2009-03-15, 11:53
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Så att man kastat lite smulor till folket tycker du är fullgod ersättning för att man har vägrat genomföra en utredning som håller måttet? Du kan ju inte på något sätt tycka att vi ska vara nöjda med vad man hitintills lyckats prestera. Om du gör det förklara gärna vad det är du tycker det är för resultat vi borde jubla åt.
Jag har en rätt pragmatisk inställning till frågan om ansvar. Inte för en sekund tror jag att den förra administrationen var villig att visa exakt hur klantig man var. Men jag ser ser också att de faktiskt inte kan släppa alla hemligstämplade detaljer fria. Det skulle avslöja väldigt mycket om hur deras underrättelsetjänst arbetar och vilka källor de hade tillgängliga. Det kan man inte bara kasta fram då det skulle förstöra för framtiden och möjliggöra för värre händelser.
Citat:
Kalla det vad du vill men uppgifterna på att man åtminstone haft förkunskap om dåden är graverande. Att sedan din slutledningsförmåga inte räcker till för att dra några slutsatser kring detta, utan istället bara kommer med löjliga ursäkter, tycker jag tyder på att du trivs rätt bra med att leva i förnekelse. Du får så hemskt gärna berätta för mig vad du själv tycker är rimligt sammanhanget och vad det är som du ser som inte jag ser, som tyder på det motsatta.
Jag drar slutsatser som du själv ser, men jag låter dem inte vara grunden för ett resonemang som kräver ännu mer ofullständiga gissningar för att få alla bitar på plats. Se det som förnekelse om du vill. Jag ser det som ett val att inte tro på något som i bästa fall bevisas av tolkningsbara indicier. Det är svårt att försvara något som inte kan bevisas. Jag förespråkar det som är rimlig, sannolikt och bevisat. Men jag är villig att ändra på mig om bevisen säger att jag har fel.

Citat:
Det är ju delvis därför en det behövs en ny utredning. Så att man kan få de människor som var ansvariga att under ed vittna om hur mycket det kan ha vetat om i förväg. Kommissionen har, precis som du, av någon märklig anledning valt att se förbi detta.
Jag säger emot. Visst jag är inte emot en ny omgång vittnesmål som kan vara sanna eller rena lögner. Men jag ser det som ett slöseri med allas tid. För innan någon, om det nu finns någon, kliver fram och säger att de medvetet lät allt ske så kommer truthersrörelsen inte att tro på resultatet av en sådan utredning.

Citat:
Så du menar fullaste allvar att du inte tycker det är dugg märkligt att USA med de resurser som de förfogar över inte ens var i närheten av att förhindra attackerna. Hade inte Norad t.om. haft övningar som var snarlika till det som senare kom att hända på 9/11?
Inte det minsta konstigt. Som någon skrev innan. USA var då inte en Michael Bay-film där jaktplan flög omkring i luften redo att skjuta ned inkräktare som plötsligt ploppade fram. Och om det nu hade funnits ett par divisioner jaktplan i luften, vad skulle de gjort? Skjutit ned passagerarplanen?

Citat:
Det må va hänt att jag gör det. Men samtidigt försöker jag också, även om det kanske inte är av någon speciellt avgörande betydelse i sammanhanget, klargöra för vad jag finner som sannolikt. Och utefter det jag tror mig veta så finner jag det väldigt osannolikt att man skulle lyckas med detta.
På vilket sätt skulle det vara osannolikt att någon kapade flygplan på amerikansk mark?

Citat:
Nej, jag tror att man vill att man utreder saken ordentligt. Vill inte du det?
Visst, om man nu vill hitta någon att hänga. För min del är 9/11 en rejäl fuck-up där det nödvändigtvis inte finns en ansvarig att hitta. Och jag ser det som bättre spenderade resurser om man istället använder pengar och tid till att återställa världen till ett mer normalt läge än vad vi fick efter 2001.
Citera
2009-03-15, 12:34
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Så du skulle acceptera det oavsett vilket resultat det kom fram till?
Förstår inte riktigt hur det är relavant i frågan. Det är lite svårt att ta ställning och värdera någonting jag ännu inte vet någonting om. Hursomhelst, om vi ponerar att en ny utredning nu görs och vi förutsätter många av de spåren man tidigare försökt mörklägga eller ignorea följs upp Så kan vi också dra slutsatsen att de resultat som senare skulle presenteras hade avikit från där vi står idag. Sedan är det ju inte säkert att detta stämt överens med min bild av vad som hände. Men det hade jag väl kunnat leva med.

Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_advance-knowledge_debate

Frågan är vad dom menar, om det är flygplan totalt eller om det är just dessa plan, ingen kunde trots allt förutse att just dessa plan skulle användas som missiler.
Tycker det är ganska fånigt att man överhuvudtaget utgår från den förra adminstrationens dementier som någon form av bevisning, då det är uppenbart att de inte haft någonting att vinna på att tala sanning.

Citat:
Ingen övning alltså, dock ett förslag som frånslogs för de var för osanolikt.
Nej, men tanken att de skulle varit helt handfallna vid en händelse som innefattar kapade plan ter sig fortfarande osannolik.

Citat:
sker inte mordhot mot olika ledare rätt ofta?
Bush borde vara den som toppar listan över mordhot åtminstone.

Planerar ja, det är skillnad mot att dom visste att man skulle flyga in plan i tornen.Dessutom även där, så borde USA få in en hel del terrorvarningar.
Det är klart det med så grova generaliseringar går bra att sopa allt under mattan och låtsas att regnar. Men det tar fortfarande inte bort faktum att det mesta, vid en närmare studie, pekar på att man åtminstone hade förkunskap av vad skulle hända. Att det sedan förnekas från officiellt håll bevisar faktiskt ingenting.

Citat:
Se där, konspirationen växer, självklart så vet dom mycket pågrund av att dom skickade varningar.

Vilket visat sig inte stämma alls.

Ja efter förhöjd säkerhet, men också intressant att dessa hundar inte hittade bomberna som ska ha funnits där.

Frågan är ju varför dessa frågor innehåller så mycket frågetecken och fel, vet du det?
Nej jag kan inte gå i garant för att det som står i länken stämmer. Men jag utgår att tillräkligt mycket i den stämmer överrens med det jag försöker påvisa.

Citat:
Genom politiska påtryckningar kan man nå halvvägs, men sen krävs ju också att man kan styrka att den första är felande och att det behövs en ny undersökning.
Jag tycker bara man behöver styrka att den första inte gått rätt till, vilket jag tycker man redan gjort.

Citat:
En fråga bara, hur mycket av denna undersökning tror du vi kommer få ta del av och hur mycket tror du vi inte kommer få ta del av?
Omöjligt för mig att svara på.

Citat:
Ok, Northwoods var ett exempel från min sida, men jag tycker ändå att det vore lite klumpigt att använda sig av övningar som man redan har när man gör ett terrordåd
.Tja, träning ger färdighet som man brukar säga.
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-03-15 kl. 13:03.
Citera
2009-03-15, 19:23
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Förstår inte riktigt hur det är relavant i frågan. Det är lite svårt att ta ställning och värdera någonting jag ännu inte vet någonting om. Hursomhelst, om vi ponerar att en ny utredning nu görs och vi förutsätter många av de spåren man tidigare försökt mörklägga eller ignorea följs upp Så kan vi också dra slutsatsen att de resultat som senare skulle presenteras hade avikit från där vi står idag. Sedan är det ju inte säkert att detta stämt överens med min bild av vad som hände. Men det hade jag väl kunnat leva med.
Det är relevant ur den synpunkten om du kan ändra åsikt, eller om du skulle fortsätta sitta och tjata om en ny utredning.

Citat:
Tycker det är ganska fånigt att man överhuvudtaget utgår från den förra adminstrationens dementier som någon form av bevisning, då det är uppenbart att de inte haft någonting att vinna på att tala sanning.
Nej, men thruthers som Loose Change som exempel, har ju en hel del att vinna ekonomiskt på att ljuga. Dessutom så såg jag inte mycket på wikipedia sidan som är starkt som bevisvärde.

Citat:
Nej, men tanken att de skulle varit helt handfallna vid en händelse som innefattar kapade plan ter sig fortfarande osannolik.
Ok, Så varje plankapning som sker så tror dom automatiskt att dom ska användas på detta sätt?
Idag kanske dom tänker så, men inte före 9/11

Citat:
Det är klart det med så grova generaliseringar går bra att sopa allt under mattan och låtsas att regnar. Men det tar fortfarande inte bort faktum att det mesta, vid en närmare studie, pekar på att man åtminstone hade förkunskap av vad skulle hända. Att det sedan förnekas från officiellt håll bevisar faktiskt ingenting.
Hur mycket information tror du att dom hade?

