Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Hur ska en massa glada amatörer lyckas tvinga George Bush och Dick Cheney att vittna inför ed och öppen publik? Det är bl a en sådan detalj som måste lösas om en riktig utredning skall kunna ske. Det är helt säkert många fler än som skulle behöva höras. Hur bör de gå tillväga för att lyckas med det Kim?
Problemet som jag ser det är väl att en ed inte på något sätt är en garant för att de faktiskt kommer tala sanning. Jag har egentligen inget emot en ny utredning - den enda invändning man kan ha är väl om man är amerikansk skattebetalare - men jag har svårt att se hur en utredning ska utformas på ett sådant sätt att de som mest kräver en - dvs truther rörelsen, faktiskt skulle acceptera utredningens rapport. Vad är oberoende? Ingen offentlig finansiering? Vem ska då betala? Inga forskare från etablerade organisationer? Vem ska då utreda?
Om FBI utreder, vilket de ju redan gör in PENTTBOM, så kommer deras resultat ifrågasättas eftersom de ju är "myndigheterna".
Om en kommission tillsätts så kommer truther-rörelsen inte acceptera någon deltagare som överhuvudtaget haft något uppdrag för myndigheterna, vilket inte lämnar så många alternativ.
Jag ser helt enkelt inte hur man ska kunna tillsätta en kommission/utredningsgrupp som truther-rörelsen kan acceptera. Och eftersom det huvudsakligen är truthers som vill ha en utredning till så blir det i så fall meningslöst.
Tror jag.