2009-03-09, 14:43
Medlem
Hallå!
Jag har stött på ett problem med mina nya högtalare (Creative Inspire A300). Hörlurarna fungerar utan några som helst problem i mitt integrerade ljudkort. Jag har även testat nya drivare till moderkortet och ljudkortet men det vill sig fortfarande inte. Med drivarna som jag hade från början så fungerade den vänstra högtalaren som den skulle medan den andra bara brusade. Jag har efter det provat på lite olika drivare med brus i båda högtalarna som resultat. Var kan problemet ligga? Glappt? Är det det integrerade ljudkortet som inte klarar av högtalarna? Det låter förvisso väldigt konstigt eftersom det är ett vanligt 2.1-ljudsystem som vilket sketet kort som helst bör klara av. Jag har testat högtalarna på en annan dator och där fungerade de finfint. Har väntat med att köpa ett nytt ljudkort ifall någon här på FB har någon annan lösning...

MVH
Citera
2009-03-09, 19:49
Medlem
bump
Citera
2009-03-09, 19:51
Medlem
Om hörlurar funkar i samma uttag så är det kanske så att högtalarna är defekta? Har du prövat dom i en annan dator, eller valfri annan ljudkälla?
Citera
2009-03-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shortyman
Om hörlurar funkar i samma uttag så är det kanske så att högtalarna är defekta? Har du prövat dom i en annan dator, eller valfri annan ljudkälla?

Citat:
Ursprungligen postat av Jables
Jag har testat högtalarna på en annan dator och där fungerade de finfint.

Det är möjligen inte så att det kan finnas något brevid datorn som dom inte funkar på som kan störa ut dom?
Citera
2009-03-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasharen
Det är möjligen inte så att det kan finnas något brevid datorn som dom inte funkar på som kan störa ut dom?

Det har jag svårt att tänka mig. Det enda som är i närheten är en telefonlur. Hade förövrigt samma problem med ett annat högtalarset därav det nya köpet
Citera
2009-03-09, 23:51
Medlem
Låter som att det är något fel på ljudkortet i samband med inkopplingen av högtalare, Du har möjligtvis inget front uttag där du kan testa?
Citera
2009-03-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasharen
Låter som att det är något fel på ljudkortet i samband med inkopplingen av högtalare, Du har möjligtvis inget front uttag där du kan testa?

Ah, det hade jag inte testat. Det som hände var emellertid väldigt besynnerligt. Den högra högtalaren fick plötsligt liv medan den vänstra strejkade. The opposite.
Citera
2009-03-10, 00:06
Medlem
Har ingen aning vad som kan vara fel, men om dom fungerar utan problem på alla andra datorer där du testat så verkar det ju helt klart vara ljudkortet som spökar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in