Hade dom:

1) Namnen på alla kaparna, hur planen skulle gå till och vad som var målet?
2) Information om att något skulle hända, men inte vad?

Skulle USAs regering ha informationen i nr 1 och ljuga om det, varför skulle då dom andra myndigheterna skydda dom?
Det var ju trots allt flera länder som varnat dom.

Citat:
Nej jag kan inte gå i garant för att det som står i länken stämmer. Men jag utgår att tillräkligt mycket i den stämmer överrens med det jag försöker påvisa.
Du utgår alltså från det, men du kollar inte upp det innan du utgår från det?

Citat:
Jag tycker bara man behöver styrka att den första inte gått rätt till, vilket jag tycker man redan gjort.
Du utgår ju bara från det, du har ju egentligen inget som styrker det mer än vad du tror utan att ha kollat upp om det som sägs stämmer, så vad har man lyckats styrka?

Citat:
Tja, träning ger färdighet som man brukar säga.
Ja det är sant, men är det inte lite väl uppenbart att man använder sig av samma system som man övat?
Om man inte vill lämna spår efter sig borde man väl åtminstone göra på ett annat sätt?
Men tydligen är USA så smarta att dom kan göra en sådan här sak, men inte sopa igen sina spår ordentligt
Citera
2009-03-16, 00:12
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Det är relevant ur den synpunkten om du kan ändra åsikt, eller om du skulle fortsätta sitta och tjata om en ny utredning.
Som sagt jag kan inte se in i framtiden.

Citat:
Nej, men thruthers som Loose Change som exempel, har ju en hel del att vinna ekonomiskt på att ljuga. Dessutom så såg jag inte mycket på wikipedia sidan som är starkt som bevisvärde.
Självklart så måste man alltid beakta ett eventuellt motiv bakom den informationen man tar del av, någonting jag upplever du och de andra som försvarar den officiella teorin har väldigt svårt värdera trots allt snack om vikten av källkritik. Bara det att du helt grundlöst försöker misskreditera filmakarna bakom Loose change filmen som pengakåta profitörer visar att du inte har någon aning om vad du snackar om.

Sedan angående bevisvärde. Jag vet inte riktigt vad du förväntar dig. Att någon en vacker dag ska komma och trolla fram det likt en kanin ur ett hatt och säga "tada" här har du det avgörande beviset. Det kommer inte att hända. Det finns massor med med information som som talar emot den officiella storyn att du sedan väljer att ytligt avfärda dessa pga. att de inte presenteras av en myndighet med kopplingar till bushadminstrationen tycker jag mest är komiskt. Det behövs tydlingen en löpsedel för att övertyga dig om någonting.

9/11 utredningen har ju bevisligen varit extemt selektiv i sitt urval av de uppgifter man har valt att undersöka och senare presentera. Att du inte ens kan sätta dig in i ett resonemang kring att det skulle kunna finnas ett motiv bakom detta gör mig lite bekymmrad över om det ens lönt att forsätta diskutionen. Så om du vill fortsätta gripa efter halmstrån av tillfälligheter istället för att själv börja pussla med informationen som faktiskt finns där ute så är du välkommen att göra så. Gör det helst inte på min bekostnad bara.

informationen i nr 1 och ljuga om det, varför skulle då dom andra myndigheterna skydda dom? Det var ju trots allt flera länder som varnat dom.

Citat:
Hur mycket information tror du att dom hade?

Hade dom:

1) Namnen på alla kaparna, hur planen skulle gå till och vad som var målet?
2) Information om att något skulle hända, men inte vad?
Ja det verkar som man det mesta tyder att man har haft underrättelserapporter som talar om en attack ungefär vid den tidpunkten och att plan skulle användas. Sedan exakt vilken information som nått Bushadminstrationen kan jag ju inte svara på då detta inte offentligjorts vad jag vet. Till vilken detalj nivå rapporterna stäcker sig kan jag heller inte svara för. Så varsegod här har du ännu några halmstrån du kan grabba tag i.

