Citat:
Just den politiska delen tycker jag känns onödig i denna tråd, för det hör egentligen inte hemma här så jag ber om ursäkt för att jag frågade.
Ursprungligen postat av b0gfetto
Nej, jag är inte politisk korrekt utan tycker att det uttrycket är uttömt och larvigt och används för ofta på FB i brist på svar i diskussioner hos "vi är alternativa WÖÖ!!!"-människor.
Simpsons, Futurama, Scrubs, South Park, Våra värsta år, 2½ män kollar jag oftast på. IRL så är råa skämt bäst oavsett vad för folk/djur dom riktas åt.
Simpsons, Futurama, Scrubs, South Park, Våra värsta år, 2½ män kollar jag oftast på. IRL så är råa skämt bäst oavsett vad för folk/djur dom riktas åt.
Garvar i stort sätt åt allt det där du garvar åt så därför är vi överens
Citat:
Ursprungligen postat av Zöl
Kan det inte vara så att de är väldigt bra människor som anser att alla är lika mycket värda och tror på en planet av gemenskap och fred? och har därför svårt att skratta åt neger och judeskämt, eftersom det nedvärderar dessa "folkslag".
Bög och sexskämten kan jag inte riktigt förklara men jag antar att de är väldigt mogna individer och finner därför sådan humor smaklös.
De kanske skrattar åt ordvitsar, roliga historier, youtubefjöl m.m. Det finns ju faktiskt väldigt mycket humor som utesluter dessa områden...
Bög och sexskämten kan jag inte riktigt förklara men jag antar att de är väldigt mogna individer och finner därför sådan humor smaklös.
De kanske skrattar åt ordvitsar, roliga historier, youtubefjöl m.m. Det finns ju faktiskt väldigt mycket humor som utesluter dessa områden...
Mmm kanske men jag har aldrig påstått mig vara mogen heller
Men visst finns det extremt med humor som inte behöver anses som icke-politiskt korrekta som är roliga. Men dem jag menar är t.ex. en tjej som gick i min klass som vara totalt politiskt korrekt. När jag satt och drog ett Judeskämt så skulle hon ta upp det med rektorn bara för att hon tyckte att det skämtet stred mot hennes ideal. Och just den saken tycker jag var lite humoristisk i sig men det är emellertid dessa personer som jag undrar vad de egentligen skrattar åt. Hittils har svaren varit ganska bra och ditt bidrag fungerade också i min teori.
P.S
Visst kan det vara så att den här tjejen var mer mogen än jag och mer medmänsklig, sånt kan jag väll erkänna. Men sålänge jag fortfarande är ung så tänker inte jag bry mig speciellt om hur vida folk tycker jag är mogen eller inte
. BTW, intressant ämne, har också funderat över detta en del.