2009-03-10, 00:21
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Tunga namn ja. Men det gör inte konspirationsteorierna sanna.
Nu handlar de här uppropet nog först och främst inte om att avslöja en möjlig konspiration, utan att man vill att en riktig utredning av 9/11 genomförs. Någon sådan har man ju faktiskt inte lyckats producera ännu. Spelar ingen roll vad man tror i frågan gällande en konspiration eller inte men den som säger sig vara någorlunda påläst i ämnet och hävdar motsatsen lever uppenbart i djup förnekelse kring den trovärdighet man egentligen kan tillskriva kommissonens slutrapport.

http://en.wikipedia.org/wiki/Criticisms_of_the_9/11_Commission_Report
http://www.wanttoknow.info/9-11cover-up

http://en.wikipedia.org/wiki/Able_Danger

http://www.wanttoknow.info/officialsquestion911commissionreport
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-03-10 kl. 01:01.
Citera
2009-03-10, 05:18
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Du var tvungen att citera hela jävla texten för att skriva det där, trots att originaltexten bara var ett inlägg upp ovanför dig?

Jajamen!
Var du tvungen att skriva ett inlägg bara för att påstå detta?

The truth shall set us all free, one way or another!
Citera
2009-03-10, 17:49
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Nu handlar de här uppropet nog först och främst inte om att avslöja en möjlig konspiration, utan att man vill att en riktig utredning av 9/11 genomförs. Någon sådan har man ju faktiskt inte lyckats producera ännu.
Men vem hindrar någon från att göra en ny utredning? Ingen. Ingen alls. Det finns inget som hindrar er från att dra igång en ny utredning. Åtta år och ni tjatar fortfarande. Om det är så jädra viktigt, gör den själv. Ni har ju massor med namnunderskrifter från en massa experter på olika internetsajter. Samla ihop er och gör den utredning ni vill ha! Varför skall någon annan göra ert jobb?
Citera
2009-03-10, 21:13
Medlem
SLOBs avatar
Off topic raderat

Topic är inte vem som bör gå och läsa vilka klasser i skolan.

/mod
Citera
2009-03-10, 21:34
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men vem hindrar någon från att göra en ny utredning? Ingen. Ingen alls. Det finns inget som hindrar er från att dra igång en ny utredning. Åtta år och ni tjatar fortfarande. Om det är så jädra viktigt, gör den själv. Ni har ju massor med namnunderskrifter från en massa experter på olika internetsajter. Samla ihop er och gör den utredning ni vill ha! Varför skall någon annan göra ert jobb?
Får omformulera mig, eftersom det förra blev bortmodererat. Kanske lika bra då det mest var elakt. Hursomhelst så är 9/11 först och främst en fråga för det amerikanska rättsväsendet. Jag förstår faktiskt inte riktigt vad det är för något annat du inbillar dig.
Citera
2009-03-11, 02:14
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Hur ska en massa glada amatörer lyckas tvinga George Bush och Dick Cheney att vittna inför ed och öppen publik? Det är bl a en sådan detalj som måste lösas om en riktig utredning skall kunna ske. Det är helt säkert många fler än som skulle behöva höras. Hur bör de gå tillväga för att lyckas med det Kim?
Citera
2009-03-11, 02:23
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Hur ska en massa glada amatörer lyckas tvinga George Bush och Dick Cheney att vittna inför ed och öppen publik? Det är bl a en sådan detalj som måste lösas om en riktig utredning skall kunna ske. Det är helt säkert många fler än som skulle behöva höras. Hur bör de gå tillväga för att lyckas med det Kim?

Skaffa sig bevis för det första.
Sen kan man bestämma sig för hur det hela skedde, så de inte blir en enda röra av allt.
Man kan också skaffa sig mer kött på benen så man inte ser ut som en fågelholk om man blir ifrågasatt.

osv osv osv.