Man har haft åtminstone delar av kapar styrkan under uppsikt genom FBI:s Able danger operation, något som man har försökt mörklägga och som kommissions rapporten valt att bortse ifrån trots att det finns uppgifter på att informationen funnits tillgänglig för dom.
Här lite länkar där går att läsa om det. Glöm nu inte vara selektiv och bortse från det mest uppenbara.
http://www.oilempire.us/warnings.html
http://www.historycommons.org/timeline.jsp?timeline=complete_911_timeline&projec ts_and_programs=ableDanger

På frågan varför andra myndigheter inte officiellt stött sig med regeringen så kan jag ju enbart spekulera. Men jag anta man delvis kan utgå om viss delaktighet i några av fallen och att man inte gärna går upp mot den yttersta maktsfären, som man får utgå ligger bakom en eventuell inblandning. Sedan finns det ju faktiskt indvider som jobbat inom olika myndigheter som har rapporterat om oegentligheter. Som i t.ex fallet Sibel Edwards som jobbade som tolk som för FBI. Hon blev belönad med att få foten för att hon försökte göra sin patriotiska plikt. Här är en länk om henne http://www.justacitizen.org/

Citat:
Du utgår ju bara från det, du har ju egentligen inget som styrker det mer än vad du tror utan att ha kollat upp om det som sägs stämmer, så vad har man lyckats styrka?

Ja, exakt jag utgår bara från att vissa saker stämmer. Som när det gäller wikilänken så använder jag mig av den för att jag utgår ifrån att den är hyfsat neutral, inte kommer innerhålla för kontroversiell fakta och inte komma med allt för spekulativa slutsatser. Sedan är jag faktiskt inte någon auktoritet på ämnet som kan peka ut exakt vad som är sant och inte sant. Kan du det?
Men som sagt det finns tonvis med uppgifter tyder på att kommissions rapporten inte är tillförlitlig och har inte du insett det än så vet jag faktiskt inte riktigt vad ska säga. För mig är det åtminstone uppenbart att den inte haft som ambition ge några ordentliga svar och därför borde ogilltigförklaras. Enkelt.
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-03-16 kl. 01:07.
Citera
2009-03-16, 07:09
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Som sagt jag kan inte se in i framtiden.
Men det var ju inte det jag bad om heller.
Det jag ville veta var om du skulle acceptera om en oberoende utredning kom fram till samma scenario som den officiella versionen.
Jag tolkar detta som att du endast kommer att godta att den visar på din lösning.

Citat:
Självklart så måste man alltid beakta ett eventuellt motiv bakom den informationen man tar del av, någonting jag upplever du och de andra som försvarar den officiella teorin har väldigt svårt värdera trots allt snack om vikten av källkritik. Bara det att du helt grundlöst försöker misskreditera filmakarna bakom Loose change filmen som pengakåta profitörer visar att du inte har någon aning om vad du snackar om.
Jasså?
Berätta då varför Loose Change har klippt i sina interjuver.
http://screwloosechange.blogspot.com
Varför säljer dom då en massa olika saker?
Varför tar dom betalt för sin film?

Dvd 19,95
http://lc911.com/lc911/product.php?productid=44&cat=0&page=1

Tröjor, stämplar, poster, klistermärken
http://lc911.com/lc911/home.php?cat=6

Tröjor, kepsar
http://lc911.com/lc911/home.php?cat=4

Loose Change Final Cut i olika former och utföranden
http://lc911.com/lc911/home.php?cat=5

Så nej dom har ju verkligen inte skapat en stor marknad runt Loose Change
tyvärr så har ju dom flesta utan kritiskt tänkande fastnat i den fällan, skulle inte förvåna mig om dessa herrar nu har ett ganska fett bankkonto.

Citat:
Sedan angående bevisvärde. Jag vet inte riktigt vad du förväntar dig. Att någon en vacker dag ska komma och trolla fram det likt en kanin ur ett hatt och säga "tada" här har du det avgörande beviset. Det kommer inte att hända. Det finns massor med med information som som talar emot den officiella storyn att du sedan väljer att ytligt avfärda dessa pga. att de inte presenteras av en myndighet med kopplingar till bushadminstrationen tycker jag mest är komiskt. Det behövs tydlingen en löpsedel för att övertyga dig om någonting.
Med bevisvärde menar jag något som håller, och inte faller sönder när man tittar på det det.

Citat:
9/11 utredningen har ju bevisligen varit extemt selektiv i sitt urval av de uppgifter man har valt att undersöka och senare presentera. Att du inte ens kan sätta dig in i ett resonemang kring att det skulle kunna finnas ett motiv bakom detta gör mig lite bekymmrad över om det ens lönt att forsätta diskutionen. Så om du vill fortsätta gripa efter halmstrån av tillfälligheter istället för att själv börja pussla med informationen som faktiskt finns där ute så är du välkommen att göra så. Gör det helst inte på min bekostnad bara.
Jag diskuterar gärna, och pusslar gärna, men att tro blint på det som sägs, utan att kolla upp saker som du gör, ja det är illa.

