2009-03-09, 00:23
Medlem
mentometers avatar
Varför försvinner ett inlägg i en tråd?? Varför tas en del bort, trots att det inte är något fel i det??
Citera
2009-03-09, 00:26
Medlem
mjohanssons avatar
Myndigheter... reglerar ALLT

Eller så kanske du bara tror att du skriver inlägg - men i själva verket vispar du blodpudding. Psykos med andra ord.

Kan tänka mig att det här inlägget möter samma öde som dina försvunna inlägg.....
Citera
2009-03-09, 00:29
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentometer
Varför försvinner ett inlägg i en tråd?? Varför tas en del bort, trots att det inte är något fel i det??

Det tas inte bort några inlägg som det inte anses vara fel på.
Citera
2009-03-09, 00:33
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Det tas inte bort några inlägg som det inte anses vara fel på.
Grejen är att det verkar vara fel på det mesta. Jag hr själv fått helt ok inlägg borttagna mer och mer. Jag tycker det är synd när trådar blir skralare bara för att kvalitetsnivån - som ingen borde anse sig förmögen att bedöma rätt höjd för - skall hållas.

Det är ett jävla censurerande och raderande av inlägg hit och dit. Då tycker jag nästan det är bättre att radera hela trådar med hänvisning till andra trådar el dyl. Jag tycker också hellre att man skall spara trådar i papperskorgen är radera inlägg.
Citera
2009-03-09, 00:48
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belarus
Grejen är att det verkar vara fel på det mesta. Jag hr själv fått helt ok inlägg borttagna mer och mer. Jag tycker det är synd när trådar blir skralare bara för att kvalitetsnivån - som ingen borde anse sig förmögen att bedöma rätt höjd för - skall hållas.

Det är ett jävla censurerande och raderande av inlägg hit och dit. Då tycker jag nästan det är bättre att radera hela trådar med hänvisning till andra trådar el dyl. Jag tycker också hellre att man skall spara trådar i papperskorgen är radera inlägg.

En del av det som raderas kan inte sparas i Papperskorgen för att det finns allvarliga regelbrott i det. Annat, som trams och OT, hamnar i papperskorgen ganska ofta. Om man kastar en hel tråd så sitter man inte och rensar den från OT först (eller i varje fall gör inte jag det). Är tråden i sig värd att ha kvar så kan man inte papperskorga den bara för att den innehåller en massa OT, utan då blir det till att radera bara de inlägg som inte passar in.
Citera
2009-03-09, 01:00
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belarus

Kan också ha varit så att man har svarat på ett OT-inlägg vilket gör att även ens eget inlägg kan komma att raderas.
Citera
2009-12-14, 10:10
Medlem
xallos avatar
Jag noterade precis samma sak, jag svarade på ett inlägg i Gynningtråden och båda inlägg har nu försvunnit i tomma intet, möjligt att en mod raderat dem, dock så finns ingen förklaring. Vore bra att få veta när inlägg tas bort.
Citera
2009-12-14, 10:14
Medlem
Ja!s avatar
Irriterande när det händer utan förklaring, som mitt inlägg i "Har FB blivit lugnare?" häromdan.
Skrev nåt i stil med att jag också hade märkt av en lägre aktivitet, särskilt under sena kvällar och nätter. Några timmar senare var det inlägget spårlöst borta.
Citera
2009-12-14, 10:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag noterade precis samma sak, jag svarade på ett inlägg i Gynningtråden och båda inlägg har nu försvunnit i tomma intet, möjligt att en mod raderat dem, dock så finns ingen förklaring. Vore bra att få veta när inlägg tas bort.

Jag tog nyligen bort ett par OT-inlägg i den tråden, bland annat av dig, som inte handlade om Gynning.

Jag kan förklara i PM om du vill.
Citera
2009-12-14, 10:25
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo

Finns inte en chans att vi ska förväntas skicka ett PM varje gång ett inlägg tas bort. Det är möjligt att en sådan funktion skulle gå att automatisera, men det lär ligga långt ned på prioriteringslistan i så fall.

Försvinner inlägg så är det som sagt för att det anses vara OT, trams eller regelbrott. Funderar man en stund så kommer man säkert själv på anledningen till varför det tagits bort, gör man inte det så kan man skicka ett PM till någon ansvarig moderator.
Citera
2009-12-14, 10:38
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tog nyligen bort ett par OT-inlägg i den tråden, bland annat av dig, som inte handlade om Gynning.

Jag kan förklara i PM om du vill.

Nejdå det behövs inte, jag trodde någonting gått snett bara eftersom det ofta brukar åtföljas av en kommentar.
Citera
2009-12-14, 10:45
Medlem
[Strange Days]s avatar
Borde det inte vara kotym att moderatorerna automatiskt skriver en förklaring i trådarna till varför inlägg har plockats bort.

Det räcker ju med ett simpelt "Tråden rensad från OT"-meddelande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in