2009-03-12, 21:58
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Nej, jag är inte politisk korrekt utan tycker att det uttrycket är uttömt och larvigt och används för ofta på FB i brist på svar i diskussioner hos "vi är alternativa WÖÖ!!!"-människor.

Simpsons, Futurama, Scrubs, South Park, Våra värsta år, 2½ män kollar jag oftast på. IRL så är råa skämt bäst oavsett vad för folk/djur dom riktas åt.
Just den politiska delen tycker jag känns onödig i denna tråd, för det hör egentligen inte hemma här så jag ber om ursäkt för att jag frågade.

Garvar i stort sätt åt allt det där du garvar åt så därför är vi överens

Citat:
Ursprungligen postat av Zöl
Kan det inte vara så att de är väldigt bra människor som anser att alla är lika mycket värda och tror på en planet av gemenskap och fred? och har därför svårt att skratta åt neger och judeskämt, eftersom det nedvärderar dessa "folkslag".
Bög och sexskämten kan jag inte riktigt förklara men jag antar att de är väldigt mogna individer och finner därför sådan humor smaklös.

De kanske skrattar åt ordvitsar, roliga historier, youtubefjöl m.m. Det finns ju faktiskt väldigt mycket humor som utesluter dessa områden...

Mmm kanske men jag har aldrig påstått mig vara mogen heller

Men visst finns det extremt med humor som inte behöver anses som icke-politiskt korrekta som är roliga. Men dem jag menar är t.ex. en tjej som gick i min klass som vara totalt politiskt korrekt. När jag satt och drog ett Judeskämt så skulle hon ta upp det med rektorn bara för att hon tyckte att det skämtet stred mot hennes ideal. Och just den saken tycker jag var lite humoristisk i sig men det är emellertid dessa personer som jag undrar vad de egentligen skrattar åt. Hittils har svaren varit ganska bra och ditt bidrag fungerade också i min teori.

P.S
Visst kan det vara så att den här tjejen var mer mogen än jag och mer medmänsklig, sånt kan jag väll erkänna. Men sålänge jag fortfarande är ung så tänker inte jag bry mig speciellt om hur vida folk tycker jag är mogen eller inte
Citera
2009-03-13, 00:24
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Just den politiska delen tycker jag känns onödig i denna tråd, för det hör egentligen inte hemma här så jag ber om ursäkt för att jag frågade.

Garvar i stort sätt åt allt det där du garvar åt så därför är vi överens

Mmm kanske men jag har aldrig påstått mig vara mogen heller

Men visst finns det extremt med humor som inte behöver anses som icke-politiskt korrekta som är roliga. Men dem jag menar är t.ex. en tjej som gick i min klass som vara totalt politiskt korrekt. När jag satt och drog ett Judeskämt så skulle hon ta upp det med rektorn bara för att hon tyckte att det skämtet stred mot hennes ideal. Och just den saken tycker jag var lite humoristisk i sig men det är emellertid dessa personer som jag undrar vad de egentligen skrattar åt. Hittils har svaren varit ganska bra och ditt bidrag fungerade också i min teori.

P.S
Visst kan det vara så att den här tjejen var mer mogen än jag och mer medmänsklig, sånt kan jag väll erkänna. Men sålänge jag fortfarande är ung så tänker inte jag bry mig speciellt om hur vida folk tycker jag är mogen eller inte

Om man tar upp ett judeskämt med en rektor så då nej då är man inte särskilt mogen.
Citera
2009-03-13, 08:37
Medlem
Prinz_eugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonadar
PK folk med humorspärrar skrattar åt allt som är roligt, precis som alla andra, allt beror på umgänget. Jag tror inte direkt folk som är ensamma skäms. Jag är 100% säker på att t.ex. Reinfeldt skulle skratta röven av sig åt ett saftigt judeskämt, men ni förstår ju själva att han inte kan göra det i sin position.

Säkerligen skulle Reinfeldt kunna skratta åt något sådant, men han är ingen PK-människa i den bemärkelsen. De personer trådskaparen syftar på är det äkta hardcore PK-folket: Killarna och tjejerna i kläder sydda av palmblast, piprökarna, hemmagjorda rosévins-drickarna, Burmafärgat könshår över halva underkroppen, poetryslam-deltagarna och tro mig, dom finns. Dessa personer skrattar inte ens i hemlighet åt saftig humor. Det hade inneburit livstids exil från kollektivet.

