2024-11-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag är generellt extremt skeptisk till uppföljare. Speciellt om en film har ett bra slut, så tycker jag det känns onödigt med en till.
Du gör helt rätt tycker jag. First Blood är verkligen en bra och stark film. Tvåan är fånig och trean idiotisk. Såklart kan man tycka hur man vill men det handlar i vilket fall inte om en trilogi, uppföljarna är bara uppföljare.
Citera
2024-11-03, 17:01
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Du gör helt rätt tycker jag. First Blood är verkligen en bra och stark film. Tvåan är fånig och trean idiotisk. Såklart kan man tycka hur man vill men det handlar i vilket fall inte om en trilogi, uppföljarna är bara uppföljare.
Ja, jag känner ingen som helst lust att kolla upp resten. Ettan räcker gott och väl för mig om jag är sugen på den typ av film.
Citera
2026-09-19, 21:20
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Såg Rambo 1 i bion nyligen och måste nog säga att jag ger den 10/10. Nu har jag lärt mig att soldater i krig kan drabbas av symtom när de kommer hem och hur det kan te sig. När jag var yngre så förstod jag inte den psykologiska biten av filmen och vad Rambo led av.

Rambo 2 och 3 var inte lika bra nu som när jag var yngre. De saknar djup tycker jag och är rätt fåniga.
Rambo (2008) gillar jag mycket och den kan jag ge riktigt högt betyg!

Den senaste filmen där en tjej blir kidnappad är usel... Den vill jag inte ens veta av. En överkryssad kalkon.

I bion? På bio heter det på svenska.
Citera
2026-09-20, 21:50
Medlem
Kollar 3an nu.

Riktigt mästerverk
Citera
2026-09-22, 07:07
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife

Tvåan låg helt rätt i tiden dock. Detsamma gällde Rocky IV samma år och Top Gun 1986. Avseende Rambo pågick alltjämt historierna om att amerikaner fortfarande var fångar i Vietnam och som hade övergivits av sitt land. Rambo III låg fel i tiden, premiär 2-3 år efter Gorbatjovs tillträde till makten och en tid när Sovjetunionen hade goda relationer med hela Väst. Men 1984-85 hade Stallone ett särskilt bra sinne för affärer och hela landet inklusive presidenten var svältfödda på de där historierna där amerikanerna var hjältar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in