Citat:
Ja det verkar som man det mesta tyder att man har haft underrättelserapporter som talar om en attack ungefär vid den tidpunkten och att plan skulle användas. Sedan exakt vilken information som nått Bushadminstrationen kan jag ju inte svara på då detta inte offentligjorts vad jag vet. Till vilken detalj nivå rapporterna stäcker sig kan jag heller inte svara för. Så varsegod här har du ännu några halmstrån du kan grabba tag i.
Alltså försvarar dessa länder Bush, dom hade väldigt lätt kunnat gå ut med den information dom har och punkterat allt, eller hur?

Citat:
Man har haft åtminstone delar av kapar styrkan under uppsikt genom FBI:s Able danger operation, något som man har försökt mörklägga och som kommissions rapporten valt att bortse ifrån trots att det finns uppgifter på att informationen funnits tillgänglig för dom.
Här lite länkar där går att läsa om det. Glöm nu inte vara selektiv och bortse från det mest uppenbara.
Så alltså ska jag bortse från alla fel som kan tänkas finnas?

Citat:
På frågan varför andra myndigheter inte officiellt stött sig med regeringen så kan jag ju enbart spekulera. Men jag anta man delvis kan utgå om viss delaktighet i några av fallen och att man inte gärna går upp mot den yttersta maktsfären, som man får utgå ligger bakom en eventuell inblandning. Sedan finns det ju faktiskt indvider som jobbat inom olika myndigheter som har rapporterat om oegentligheter. Som i t.ex fallet Sibel Edwards som jobbade som tolk som för FBI. Hon blev belönad med att få foten för att hon försökte göra sin patriotiska plikt. Här är en länk om henne http://www.justacitizen.org/
På vilket sätt skulle man bli delaktig?
Man har ju fått varningar som man vidarebefodrat, det är ju inte så att man gjort denna attack på iniativ av tex Frankrike.

Citat:
Ja, exakt jag utgår bara från att vissa saker stämmer. Som när det gäller wikilänken så använder jag mig av den för att jag utgår ifrån att den är hyfsat neutral, inte kommer innerhålla för kontroversiell fakta och inte komma med allt för spekulativa slutsatser. Sedan är jag faktiskt inte någon auktoritet på ämnet som kan peka ut exakt vad som är sant och inte sant. Kan du det?
För det första, wikipedia är ingen säker källa alls.
Vem som helst kan lägga in information där om vad som helst utan att de behöver finnas ett uns sanning i det hela.
vad gäller vad som är exakt sant eller inte, så kollar jag upp ämnet innan jag bestämmer mig för vad som är sant.

Här till exempel ett tidigare inlägg om Marvin Bush

https://www.flashback.org/showpost.php?p=6988667&postcount=1379

http://www.911myths.com/html/stratesec.html

Marvin Bush hade inte säkerheten över byggnaderna 2001
Om jag googlar på Marvin Bush security 9/11 så får jag en massa olika svar.
En del påstår han hade hand om säkerheten i tornen
En del påstår han hade hand om säkerheten i WTC7
En del påstår han hade hand om säkerheten på flygplatserna

Vad är rätt iså fall?

Du får gärna motbevisa detta, men vad vet jag du lär väl sticka huvudet i sanden och mummla något om hur hjärntvättad jag är.

Citat:
Men som sagt det finns tonvis med uppgifter tyder på att kommissions rapporten inte är tillförlitlig och har inte du insett det än så vet jag faktiskt inte riktigt vad ska säga. För mig är det åtminstone uppenbart att den inte haft som ambition ge några ordentliga svar och därför borde ogilltigförklaras. Enkelt.

Ja du, frågan är om det är värt att du fortsätter diskutera, du tror ju på de du vill tro utan att ens kolla upp vad som är sant eller inte.
Men visst sanningen finns på wikipedia eller youtube

Här kommer en intressant länk angående skaparna av Loose Change
www.911myths.com/LooseChangeCreatorsSpeak.pdf
Citera
2009-03-16, 11:17
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Men det var ju inte det jag bad om heller.
Det jag ville veta var om du skulle acceptera om en oberoende utredning kom fram till samma scenario som den officiella versionen.
Jag tolkar detta som att du endast kommer att godta att den visar på din lösning
.

