Citat:
Ursprungligen postat av iwontheal
Då min halvbror och 2 av polare har blivit polisanmälda för olaga frihetsberövande.
För dom höll på och half bråkade lite vid dörren då en kille ville ut(Personen ifråga som ville ut har också anmäld min bror för Misshandel.. Då han knuffa in han i ett galler så han fick ett jack i skallen), Då polisen kom och hämtade min bror till förhör nu ca 3 månader efter brottet hade begåtts.
Och nu sedan här iveckan så hade han tydligen fått ett samtal av polisen som frågade om han har någon advokat, Så det jag undrar är vad han kan få för dom för detta? Och spelar det någon betydelse att han var 17 när detta hände?
Han räknas då som minderårig. Eventuellt straff blir lindrigare.
Frihetsbedövning verkar mycket långsökt, hur länge utspelades händelsen? även om den/bråket höll på i en timma ser jag ingen som helst anledning till att dem skulle åka dit på frihetsberövning. Låter mycket långsökt.
Har han dokumenterade skador och vittnen alternativt erkännande från dina vänner åker dem dit på misshandel. Står deras ord mot hans åker dem/han nog dit för misshandel ändå, beroende på dokumentationen av skadan.
Läser juridik/rättsvetenskap.
Mvh