2009-12-14, 10:53
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Borde det inte vara kotym att moderatorerna automatiskt skriver en förklaring i trådarna till varför inlägg har plockats bort.

Det räcker ju med ett simpelt "Tråden rensad från OT"-meddelande.
Då hade vi skräpat ner trådarna mer än inläggen vi tar bort. Det handlar inte om enstaka inlägg per dygn vi plockar bort utan det är mer i storleksordningen hundratals spritt över de olika forumen.
Citera
2009-12-14, 12:22
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Irriterande när det händer utan förklaring, som mitt inlägg i "Har FB blivit lugnare?" häromdan.
Skrev nåt i stil med att jag också hade märkt av en lägre aktivitet, särskilt under sena kvällar och nätter. Några timmar senare var det inlägget spårlöst borta.

Du skrev mer exakt så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Tycker också det känns lite dödare, särskilt på sena kväller/nätter. Kom igen folket

Vilket jag raderade eftersom det var en meningslös oneliner som inte tillförde det minsta till diskussionen.
Om någon annan moderator här i Flashback anser att det var felaktigt så får de gärna återställa inlägget. Min radering står jag fast vid.
Citera
2009-12-14, 12:59
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Du skrev mer exakt så här:

Vilket jag raderade eftersom det var en meningslös oneliner som inte tillförde det minsta till diskussionen.
Om någon annan moderator här i Flashback anser att det var felaktigt så får de gärna återställa inlägget. Min radering står jag fast vid.

Frågan var "Så vad säger ni fellow FB:are, känner ni likadant eller är det bara jag som fått för mig detta?"

Jag tycker att jag gav ett relevant svar i form av min egen erfarenhet av fenomenet.
Citera
2009-12-14, 13:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Borde det inte vara kotym att moderatorerna automatiskt skriver en förklaring i trådarna till varför inlägg har plockats bort.

Det räcker ju med ett simpelt "Tråden rensad från OT"-meddelande.
Det finns ingen anledning att göra det, om vi helt bortser från att jag har annat att göra än att sitta och skriva "Tråden rensad från OT". Min egen tumregel är att jag skriver ut det när jag raderar fler än 10 inlägg på en gång.

Men, för att komma tillbaka till din fråga. Om du inte får ett PM från en moderator är det högst sannolikt OT, annars kommer du att få ett PM med en tillsägelse, eller möjligen en varning med avstängning som följd.
Citera
2009-12-14, 14:03
Bannlyst
"Inlägg från mig är borta, varför?"

moderatorer censurerar sånt som de tycker är opassande eller sånt som de inte gillar. sen när de har gjort det brukar de skriva "OT rensat /mod". de säger alltid att man ska diskutera sånt i PM, för att de vill inte att alla på forumet ska få veta vad de har gjort. notera att det här inlägget kommer att censueras snart, så kommentera på den så länge den är här.
Citera
2009-12-14, 14:08
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
"Inlägg från mig är borta, varför?"

moderatorer censurerar sånt som de tycker är opassande eller sånt som de inte gillar. sen när de har gjort det brukar de skriva "OT rensat /mod". de säger alltid att man ska diskutera sånt i PM, för att de vill inte att alla på forumet ska få veta vad de har gjort. notera att det här inlägget kommer att censueras snart, så kommentera på den så länge den är här.
Det är fritt fram att kommentera eftersom det inte alls kommer att censureras hur gärna du än vill framställa dig själv som martyr. Att du inte är kapabel att skilja censur från att se till att folk håller sig till ämnet är inte skäl nog för att dina inlägg per definition ska få stå kvar. Som vanligt är min uppmaning att presentera något konkret om du ska gnälla. Klarar du inte av att prestera det så är den naturliga frågan varför du över huvud taget bemödade dig med att posta inlägget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in