Hur kan jag svara på något jag inte vet förutsättningarna för? Din fråga är korkad. Jag gav dig dessutom ett svar tidigare som du för din bekvämlighets skull valde att misstolka, alternativt inte förstod.

Citat:
Jasså?
Berätta då varför Loose Change har klippt i sina interjuver.
http://screwloosechange.blogspot.com
Varför säljer dom då en massa olika saker?
Varför tar dom betalt för sin film?

Dvd 19,95
http://lc911.com/lc911/product.php?productid=44&cat=0&page=1

Tröjor, stämplar, poster, klistermärken
http://lc911.com/lc911/home.php?cat=6

Tröjor, kepsar
http://lc911.com/lc911/home.php?cat=4
K
Loose Change Final Cut i olika former och utföranden
http://lc911.com/lc911/home.php?cat=5

Så nej dom har ju verkligen inte skapat en stor marknad runt Loose Change
tyvärr så har ju dom flesta utan kritiskt tänkande fastnat i den fällan, skulle inte förvåna mig om dessa herrar nu har ett ganska fett bankkonto.
Killarna vill tjäna lite pengar på sin film. Och? Ditt kritiska tänkade är dessutom ohört smalt och selektivt och sträcker sig enbart över uppgifter som inkriminerar den officiella versionen. Har du inte själv märkt det?

Citat:
Med bevisvärde menar jag något som håller, och inte faller sönder när man tittar på det det.
Vad är det som motsäger att en ny utredning är nödvändig? Snälla berätta det för mig. Om inte du vill ha svar på många av de frågor som är hängande luften så måste jag nog ta och ifrågasätta vad ditt syfte, förutom att ställa dumma frågor, är.

Citat:
Jag diskuterar gärna, och pusslar gärna, men att tro blint på det som sägs, utan att kolla upp saker som du gör, ja det är illa.
Nej det gör du inte alls. Du är en debunkersida inkarnerad.

Citat:
Alltså försvarar dessa länder Bush, dom hade väldigt lätt kunnat gå ut med den information dom har och punkterat allt, eller hur?
Att du överhuvudtaget tror att det här bara handlar om Bush visar på hur lite du förstår i sammanhanget.

Citat:
För det första, wikipedia är ingen säker källa alls.
Vem som helst kan lägga in information där om vad som helst utan att de behöver finnas ett uns sanning i det hela.
vad gäller vad som är exakt sant eller inte, så kollar jag upp ämnet innan jag bestämmer mig för vad som är sant.

Här till exempel ett tidigare inlägg om Marvin Bush

https://www.flashback.org/showpost.php?p=6988667&postcount=1379

http://www.911myths.com/html/stratesec.html

Marvin Bush hade inte säkerheten över byggnaderna 2001
Om jag googlar på Marvin Bush security 9/11 så får jag en massa olika svar.
En del påstår han hade hand om säkerheten i tornen
En del påstår han hade hand om säkerheten i WTC7
En del påstår han hade hand om säkerheten på flygplatserna

Vad är rätt iså fall?
Du får gärna motbevisa detta, men vad vet jag du lär väl sticka huvudet i sanden och mummla något om hur hjärntvättad jag är.
Jag skiter väl i det just där om stämmer eller inte. Är inte av så stor betydelse i sammanhanget. Dock visar det hur förutsägbar och oärlig du är. Du hittar ett fel och är det enda som är av intresse för dig. Och om det nu bevisar något så är det att du är är helt enögd i den här frågan. Släng den objektiva fasaden den passar dig ytterst dålig. Mitt syfte var aldrig att bevisa att Marvin Bush hade hand om säkerheten för WTC. Att du har valt att uppfatta det så säger det mesta.