Det säger sig egentligen själv. Folk skapas med eller utan humor. Folk som skapas UTAN humor tar med automatik saker på alldeles för stort allvar, inklusive sig själv, och då blir man PK. Najs egentligen att dom störiga jävlarna aldrig får skratta. Det e riktigt najs.
Citera
2009-03-14, 00:28
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinz_eugen
Säkerligen skulle Reinfeldt kunna skratta åt något sådant, men han är ingen PK-människa i den bemärkelsen. De personer trådskaparen syftar på är det äkta hardcore PK-folket: Killarna och tjejerna i kläder sydda av palmblast, piprökarna, hemmagjorda rosévins-drickarna, Burmafärgat könshår över halva underkroppen, poetryslam-deltagarna och tro mig, dom finns. Dessa personer skrattar inte ens i hemlighet åt saftig humor. Det hade inneburit livstids exil från kollektivet.

Det säger sig egentligen själv. Folk skapas med eller utan humor. Folk som skapas UTAN humor tar med automatik saker på alldeles för stort allvar, inklusive sig själv, och då blir man PK. Najs egentligen att dom störiga jävlarna aldrig får skratta. Det e riktigt najs.
Joo funkar det också. Kan sammanfatta PK personer att de är kulturnissar som blir arga och nästan helt flippade om man inte håller med om homoäktenskap, jämställdhet och allt det där. Faktiskt är det en form av humor som jag uppskattar, när man hetsar så att folk flippar för att man är helt emot den korrektheten all moral förutspråkar
Citera
2009-03-14, 07:47
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Jag har under en längre tid lärt känna ett antal PK människor och alla dem har en sak gemensamt: De har humorspärrar. De kan aldrig skratta åt ett neger, jude, bög eller sexskämt. I stort sätt allt som är sjukt roligt kan de inte skratta åt för de bryter mot deras politiska åsikt.

Min fråga här är om någon kan förklara vad politiskt korrekta egentligen garvar åt?
'
Dom skrattar åt humorsketecher som är uppe på Youtube. Vet av empirisk erfarenhet . BTW, intressant ämne, har också funderat över detta en del.
Citera
2009-03-15, 23:57
Medlem
therealabos avatar
Jag har inte funderat över vad politiskt korrekta skrattar åt, för jag vet att de skrattar åt sånt som inte är kränkande för andra än jänkare, rikemansfolk och religiösa (Bortsett då från muslimer). PK humor brukar oftast vara riktigt dåliga skämt om George W Bush, Sverigedemokraterna etc. Sedan så finns det sådana som roar sig med att skriva sjuka texter till fängelser och kommuner eller på forum för höger folk där de skriver "Kommunismen skall segra" etc.
Jag vet vad dem skämtar om, men jag fattar inte det roliga i det? OK för att ha destruktiv humor men detta är ju inte alls kul för att det har en politisk bakgrund i stort sätt i alla skämten! Destruktiv humor ska vara intima skämt om granskapet eller kanske om någon figur man hittat på själv men inte fan ska det ha ett politiskt budskap, för det sabbar hela skämten!
Senast redigerad av therealabo 2009-03-15 kl. 23:59.
Citera
2009-03-16, 05:23
Medlem
Dublees avatar
När folk säger "men ja e int bitter!" i tid och otid. Alltid otid. Finns bara otid för det skämtet.
Citera
2009-03-17, 19:17
Medlem
Custom_mades avatar
Är det inte lite pk att skämta om Kristendom? Iaf i Sverige? Kanske inte de kristna pk-iterna utan mer dessa som pratar om människors lika värde och att alla förutom dom själva och deras sällskapskrets är rasister och nazister?
Citera
2009-03-17, 19:49
Medlem
setermannens avatar
Min mamma kollar på Galenskaparna, det kanske kan va nåt.
Citera
2009-03-18, 20:40
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Humorpaneler på TV.
Citera
2009-03-19, 01:22
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setermannen
Min mamma kollar på Galenskaparna, det kanske kan va nåt.
Är det inte en från galeskaparna som var med i den där siba reklamen (Tror jag iaf att det var) där han sa "Har ni höga priser då? Nej, där ser du!"... Den reklamen var riktigt tragiskt tråkig som jag kan tänka mig att Roland i torsk på Tallinn skulle sitta och storgarva åt. Iaf kändes den ganska så PK
Citera
2009-03-19, 15:17
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dublee
När folk säger "men ja e int bitter!" i tid och otid. Alltid otid. Finns bara otid för det skämtet.

Vet.. Nog uttjatat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in