2009-03-08, 21:53
Medlem
iwontheals avatar
Då min halvbror och 2 av polare har blivit polisanmälda för olaga frihetsberövande.

För dom höll på och half bråkade lite vid dörren då en kille ville ut(Personen ifråga som ville ut har också anmäld min bror för Misshandel.. Då han knuffa in han i ett galler så han fick ett jack i skallen), Då polisen kom och hämtade min bror till förhör nu ca 3 månader efter brottet hade begåtts.

Och nu sedan här iveckan så hade han tydligen fått ett samtal av polisen som frågade om han har någon advokat, Så det jag undrar är vad han kan få för dom för detta? Och spelar det någon betydelse att han var 17 när detta hände?
Citera
2009-03-08, 22:06
Medlem
Aerialss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwontheal
Då min halvbror och 2 av polare har blivit polisanmälda för olaga frihetsberövande.

För dom höll på och half bråkade lite vid dörren då en kille ville ut(Personen ifråga som ville ut har också anmäld min bror för Misshandel.. Då han knuffa in han i ett galler så han fick ett jack i skallen), Då polisen kom och hämtade min bror till förhör nu ca 3 månader efter brottet hade begåtts.

Och nu sedan här iveckan så hade han tydligen fått ett samtal av polisen som frågade om han har någon advokat, Så det jag undrar är vad han kan få för dom för detta? Och spelar det någon betydelse att han var 17 när detta hände?

Han räknas då som minderårig. Eventuellt straff blir lindrigare.
Frihetsbedövning verkar mycket långsökt, hur länge utspelades händelsen? även om den/bråket höll på i en timma ser jag ingen som helst anledning till att dem skulle åka dit på frihetsberövning. Låter mycket långsökt.
Har han dokumenterade skador och vittnen alternativt erkännande från dina vänner åker dem dit på misshandel. Står deras ord mot hans åker dem/han nog dit för misshandel ändå, beroende på dokumentationen av skadan.

Läser juridik/rättsvetenskap.
Mvh
Citera
2009-03-08, 22:10
Medlem
iwontheals avatar
Tydligen så hade polisen visat bilder på skadan.. Vilken tydligen knappt vad synbart.. Jag tror inte det var några vittnen som såg hur det hela gick till men.. Och jag tror inte dom höll på mer än i några minuter vad jag har hört av honom.. Men man vet aldrig.. Personen som anmälde har lite uhm "Problem".. Då han har anmält folk förut för att dom tex kastade en snöboll på honom.. Jag har bara hört detta men.. Tack för ditt svar..
Citera
2009-03-09, 02:54
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwontheal
Tydligen så hade polisen visat bilder på skadan.. Vilken tydligen knappt vad synbart.. Jag tror inte det var några vittnen som såg hur det hela gick till men.. Och jag tror inte dom höll på mer än i några minuter vad jag har hört av honom.. Men man vet aldrig.. Personen som anmälde har lite uhm "Problem".. Då han har anmält folk förut för att dom tex kastade en snöboll på honom.. Jag har bara hört detta men.. Tack för ditt svar..

Kan det styrkas blir det misshandel. Din bror får förmodligen böter och betala skadestånd till killen. För övrigt är det väll ännu större anledning att låta killen vara om han nu har problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in