Citat:
Ja du, frågan är om det är värt att du fortsätter diskutera, du tror ju på de du vill tro utan att ens kolla upp vad som är sant eller inte.
Men visst sanningen finns på wikipedia eller youtube
Nej vet inte heller om det är så stor ide. Det enda du är bra på är att ställa dumma frågor och att konstatera att du alltid kollar din fakta. Hade gärna hört dig framföra några egna åsikter, utöver de som innfattar att folk är dumma i huvudet för att dom använder sig wikipedia och youtube som källor. Du ser ju t.ex på att det som står i kommisions-rapporten är tillförlitiligt. Hur smart tror det framstår?
Citera
2009-03-16, 12:56
Medlem
MaxDLs avatar
Jag tycker definitivt att en ny undersökning ska ske. Det är så uppenbart att byggnaderna föll för fort och att dom föll så likt en pullad byggnad. Smält metall och hela historien är så löjlig när man tittar på källorna bakom den.
Kämpa på Azzerzazze
Citera
2009-03-16, 13:27
Medlem
Herr Lindholms avatar
Att vara politiker är inget speciellt. Betydligt mer lättviktigt än t.ex. ingenjörer. Den dagen man väljer vilka som skall bli ingenjörer i allmäna val så kan vi börja snacka...
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jag tycker definitivt att en ny undersökning ska ske. Det är så uppenbart att byggnaderna föll för fort och att dom föll så likt en pullad byggnad.
Vaa? Nu får du vara så snäll och uppdatera mig om den senaste terminologin. Du får även i uppgift att beskriva för oss hur det låter när man river en byggnad med sprängmedel.
Citat:
Smält metall och hela historien är så löjlig när man tittar på källorna bakom den.
Kämpa på Azzerzazze
Måste vara spännande att vara du. Metallsmide är ett komplett outgrundligt mysterium.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2009-03-16 kl. 13:35.
Citera
2009-03-16, 13:35
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Jag tycker definitivt att en ny undersökning ska ske. Det är så uppenbart att byggnaderna föll för fort och att dom föll så likt en pullad byggnad. Smält metall och hela historien är så löjlig när man tittar på källorna bakom den.
Kämpa på Azzerzazze
Jag ska göra mitt bästa. Men att hjälpa de blinda och se är inte lättaste ska du veta. Hursomhelst så avslöjar man sin bluff och benägenhet till att ta reda på någon sanning när man inte ens kan erkänna eller helt enkelt är ovetande kring väldigt inkriminerande omständigheterna som finns runt den högst tvivelaktiga kommisisonsrapporten. Detta är iof inte så konstigt då det är denna som är grunden till hela deras fantasibygge.
Citera
2009-03-16, 21:23
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Hur kan jag svara på något jag inte vet förutsättningarna för? Din fråga är korkad. Jag gav dig dessutom ett svar tidigare som du för din bekvämlighets skull valde att misstolka, alternativt inte förstod.
Nej, den är väldigt relevant, sen att du fegar ur är inte mitt problem faktiskt.

Citat:
Killarna vill tjäna lite pengar på sin film. Och? Ditt kritiska tänkade är dessutom ohört smalt och selektivt och sträcker sig enbart över uppgifter som inkriminerar den officiella versionen. Har du inte själv märkt det?
Jag har nu ställt samma fråga åtminstone fyra gånger, du har fortfarande inte svarat på denna, varför?
Ställer den igen

Varför har Loose Change klippt i vittnesinterjuver?

För det andra, anser jag att du är ute på hal is ordentligt, hur vet du att jag inte är kritisk?
Jag har ju till exempel lärt mig att Loose Change klipper i vittnesmålen.

Nej men just ja, det är ju bara ett sätt att misskreditera sanningssökarna säkert, man behöver ju inte kolla upp källor bara dom pratar emot den officiella versionen.

Citat:
Vad är det som motsäger att en ny utredning är nödvändig? Snälla berätta det för mig. Om inte du vill ha svar på många av de frågor som är hängande luften så måste jag nog ta och ifrågasätta vad ditt syfte, förutom att ställa dumma frågor, är.
Ok, nu säger jag det återigen i denna diskussion, hoppas du tar till dig det denna gång.
JAG ÄR FÖR EN NY UTREDNING
Men man kan inte komma med vilken skit som helst, man kan inte reda ut alla teorier.

Citat:
Nej det gör du inte alls. Du är en debunkersida inkarnerad.
Och du är utan tvekan en foliehatt modell gigantisk så vart vill du komma?

Citat:
Att du överhuvudtaget tror att det här bara handlar om Bush visar på hur lite du förstår i sammanhanget.
Att du ens tror det visar vad lite du förstår av diskussionen, hört talas om exempel någon gång?
Dessutom så försöker jag faktiskt lära dig vad som är fel med dina teorier, men det är som att lära en blind person läsa.

