2009-03-09, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0wni
Fantastisk film ....

hoppar han inte in i ett träd? och inte på klippor ?

Det gör han. Och rätta mig om jag har fel nu, men gjorde inte han det stuntet själv och fick sig ett par brutna revben på köpet?
Citera
2009-03-09, 00:33
Medlem
MaxDLs avatar
4an tyckte jag var riktigt bra action film också.
inte närheten av 1an men ändå riktigt bra!
Citera
2009-03-09, 01:05
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtkassler
Det gör han. Och rätta mig om jag har fel nu, men gjorde inte han det stuntet själv och fick sig ett par brutna revben på köpet?

Enligt kommentatorspåret så gör han sista biten av stuntet själv, vilket mycket riktigt resulterade i 1 eller 2 brutna revben...
Citera
2009-03-09, 01:15
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Kanonrulle. Boken är underbar också.

Det där var helt genialt roligt vare sig du var seriös eller inte. Har du läst "Remo"?
Citera
2009-03-09, 01:20
Medlem
KungRumpes avatar
Bra film, bra story och bra skådespelarinsatser. Det enda som stör mig är alla kulor som viner omkring honom och träffar i sten och träd alldeles vid sidan om honom. Den hade gjort ett trovärdigar intryck om alla dessa skott hade minimerats till en tiondel. Annars så är filmen störtskön.
Citera
2009-03-09, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

Det där var helt genialt roligt vare sig du var seriös eller inte. Har du läst "Remo"?

Vadå "Remo"? Boken heter "First Blood" och är skriven av David Morrell 1972. Klart läsvärd. Ger Rambo ännu mer djup och det är underbart att se filmen då man läst boken.

Dock lite skillnad på bok och film:

http://www.davidmorrell.net/books/index.cfm#list
Senast redigerad av supersnut 2009-03-09 kl. 07:43.
Citera
2009-03-09, 08:35
Medlem
knoxahs avatar
Jo, den är grym, men inte bästa actionfilmen någonsin. Där kommer Terminator 2 före.
Citera
2009-03-09, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Vadå "Remo"? Boken heter "First Blood" och är skriven av David Morrell 1972. Klart läsvärd. Ger Rambo ännu mer djup och det är underbart att se filmen då man läst boken.

På svenska heter/hette den Tvekampen.

I övrigt håller jag med om att filmen är bra, har inte sett den på sisådär 15 år så jag blir tvungen att ladda hem den nu.
Hoppas att den fortfarande håller.
Citera
2009-03-09, 10:13
Medlem
JudgeDredds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Jo, den är grym, men inte bästa actionfilmen någonsin. Där kommer Terminator 2 före.
Var just på väg att skriva det.
Citera
2009-03-09, 11:40
Medlem
Minns att min far hade denna kopierad på vhs från staterna innan den ens gått i Sverige
Citera
2009-03-09, 11:48
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Stallone bjuder på bra och rörade skådespeleri framför allt i och med talet i slutet. Har en vän som ett tag kunde hela den monologen utantill. "I wanna go home! I wanna go home, Johnny!"

Det är en bra film.

Edit: Har dock inte sett någon utav uppföljarna, är de sevärda? Är småtaggad på fyran.

Vill du ha rå action kolla då in 4:an...det blir inte bättre...hehe
Citera
2009-03-09, 13:56
Medlem
The Meatballs avatar
Mycket bra, klassisk actionrulle. Det är få filmer som kommer i närheten inom actionkategorin. Den är även också en av Stallones två bästa filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in