Det är i alla fall början, och med det kan man faktiskt få till något, just nu kan man inte få till nånting alls
Citera
2009-03-11, 07:10
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Får omformulera mig, eftersom det förra blev bortmodererat. Kanske lika bra då det mest var elakt. Hursomhelst så är 9/11 först och främst en fråga för det amerikanska rättsväsendet. Jag förstår faktiskt inte riktigt vad det är för något annat du inbillar dig.
Aha, och här sitter vi och diskuterar en lista med en massa icke-amerikanska politikers namn på. De måste vara lika korttänkta som jag då,
Citera
2009-03-11, 07:13
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag har inte mer att tillföra vad Targenor redan svarat. Skaffa fram bevisen och fortsätt därifrån.
Citera
2009-03-11, 11:17
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Problemet som jag ser det är väl att en ed inte på något sätt är en garant för att de faktiskt kommer tala sanning. Jag har egentligen inget emot en ny utredning - den enda invändning man kan ha är väl om man är amerikansk skattebetalare - men jag har svårt att se hur en utredning ska utformas på ett sådant sätt att de som mest kräver en - dvs truther rörelsen, faktiskt skulle acceptera utredningens rapport. Vad är oberoende? Ingen offentlig finansiering? Vem ska då betala? Inga forskare från etablerade organisationer? Vem ska då utreda?

Om FBI utreder, vilket de ju redan gör in PENTTBOM, så kommer deras resultat ifrågasättas eftersom de ju är "myndigheterna".

Om en kommission tillsätts så kommer truther-rörelsen inte acceptera någon deltagare som överhuvudtaget haft något uppdrag för myndigheterna, vilket inte lämnar så många alternativ.

Jag ser helt enkelt inte hur man ska kunna tillsätta en kommission/utredningsgrupp som truther-rörelsen kan acceptera. Och eftersom det huvudsakligen är truthers som vill ha en utredning till så blir det i så fall meningslöst.

Tror jag.
Citera
2009-03-11, 15:28
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Skaffa sig bevis för det första.
Sen kan man bestämma sig för hur det hela skedde, så de inte blir en enda röra av allt.
Man kan också skaffa sig mer kött på benen så man inte ser ut som en fågelholk om man blir ifrågasatt.

osv osv osv.

Det är i alla fall början, och med det kan man faktiskt få till något, just nu kan man inte få till nånting alls
Så man ska alltså först bestämma sig för som har skett och sedan göra utredningen. Var det inte precis så i den omvända ordningen man gjorde sist? Det gick ju bevisligen inget vidare.
Citera
2009-03-11, 15:59
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Problemet som jag ser det är väl att en ed inte på något sätt är en garant för att de faktiskt kommer tala sanning. Jag har egentligen inget emot en ny utredning - den enda invändning man kan ha är väl om man är amerikansk skattebetalare - men jag har svårt att se hur en utredning ska utformas på ett sådant sätt att de som mest kräver en - dvs truther rörelsen, faktiskt skulle acceptera utredningens rapport. Vad är oberoende? Ingen offentlig finansiering? Vem ska då betala? Inga forskare från etablerade organisationer? Vem ska då utreda?

Om FBI utreder, vilket de ju redan gör in PENTTBOM, så kommer deras resultat ifrågasättas eftersom de ju är "myndigheterna".

Om en kommission tillsätts så kommer truther-rörelsen inte acceptera någon deltagare som överhuvudtaget haft något uppdrag för myndigheterna, vilket inte lämnar så många alternativ.

Jag ser helt enkelt inte hur man ska kunna tillsätta en kommission/utredningsgrupp som truther-rörelsen kan acceptera. Och eftersom det huvudsakligen är truthers som vill ha en utredning till så blir det i så fall meningslöst.

Tror jag.

Det där är bara trams. Som om det verkligen skulle vara de sk. truthergrupperna som stod ivägen för en ny utredning. Och att en sådan behövs finns det väl knappast någon tvekan till. Kommissions ordförandena Thomas Kean och Lee Hamilton har ju t.o.m själva sagt att de misstänker att kommissionen var tillsatt för att misslyckas.

Sedan går det självklart inte,som dina kompisar verkar tro, att friställa en sådan här utredning från de amerikanska myndigheterna eftersom den skulle vara direkt beroende av dessa. Men det minsta man kan begära är ju faktiskt att de tilläts att göra sitt jobb ordentligt, vilket jag tycker är uppenbart inte har varit fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in