Citat:
Jag skiter väl i det just där om stämmer eller inte. Är inte av så stor betydelse i sammanhanget. Dock visar det hur förutsägbar och oärlig du är. Du hittar ett fel och är det enda som är av intresse för dig. Och om det nu bevisar något så är det att du är är helt enögd i den här frågan. Släng den objektiva fasaden den passar dig ytterst dålig. Mitt syfte var aldrig att bevisa att Marvin Bush hade hand om säkerheten för WTC. Att du har valt att uppfatta det så säger det mesta.
Hittar ETT fel?
Har du redan glömt mina tidigare poster där jag radade upp några fler.
Dessutom påpekade du att du utgick från dom saker som stog på wikipeida sidan och antog att dessa var sanna. Vilket jag också tog fasta på för att försöka få dig att förstå viddena av ditt tänkande.
Ge dig inte in i diskussioner när du inte vet vad du pratar om helt enkelt.
Sen kan vi ju ta diskussionen om oärlighet och enögdhet.
Du har ännu inte bevisat vad som är fel i den officiella versionen, ändå påstår du att den är fel.
Du hyser tilltro till personer som är bevisade lögnare, du tror på saker utan att kolla upp faktan bakom.

Citat:
Nej vet inte heller om det är så stor ide. Det enda du är bra på är att ställa dumma frågor och att konstatera att du alltid kollar din fakta. Hade gärna hört dig framföra några egna åsikter, utöver de som innfattar att folk är dumma i huvudet för att dom använder sig wikipedia och youtube som källor. Du ser ju t.ex på att det som står i kommisions-rapporten är tillförlitiligt. Hur smart tror det framstår?
Ja, Dumma frågor ja, speciellt då man ifrågasätter dina teorier, undra hur du kommer klara en ny utredning. Som jag sa innan, ge dig inte in i diskussioner om du inte vet vad du pratar om eller för den delen kan prata för det du påstår.

Citat:
Jag tycker definitivt att en ny undersökning ska ske.
Där är nog dom fleta här helt överens om.
Citat:
Det är så uppenbart att byggnaderna föll för fort och att dom föll så likt en pullad byggnad.
"Pullad"?
Citat:
Smält metall och hela historien är så löjlig när man tittar på källorna bakom den.
Kämpa på Azzerzazze
Vad orskar smält metall?

Citat:
Jag ska göra mitt bästa.
Om du vill hitta sanningen, så ta reda på lite om dom saker du påstår är talande för din sak.
Citat:
Men att hjälpa de blinda och se är inte lättaste ska du veta.
Det är jag medveten om, verkar svårt att få dig att ta till dig lite källkritik och inte tro på första bästa sida utan att kolla upp uppgifterna.
Citat:
Hursomhelst så avslöjar man sin bluff och benägenhet till att ta reda på någon sanning när man inte ens kan erkänna eller helt enkelt är ovetande kring väldigt inkriminerande omständigheterna som finns runt den högst tvivelaktiga kommisisonsrapporten.
Du har sedan länge avslöjat din bluff, du kollar inte upp saker du påstår talar för din sak.
Du läser inte rapporter som du påstår är fel
osv osv osv

Lycka till med sanningssökandet som sagt var

Citat:
Detta är iof inte så konstigt då det är denna som är grunden till hela deras fantasibygge.
menar du Loose Change?
Citera
2009-03-16, 21:34
Medlem
SLOBs avatar
Ett moderator meddelande

Nu höjer vi nivån. Topic är inte vem som är värst vakthund/debunkare, eller vem som har största foliehatten. Topic är inte hur bra olika debattörer är på att argumentera. Sluta diskutera varandra och börja diskutera det som faktiskt är ämnet för tråden.

Nu börjar jag radera och i förekommande fall dela ut tillsägelser.

/mod
Citera
2009-03-16, 22:27
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Jag har nu ställt samma fråga åtminstone fyra gånger, du har fortfarande inte svarat på denna, varför?
Ställer den igen

Varför har Loose Change klippt i vittnesinterjuver?
Förmodligen för att få till en bättre och mer övertygande produkt. Vart vill du komma?

Frågor till dig för en gång skull. Varför tror du kommissionsrapporten utelämnat relevanta uppgifter och vittnesmål, varit underfinanianserad och satt under tidspress?
Varför drar inte du slutsatsen att man visste om attacken i förväg när så mycker pekar på att man faktiskt gjorde detta?

Och apropå att jag litar på människor blivit ertappade med att ljuga. Du som tar utalande och dementier från den nästan aldrig ärliga bushadminstrationen som absoluta sanningar borde veta bättre än att anklaga andra för sådant otyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in