frågar expediten "ska jag skiva den åt dig?" näfan svarar bögen - ser mitt arsle ut som en spargris kanske?" Höhöhöhöhö.. Öhhhh...
Varför inget skratt? Jag som tränat in tajmingen exakt som Stefan och Krister och allt...

Det DÄR var faktiskt kul.
Citera
2009-03-25, 00:11
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
De som är lite intelligentare, skrattar helst uppåt. När det skämtas om rika, framgångsrika eller om en själv.

Nja, de som uppskattar bushskämt och liknande är ju inte kända för att vara de vassaste knivarna i lådan.
Citera
2009-03-25, 00:32
Medlem
feed-mes avatar
Citat:

Den där ska jag dra till nästa bästa person

Hahaha men jag kan berätta lite för dig om min humor så du vet hur jag som en omogen 20 åring egentligen är.

Jag skrattar år internhumor om en del personer, neger skämt, jude skämt, eurocop radio, Robert Gustavsson, bizarra sexskämt och ibland kan jag lägga in lite självironi i rätt läge och säga bland annat "Rasism är det västa jag vet, jag skulle aldrig kunna uttala mig rasistiskt"
Citera
2009-03-25, 21:24
Medlem
Lugnofins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Den där ska jag dra till nästa bästa person

Hahaha men jag kan berätta lite för dig om min humor så du vet hur jag som en omogen 20 åring egentligen är.

Jag skrattar år internhumor om en del personer, neger skämt, jude skämt, eurocop radio, Robert Gustavsson, bizarra sexskämt och ibland kan jag lägga in lite självironi i rätt läge och säga bland annat "Rasism är det västa jag vet, jag skulle aldrig kunna uttala mig rasistiskt"

Skall jag berätta lite om min humor då...
Jag gillar komediserier som Fawlty Towers, Black Adder, Red Dwarf, Black Books, South Park, The Office och Extras bl.a. Men det som verkligen får mig att inifrån bubbla ut i gapflabb är när jag målar upp en inre bild föreställande något i stil med följande:
En 20-årig "självironisk" kille. Tänk dig att denne kille springer fram till dig. Tänk att han, med stora problem att hålla inne skrattet, fnissar fram: "Jag gillar inte rasister!!!!" Tänk sedan att brister ut i ett stort leende, studsar lätt på stället av exaltering och kontrar slutligen, kabaréleende och slåendes ut med armarna, med sin, håll i dig nu: "Jag bara skojja! Jag är ju rasist! Tadaa!"

Den killen är min idol. Att han sedan gillar "[...]internhumor om en del personer, neger skämt, jude skämt[...]" ger honom gudastatus.
Citera
2009-03-25, 21:36
Medlem
Pyramids avatar
Skämt om USA, män, Israel, rika människor (trots att det oftat är medelklass som utgör den grövre graden av PK:ism) osv..
Citera
2009-03-25, 22:02
Medlem
Snöblinds avatar
Nyhetsuppläsare som säger fel! Det skrattar i och för sig jag också åt om det är tillräckligt fel (Kryptonit i fittan om någon kommer ihåg den?).

Annars är AFHV en klar vinnare bland PK-publiken.

I övrigt tycker jag att Ruskigbuss inlägg slog huvudet på spiken

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det är ganska kul att läsa de som försöker gissa vad andra tycker är kul.

Nu är det ganska enkelt att kategorisera humor - genom att ställa frågan: "skämtar man neråt eller uppåt?"

De som gillar att mobba andra, skrattar gärna neråt. De flinar åt förståndshandikappade som drattar på arslet, de skämtar om offer för brutala våldsdåd etc.

De som är lite intelligentare, skrattar helst uppåt. När det skämtas om rika, framgångsrika eller om en själv.

Sen finns det förstås också sk galghumor där man skämtar om hemska och fruktansvärda saker som drabbar en själv eller närstående, sk galghumor.

