2009-03-12, 00:36
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Jag skrattar åt alla idioter som kacklar på om PK hit och PK dit. Lets face it, du är antagligen en jävla tönt utan humor, det är ingen vast left wing conspiracy som sätter stopp för din karriär som humorist.
Hahahaha jag kanske själv är politiskt korrekt

Men du har iaf rätt i att jag är en tönt utan humor som aldrig skrattar. Dom som känner mig och vet mitt FB namn kan ju intyga att jag aldrig garvar
Citera
2009-03-12, 00:44
Medlem
frallzorzs avatar
Inse att ni inte skulle tycka att neger och jude-skämt skulle vara så kul om det inte vore för att ni kände att ni bryter mot sociala tabuer... Har aldrig tyckt Eddie Meduza eller töntarna som gör Eurocop någonsin har varit det minsta roliga. Bara dryga.
Citera
2009-03-12, 00:47
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frallzorz
Inse att ni inte skulle tycka att neger och jude-skämt skulle vara så kul om det inte vore för att ni kände att ni bryter mot sociala tabuer... Har aldrig tyckt Eddie Meduza eller töntarna som gör Eurocop någonsin har varit det minsta roliga. Bara dryga.
Men det är ju det som är hela grejen! Samma sak med pedofil skämt och döds skämt! Dom är ju roliga bara för att det bryter mot moralen
Citera
2009-03-12, 01:01
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Hur ofta är neger-, bög- och sexskämt roliga? När ex. Eddie Izzard eller Ricky Gervais gör det så skrattar jag, eftersom de är roliga, men när valfri "realist" brölar något om att en kille säkert vill ha den i tvåan så blir resultatet bara en snarkning.

Humor är humor, oavsett ämne.

Förvisso, men humorn tycker jag är i hög utsträckning avhängig vilket kontext det är i. T.ex om man sitter vid ett bord på nobelmiddagen och kounugen plötsligt drar ett grovt skämt om en negerbög, skulle jag tycka det hela var mycket lustigt.

Generellt sätt så så personer "det kan man inte skämta om" tråkigare personer än de som inte kommer med dessa kommentarer.
Citera
2009-03-12, 01:02
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Men det är ju det som är hela grejen! Samma sak med pedofil skämt och döds skämt! Dom är ju roliga bara för att det bryter mot moralen

Du garvar så du kissar på dig till buskis eller vad det heter va? Stefan och Krister typ.
Citera
2009-03-12, 01:07
Medlem
rotten_88s avatar
Visst kan det vara kul med ett skämt som är lite tabu, mest om det har en väldigt brutal utformning.
Citera
2009-03-12, 01:15
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Du garvar så du kissar på dig till buskis eller vad det heter va? Stefan och Krister typ.
Stefan och Krister är iof riktigt kul men inte har det med denna diskusion att göra.

Själv då? Anser du dig politiskt korrekt och blir arg för att jag startar en tråd för att fråga vad politiskt korrekta garvar åt?

För att slippa att vissa undrar så ska jag presentera det jag garvar åt:
Simpsons
Family Guy
Scrubs
Robert Gustavsson
Hem till Midgård
Eurocop
Youtube filmer
MTV "Dockusåpor" som man vet är uppgjorda
Internhumor
Citera
2009-03-12, 09:33
Medlem
mophrs avatar
Men hur ofta är bögpedofiljudenegersex-skämt roliga då?
Finns en miljard tråkiga internetserier och liknande som bara går ut på att chocka, men det går inte att chocka längre.
Man kan dra skämt om barn som blir våldtagna osv men om inte skämtet är roligt så kommer jag inte skratta bara för att det tydligen är tabu i våran PK förmyndar stat att dra sådana skämt.
Citera
2009-03-12, 10:22
Medlem
Uber0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Men hur ofta är bögpedofiljudenegersex-skämt roliga då?
Finns en miljard tråkiga internetserier och liknande som bara går ut på att chocka, men det går inte att chocka längre.
Man kan dra skämt om barn som blir våldtagna osv men om inte skämtet är roligt så kommer jag inte skratta bara för att det tydligen är tabu i våran PK förmyndar stat att dra sådana skämt.
Jag finner fortfarande sådant roligt, dock måste skämten som du säger ha en viss poäng utöver själva chockfaktorn.

Ett skönt exempel är ju Anomaly http://www.hyperdeathbabies.com/anomaly/images/001-dumpster-baby.gif
Citera
2009-03-12, 15:26
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Stefan och Krister är iof riktigt kul men inte har det med denna diskusion att göra.

Själv då? Anser du dig politiskt korrekt och blir arg för att jag startar en tråd för att fråga vad politiskt korrekta garvar åt?

För att slippa att vissa undrar så ska jag presentera det jag garvar åt:
Simpsons
Family Guy
Scrubs
Robert Gustavsson
Hem till Midgård
Eurocop
Youtube filmer
MTV "Dockusåpor" som man vet är uppgjorda
Internhumor

Nej, jag är inte politisk korrekt utan tycker att det uttrycket är uttömt och larvigt och används för ofta på FB i brist på svar i diskussioner hos "vi är alternativa WÖÖ!!!"-människor.

Simpsons, Futurama, Scrubs, South Park, Våra värsta år, 2½ män kollar jag oftast på. IRL så är råa skämt bäst oavsett vad för folk/djur dom riktas åt.
Citera
2009-03-12, 19:41
Medlem
Zöls avatar
Kan det inte vara så att de är väldigt bra människor som anser att alla är lika mycket värda och tror på en planet av gemenskap och fred? och har därför svårt att skratta åt neger och judeskämt, eftersom det nedvärderar dessa "folkslag".
Bög och sexskämten kan jag inte riktigt förklara men jag antar att de är väldigt mogna individer och finner därför sådan humor smaklös.

De kanske skrattar åt ordvitsar, roliga historier, youtubefjöl m.m. Det finns ju faktiskt väldigt mycket humor som utesluter dessa områden...
Citera
2009-03-12, 19:43
Medlem
tältpinnes avatar
Mia & Klara kanske, eller är det för burleskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in