Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Det ska låta dig vara lyckligt ovetande om så länge. Tänkte förhoppningsvis göra den poängen längre fram i min post.
Hoppas du lyckas då
Citat:
Ljuga för att få fram sanningen. Hur menar du då? Nej, skämt och sidor så tror jag att jag fattar vad du vill ha sagt. Eller gör jag det? Hursomhelst förstår jag inte vad som är hela grejen med Loose Change debaclet.
Du påstår dessa personer är en bra källa, och lovordar dessa, jag bevisar dom har fel och gör avsiktligt fel
Dessutom, så kan man fundera litegranna också, om någon gör dessa fel, hur mycket är då inte fel i hela filmen?
Citat:
Det var nu över fem år sen jag själv såg denna här så bespottade film och vad jag minns av den var att jag tyckte den underhållande, lite läskig och att den fick mig att vilja veta mer. Hemskt va. Ok, så dom har manipulerat med delar av innehållet, kommit med några allt för spekultiva slutsatser och påstått saker som varit förhastade,alternativt,fabricerade.
Problemet är att folk tror på sagorna dom lägger fram.
Visserligen inte helt deras fel, men om man ändå tex klipper i vittnesmål, gömmer undan uppgifter osv kan man åtminstone gå ut med det, annars framstår man ju bara som pengakåta idioter som vill sälja och lura så mycket och många som möjligt.
Citat:
Jag tycker fortfarande inte att man kan bortse från att Loose Change ställer relevanta frågor kring 9/11 som är jävligt märkliga.
Jag har inte upptäckt en enda relevant fråga i den filmen faktiskt.
Undra varför det dom kommer med har blivit motbevisat?
Citat:
Tillskillnad från kommissionsrapporten så struntade man t.ex inte i att nämna WTC 7.
Var det ens kommissionsens uppdrag?
Citat:
Lite konstigt kan man tycka att man lämnar över ett sådant ansvar till några finniga, pengakåta tonåringar.
Ja, de var dumt gjort av amerikanska regeringen måste ja säga, att ge Loose Change ensamrätt på det hela.
Det är inte så att vem som helst kan göra en film om vad som helst?
Citat:
Sedan kan ju du iofs komma och säga NIST har bevisat hur WtC 7 föll hit och dit som ni brukar göra. Men det har man ju faktiskt inte gjort hur mycket du än lusläst denna, från vad jag har hört här på FB, fantastiska rapport. Det NIST har gjort är att man har gett en datasimulerad förklaring till hur byggnaden föll av den enkla anledning att de vet att det aldrig skulle hålla för en riktig simulation.
Huvudorsaken till att sjuan föll, som man förstår utan att vara byggingenjör är skadorna som huset fick då tornen rasade.
Citat:
Många experter, och de blir fler,kastar deras teori papperskorgen för att den helt enkelt är komplett galen. En av de senaste som kan sålla sig till denna skara av kritiker är svensken Anders Björkman som har mer en 40 års erfarenhet av stålkonstruktion och analyser av strukturella skador. I länken nedanför ger han grundlektion i fysik, som till och med en foliehatt som jag fattar, och analys till varför NIST förklaring på WTC byggnadaderna föll inte håller.
http://heiwaco.tripod.com/nist3.htm
Ja men för den skull så gör det inte saker till sanning, eller hur?
Citat:
Och så åter till Loose change gänget. Du vet mycket väl hoppas jag att den sk. sanningsrörelsen knappast står och faller Loose Change filmerna. Det finns personer med bra mycket mer auktoritet än Avery och gänget som är skeptiska till den officiella versionen. Varför skulle t.ex högt dekorerade ex militärer och f.d underrättelse folk riskerar sitt goda rykte med att gå ut och tillkänna ge sin skepticism och rakt av refusera den officiella teorin om det verkligen inte var någonting som inte stämde. Är dom också foliehattar måntro? Eller kan det faktiskt vara så att dom struntar att klänga fast vid ursäkter för att de faktiskt bryr sig om någon annan än sig själv.
Jag har aldrig påstått att det står och faller med Loose Change, det var ett exempel på hur lätt det kan vara att bli lurad på felaktig väg.
Vad gäller dessa högt dekorerad militärer och underättelse folk bland annat.
Så är ju också frågan vad dom har för passande utbildning exempelvis för att kunna säga att så här kan det inte gått till. Misstänker att även dom är på lekmans nivå.
Så det säger egentligen inte mig något extra i det hela. Sen finns det ju också som sagt var folk som vill tjäna pengar och få sina 15 mins i rampljuset.
Citat:
Vad det gäller vittnesmålen kan jag åtminstone säga på rak arm att man b.la negligerat båda "visselblåsarna" Sibel Edmonds Coleen Rowleys, uppgifter om försök till att lägga locket på i terrorist utredningar.
