Citat:
Ursprungligen postat av fröken
Det trista är ju att de inte skäms...Själva tycker de att de verkligen är ascoola och hårda, de små skitarna. De inbillar sig att de slåss för en "sak" men fattar förmodligen inte själva att det enda de vill är att rasera och förstöra, de har inte förmågan att bygga upp något eller skapa något; de har ju fan inte ens förmåga att hålla käft.

Tänk om de skulle demonstrera genom att stå alldeles stilla och tysta - det skulle ha effekt! Jag såg på nittiotalet en demonstration på Gustav Adolfs torg i Göteborg: nazipojkar med rakade skallar, gröna jackor, svarta kängor, dvs hela kitet, stå uppradade disciplinerat tysta och helt stilla. På andra sidan Vallgraven stod skrikande motdemonstranter och kastade saker mot nazigossarna. Det fick mig att rysa, killarna på torget gav ett skrämmande intryck genom sin disciplin medan motdemonstranterna - vilka jag egentligen sympatiserade med - framstod som bara fåniga.
Nej, visa lite vett och lite jävla värdighet istället för att bete er som apor, snorhyvlar!

Ja absolut, d v s agerandet motverkar hårt budskapet men jag vet i fasen om de sitter hemma och vevar filmen där de slåss med bilar och samtidigt tycker att det ser coolt ut. Visst, på plats, adrenalinstinna och hårda, så kändes det säkert tufft i allt larm men det blir ju skrattretande när inga rutor går sönder samt när det springer fotografer och journalister överallt....som sagt, mer som en absurd sketch.
Japp, tyvärr så vrids ju fokus fel, det är sant, och jag tror att det måste ordnas från eget håll, d v s vänstern måste ta avstånd från AFA och andra fraktioner som har helt andra agendor när de ansluter i leden. Det håller inte att låtsas ovetande längre. I ärlighetens namn så skulle det inte förvåna mig om hyfsat många "riktiga" demonstranter ändå välkomnar detta kaos och förstasidorna det ger. Kanske har de som anklagar media en lite poäng i alla fall?
Jag garvar fortfarande...kan inte hjälpa det...man pucklar på bilar, skrämmer iväg en journalist, eller dylikt, med skriket...."jag ska knu*** hela din familj*....fan, det är ju stor humor!