Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Handlar inte om vad jag vill ha för resultat. För även om vi utgår från att den officiella teorin stämmer så har man under de åtta år inte lyckas producera ett skit i det som faktiskt är en brottsutredning.
Så du skulle acceptera det oavsett vilket resultat det kom fram till?
http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_advance-knowledge_debate
Citat:
Ursprungligen postat av wikipedia
Immediately following the attacks, President George W. Bush stated that "nobody in our government at least, and I don't the think the prior government, could envisage flying air planes into buildings" and National Security Advisor Condoleezza Rice claimed no-one "could have predicted that they would try to use an airplane as a missile"
Frågan är vad dom menar, om det är flygplan totalt eller om det är just dessa plan, ingen kunde trots allt förutse att just dessa plan skulle användas som missiler.
Citat:
In April 2001, NORAD ran a war game in which the Pentagon was to become incapacitated; a NORAD planner proposed the simulated crash of a hijacked foreign commercial airliner into the Pentagon but the Joints Chiefs of Staff rejected that scenario as "too unrealistic
Ingen övning alltså, dock ett förslag som frånslogs för de var för osanolikt.
Citat:
In July 2001 at the G8 summit in Genoa, anti-aircraft missile batteries were installed following a report that terrorists would try to crash a plane to kill George Bush and other world leaders
sker inte mordhot mot olika ledare rätt ofta?
Bush borde vara den som toppar listan över mordhot åtminstone.
Citat:
During the spring and summer of 2001, U.S. intelligence agencies received a stream of warnings about an attack al Qaeda planned, as one report puts it "something very, very, very big." Director of Central Intelligence George Tenet told us "the system was blinking red.
Planerar ja, det är skillnad mot att dom visste att man skulle flyga in plan i tornen.
Dessutom även där, så borde USA få in en hel del terrorvarningar.
Citat:
There are also questions about how much was known by other governments and intelligence agencies in countries such as France, the UK, Germany, Italy, Morocco, Jordan and Egypt, which all warned the United States of an imminent attack.
Se där, konspirationen växer, självklart så vet dom mycket pågrund av att dom skickade varningar.
Citat:
George W. Bush's brother, Marvin Bush, was in charge of security at the World Trade Center complex, and that his contract expired on the morning of 9/11.
Vilket visat sig inte stämma alls.
Citat:
"September 6, 2001. ... Bomb-sniffing dogs are pulled from the World Trade Center
Ja efter förhöjd säkerhet, men också intressant att dessa hundar inte hittade bomberna som ska ha funnits där.
Frågan är ju varför dessa frågor innehåller så mycket frågetecken och fel, vet du det?
Citat:
Precis på det sätt som de här 29 politikerna gör. Genom politiska påtryckningar. Sedan exakt hur det skulle se ut om de verkligen kom till stånd med ny utredning är svårt att svara på för mig då jag faktiskt varken är någon expert på amerikanskt rättsväsende eller politik. Men att man helt tvunget måste undervika de intressekonflikter som funnits tidigare ser jag som självklart. Och jag ser gärna att en eventuell ny kommission skulle ta ett steg från det absoluta politiska etablisemanget.
Genom politiska påtryckningar kan man nå halvvägs, men sen krävs ju också att man kan styrka att den första är felande och att det behövs en ny undersökning.
Citat:
Jag tror inte på något sätt att hela amerikanska rättväsendet är korrupt, men det är uppenbart att man i många avseenden inte tillåtits göra sitt jobb ordentligt.
En fråga bara, hur mycket av denna undersökning tror du vi kommer få ta del av och hur mycket tror du vi inte kommer få ta del av?
Citat:
Syftade nu inte på Operation Nortwoods, utan på de uppgifter som gör gällande att NORAD långt innan 9/11 hade övningar med snarlika scenarier.
Ok, Northwoods var ett exempel från min sida, men jag tycker ändå att det vore lite klumpigt att använda sig av övningar som man redan har när man gör ett terrordåd.