Hursomhelst var jag inte ute efter en motfråga och en ursäkt som man så ofta får från dig. Det jag efterfråga var något som liknade ett resonemang kring varför du tror man har försökt lägga hinder för en riktig utredning.
Om vi t.ex börjar med att ponera att vi jämställer kommissons utredningen med ett vanligt rättsfall så skulle de resultat man kom fram till åkt rakt ut genom rutan pga. av de intressekonflikter som fanns. Men jag har förstått att partiskhet inte är något som bekymmrar dig. Du får gärna förklara varför.
Rätt facinerade, du har varit här i några månader, och har trampat i klaveret fler gånger än det går att räkna till.
Men nåja, jag ska förklara mig återigen.
Jag har alltid trott att det gick till som den officiella versionen säger, men att USA
Mörkar en del saker. Det behöver inte nödvändigtvis betyda en konspiration.
Sen vad gäller partiskhet, är det också en rolig kommentar.
Det har varit en utmaning på forumet (från pad) att det ska publiceras en teori som sträcker sig över hela händelsen den dagen och inte bara vissa moment, det har aldrig kommit någon sådan. och så länge det inte kommer någon sådan så går det heller inte att övertyga mig.
Det går heller inte att övertyga mig så länge man själv eller bevisen säger emot sig själv.
Vad pratar du om för ursäkt?
Citat:
Vidare tycker åtminstone jag att det blir väldigt märkligt att man har varit villig att satsa miljarder och åter miljarder på att gå i krig innan man ens har lyckas faställa orsaken till varför man går i krig. Lägg därtill att man först inte ens ville ha någon kommissions utredning och när den väl kom till stånd så gav man den 3 miljoner dollar, vilket är minimal summa i sammanhanget. Varför tror du man har gjorde så?
Vad gäller krig, så skulle det nog varit på tapeten oavsett 9/11 skett eller inte, USA gick ju inte in i irak pga 9/11 exempelvis.
Om vi vänder på steken litegranna här, hur mycket anser du är rimligt för en sådan undersökning? Hade du brytt dig om utredningen hade fått obegränsade medel?
Vad gäller dom 3 miljoner dollar som utredningen fick så är inte det heller lite pengar, och säkerligen hade man inte behövt stoppa där om det behövts mer pengar.
Citat:
Sedan får man ju inte glömma att attackerna mot USA från början tillslut är ett brottsmål och vad har lyckats producera där? Ingenting.
* Dna från kaparna
* Ekonomiska transaktioner
med mera med mera.
Citat:
Usama Bin Laden som påstods varit huvudansvarig för attackerna, även om jag har för mig att man hunnit ändra sig på den punkten också, säger man sig att man har jagat i åtta år nu. Och detta trotts att man inte skulle ha tillräkligt mycket bevisning för att dömma honom för 9/11 vid eventuellt gripande.
Vart har du fått den infon ifrån?
Citat:
Dessutom har man grovt överdivit Al-qaedas organisation, sofistikerings nivå och gripit fabricerade terror celler just i syfte att skrämma människor som du till att tro de man säger är sant.
Vart kommer denna info ifrån?
Jag har inga svårigheter att tro att dessa nyheter är sanna, men du tycks ju tro att vi lever i en värld där alla lever i fred och harmoni.
Citat:
Jag är personligen är inte ett dugg rädd för terrorister. Jag är förbannad. Förbannad för att man visar en så total brist på respekt för människoliv när man ute på sitt nykoloniala mördarstråk, som vid här laget alla borde ha fattat inte har ett dugg att göra med 9/11, rakt av våldtar och rånar länder som inte enda gång har lagt ett finger på USA. Man har till och med haft mage att på bekostnad av de människor, som faktiskt dog i 9/11 attackerna, stå och posera som hjältar samtidigt som man har visat en sådan total arrogans inför det man till en början sade det hela handla om, nämligen det amerikanska folket.
Mmm, men innan man ens anklagar usa för att göra detta, så borde man också kunna bevisa det rätt så bra.
Jag tror som sagt var att dom mörkar en hel del.
Men å andra sidan hur mycket av en utredning bör eller ska komma allmänheten till kännedom?
Citat:
Detta är saker som bekymmrar mig och får mig att ställa frågor.
Det är också hit jag vill komma.
* Du har tidigare påstått att du inte läst någon officiell rapport
* Du har påstått att du antar att det som står på internet är sant
* Du kollar inte upp källorna bakom påståendena
Här kommer nu min poäng i det hela.
Är allt som sägs om 9/11 sant bara för det talar emot USA?
Nej, det finns folk som sprider idiotiska och falska påståenden.
Därför måste man gallra aktivit bland fungerande och inte fungerande teorier.
Jag hoppas för din egen skull du gör det, även om du inte gjort sken av det.