Här på FB är det lite intressant, de som gärna kallar sej "realister" (som i sej är ganska humoristiskt) och gärna klassar de som inte håller med om deras fördomar som "PK" (totalt omedvetna om vad det egentligen betyder) - anser sej nog stå ovanför "blattar" eller "negrer" eller andra grupper som de försöker skämta om.

Vi som inte tillhör denna märkliga grupp får dock lätt intrycket att de EGENTLIGEN anser sej underlägsna "blattarna" och därför skämtar uppåt.

Så - dessa "icke-PK" skämt tillhör antingen mobbarens eller den som anser sej vara underlägsna våra invandrade.

De vet kanske bäst själva vad som är sant.
Citera
2009-03-25, 23:16
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Jag har under en längre tid lärt känna ett antal PK människor och alla dem har en sak gemensamt: De har humorspärrar. De kan aldrig skratta åt ett neger, jude, bög eller sexskämt. I stort sätt allt som är sjukt roligt kan de inte skratta åt för de bryter mot deras politiska åsikt.

Min fråga här är om någon kan förklara vad politiskt korrekta egentligen garvar åt?
Min tydliga erfarenhet är att PK-folk gillar den yngre Björn Gustavsson. De tycker också om Magnus Betnèr som har de rätta åsikterna.

Annars älskar de Tage Danielsson, som de anser vara den godaste människa som någonsin levat.

Ämnesområden som är helt ofarliga att skämta om som Bush, Kristendom, giriga direktörer, medelålders vita män.

Ingen slump att pappan i familjen alltid är tönten(Gustav Svensson, Pappa Rudolf). Eftersom att medelålders vita män är rikast och mest framgångsrika är det helt ofarligt att skämta om dem. Sånt kan i och för sig också jag tycka är kul.
Senast redigerad av Amor 2009-03-25 kl. 23:25.
Citera
2009-03-25, 23:32
Medlem
Amors avatar
Citat:

Det finns ju en världsförbättrar-anda hos pk-folket som gör att de har svårt att se tillvaron med distans. Empatisk extremism var det någon som uttryckte i en annan tråd på flashback. Det begränsar områden man kan skämta om.

Annars håller jag med dig om att vitsar inte är så roligt. Men PK-folk skrattar inte heller åt snabba vältajmade kommentarer. De har inte tillräckligt mycket distans till tillvaron, utan trippar ständigt på tå av av rädslan för att inte "kränka" någon.

Är det inte allmänt känt att högerfolk har mer humor än pk-folk?
Senast redigerad av Amor 2009-03-25 kl. 23:34.
Citera
2009-03-26, 00:18
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Skall jag berätta lite om min humor då...
Jag gillar komediserier som Fawlty Towers, Black Adder, Red Dwarf, Black Books, South Park, The Office och Extras bl.a. Men det som verkligen får mig att inifrån bubbla ut i gapflabb är när jag målar upp en inre bild föreställande något i stil med följande:
En 20-årig "självironisk" kille. Tänk dig att denne kille springer fram till dig. Tänk att han, med stora problem att hålla inne skrattet, fnissar fram: "Jag gillar inte rasister!!!!" Tänk sedan att brister ut i ett stort leende, studsar lätt på stället av exaltering och kontrar slutligen, kabaréleende och slåendes ut med armarna, med sin, håll i dig nu: "Jag bara skojja! Jag är ju rasist! Tadaa!"

Den killen är min idol. Att han sedan gillar "[...]internhumor om en del personer, neger skämt, jude skämt[...]" ger honom gudastatus.
Hahaha så tar jag mig själv ungefär också

Haha jag tycker din ironi mot mig också var skoj Sånt där får jag höra ofta om att jag är en omogen fjant som inte tar något seriöst
Citera
2009-03-27, 13:58
Medlem
feed-mes avatar
Nu vill ju inte jag att min fina tråd ska dö ut så jag skriver väll här lite fler tolkningar.

Jag tror att en politiskt korrekt människa mestadels roar sig med att skicka mail till storföretag och hetsa fast de ändå aldrig får respons. Problemet egentligen är väll att politiskt korrekta inte tycker att dem är politiskt korrekta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in