Citat:
Så vad ska utredningen utgå ifrån annars?
Det är ju trots allt thruthers som säger att det är fel i den officiella versionen och därmed upp till dom att bevisa detta.
En ny utredning skulle inte nödvändigtvis vara tillsatt för att motbevisa att grunderna i den officiella storyn är felaktiga. För vem vet det kanske rent av var Usama och hans nitton saudier som helt på eget bevåg lyckades överlista världens största underrättelse organisation och världens mest sofistikerade försvars system och smälla tre plan i lika många symboltyngda byggnader och störta ett fjärde. Utan det kan ju lika gärna vara för att bekräfta att den faktiskt stämmer. Men då måste en ny utredning till som t.ex skulle kunna utesluta att Usa saknande förkunskap, vilket man nästan vid här laget får ta och förutsätta att de hade med tanke på able danger fallet och de uppgifter om att minst 15 länders underrättlsertjänster utfärdat varningar i förväg. Och som sagt Al-qaeda sköter inte NORAD.
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticisms_of_the_9/11_Commission_Report
Du kan ju inte hävda att de utredningar som har varit på något sätt har varit framgångsrika. Mig veterligen så har resultaten av gripna och straffade varit nästintill med noll. Eller hur vad det den där sinnesförvirrade araben blev han dömd? Det enda man lyckats producera är två tillsynes meningslösa krig som vi inte verkar kunna se något slut på och en ny världsordning där det är säkerhet och kontroll som priorteras framför medborgarnas frihet.
Är inte detta något som bekymmrar dig och får dig att ställa frågor om vad fan det är som pågår egentligen? Eller får detta dig enbart att slå upp närmast tillgängliga och trygga debunkersida som du kan hålla dig i när det blåser lite.
http://www.wanttoknow.info/9-11cover-up
Även om jag har mina egna spekuleringar skulle jag aldrig hävda att jag exakt vet vad som hände på 9/11 för det gör jag verkligen inte. Min egen efterforskning på händelsen är långt ifrån vattentät. Läser om det lite på måfå då jag tycker att det är vår tids mest intressanta händelse. Men så mycket vet jag att kommissons-rapporten är ett ytligt och befläckat dokument som tillkommit underfinanserat, underinformerat, under tidspress och är det sista stället man ska leta på om man är intresserad av någonting som närmare sig sanningen.
Citat:
Ja du, jag har sagt de flera gånger förut och jag säger det igen.
Hittils har ingen annan teori kunnat övertala mig, så fort man börjat granska dessa har dom fallit ihop som korthus i vinden, säger de inte dig något?
Diskussionen med thruters brukar gå på följande vis:
Thruther : Det var en missil som träffade pentagon
ej Thruther : men vad slog ner lyktstolparna då?
Thruther : Det var bomber i tornen
Så om du kollar igenom trådarna som finns, så tror ja nog du också inser varför det inte blir någon ny utredning, vilket jag tycker är synd då det skulle kunna få död på en massa teorier.
Nu handlar det inte för mig om att bli hundra procent övertygad om en teori. Min utgångspunkt är jag tycker den officiella versionen är jävligt suspekt och vad som har hänt egentligen är långt ifrån glasklart. Och tro mig ingenting som står i där trådarna skulle kunna ta död på den känslan.
Jag var gullig och la ut lite länkar till dig i texten som du skulle kunna kolla upp om du vill förstå varför en ny utredning är nödvändig.