2009-03-09, 13:55
Medlem
mirrebosnas avatar
Så här ligger det till:
Laddade ner ett minispel i rarfil. Extracta den till den önskade mappen, gick vidare för att se om allting gick rätt till. Men det gjorde det inte. Av någon konstig anledning så låg inte install.exe i mappen, trots att man såg den i winrar.

Hur kommer det sig?

Ganska bra att påpeka att varje gång jag skulle extracta den så dyker norton360 upp och säger att jag har ett problem som ska åtgärdas.
Kan det vara något med brandväggen eller norton?

Kan någon kunnig hjälpa mig!
Citera
2009-03-09, 14:00
Medlem
micaeles avatar
Norton, som håller koll på varenda fil som skapas / förändras i systemet, anser att filen du packar upp är skadlig - och således tar den bort sagd fil, eller placerar den i karantän.
Så då har du två val - antingen stänger du av Norton medans du packar upp filen (och spelar), eller så litar du på Norton och tackar för att den skyddar dig från sattyg.
Citera
2009-03-09, 14:19
Medlem
mirrebosnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Norton, som håller koll på varenda fil som skapas / förändras i systemet, anser att filen du packar upp är skadlig - och således tar den bort sagd fil, eller placerar den i karantän.
Så då har du två val - antingen stänger du av Norton medans du packar upp filen (och spelar), eller så litar du på Norton och tackar för att den skyddar dig från sattyg.

Tack Gumman!

Är det möjligt att stänga av norton medan jag packar upp filen, och sedan starta upp norton igen utan att den tar bort filen?
Citera
2009-03-09, 14:52
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirrebosna
Är det möjligt att stänga av norton medan jag packar upp filen, och sedan starta upp norton igen utan att den tar bort filen?
Ja, man borde kunna stänga av detektionen under tiden. Men den kommer ändock försvinna nästa gång du accessar filen på något vis, då antivirusskydden håller ständig koll på vad som körs och kommer upp i Explorer. Så om du är säker på att filen är sattygsfri, kanske du kan ställa in ett undantag att Norton skall strunta i just den katalogen som exe:n ligger i. Om det är möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in