Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
När truthers börjar ta upp "FBI och CIA hade fått förvarning om attackerna" så undrar jag alltid vad signal-to-noise faktorn är för terrorvarningar. Hur många varningar får en genomsnittlig underättelseorganisation som CIA, eller brottsbekämparmyndighet som FBI per år?
Någon truther som vet?
Fö är ju Dylan på gång med ytterligare en Loose Change. Final. Final. Final. Cut. Eller vad den kan komma att heta.
Jag ska inte påstå att jag vet, men min gissning är, inte särskilt många. Denna uppskattning gör jag av att dömma av hur ovanligt det är med terrordåd i Usa och det faktum att några aktiva terror celler, operativa på hemmaplan, bevisligen inte existerar. Förutom på tv då kanske. Du har väl sett sleeper cell? Scary stuff. Jag kan tänka mig att du och dina vakthundsvänner har kissat ner er rejält till detta propagandapekoral när ni krypit upp i tv-soffan med chipspåsen.
Man hade ju dessutom kunnat förvänta sig, att när de ändå var så upptagna med att jaga terrorister, att de också hade passat på gripit några. Jag menar när de ändå håller på liksom. Jag tycker så himla synd om FBI, CIA, NSA och allt vad heter, att de ska lägga ner så mycket hårt arbete och ändå komma så tomhänta. Dumma terrorister som gömmer sig så väl.