2009-03-09, 15:05
Medlem
fishattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerotolerance
Såg på sporten att läktarna var inte tomma, var lite barnfamiljer och kostymnissar där. Kanske en tredjedel av läktarna var det folk på.

Var speciellt inbjudna personer hörde jag att de sade på sportradion när jag lyssnade.
Citera
2009-03-09, 16:02
Medlem
Cruella de Vils avatar
Blattar som är här och bråkar får gärna avisas för min del. Skicka ut dem ur landet så får de klara sig på egen hand i sina hemländer där man beter sig precis som de gjort nere i malmö nu. Man kan tro att de kommer direkt från djungeln. Jävla idioter.
Citera
2009-03-09, 16:31
Medlem
frökens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag blev mest full i skratt, ärligt talat, för det ju askul att se dem slåss mot bilar och slänga ur sig tuffa oneliners.......kändes mest som en Nilecitysketch! Hahahahaha!

Bilarna blir ju lite som Don Quijotes väderkvarnar och de där tuffingarna som skulle "knulla..." måste ju skämmas som fan när de ser detta? Nu vet jag inte om det är redigerat eller klippt i efterhand men intrycket blir ju att alla sticker när polisen lite soft joggar ut...

Det trista är ju att de inte skäms...Själva tycker de att de verkligen är ascoola och hårda, de små skitarna. De inbillar sig att de slåss för en "sak" men fattar förmodligen inte själva att det enda de vill är att rasera och förstöra, de har inte förmågan att bygga upp något eller skapa något; de har ju fan inte ens förmåga att hålla käft. Tänk om de skulle demonstrera genom att stå alldeles stilla och tysta - det skulle ha effekt! Jag såg på nittiotalet en demonstration på Gustav Adolfs torg i Göteborg: nazipojkar med rakade skallar, gröna jackor, svarta kängor, dvs hela kitet, stå uppradade disciplinerat tysta och helt stilla. På andra sidan Vallgraven stod skrikande motdemonstranter och kastade saker mot nazigossarna. Det fick mig att rysa, killarna på torget gav ett skrämmande intryck genom sin disciplin medan motdemonstranterna - vilka jag egentligen sympatiserade med - framstod som bara fåniga.

Nej, visa lite vett och lite jävla värdighet istället för att bete er som apor, snorhyvlar!
Senast redigerad av fröken 2009-03-09 kl. 16:34. Anledning: tillägg
Citera
2009-03-09, 16:34
Medlem
GreenDreams avatar
jag var där, jag tyckte inte det var så många blattar. Där var många maskerade svenskar också
Citera
2009-03-09, 16:36
Medlem
frökens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenDream
jag var där, jag tyckte inte det var så många blattar. Där var många maskerade svenskar också

Det kan jag mycket väl tänka mig. Jag kan också tänka mig att de svenska gossarna var de som var bäst maskerade.
Citera
2009-03-09, 16:56
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken
Det trista är ju att de inte skäms...Själva tycker de att de verkligen är ascoola och hårda, de små skitarna. De inbillar sig att de slåss för en "sak" men fattar förmodligen inte själva att det enda de vill är att rasera och förstöra, de har inte förmågan att bygga upp något eller skapa något; de har ju fan inte ens förmåga att hålla käft. Tänk om de skulle demonstrera genom att stå alldeles stilla och tysta - det skulle ha effekt! Jag såg på nittiotalet en demonstration på Gustav Adolfs torg i Göteborg: nazipojkar med rakade skallar, gröna jackor, svarta kängor, dvs hela kitet, stå uppradade disciplinerat tysta och helt stilla. På andra sidan Vallgraven stod skrikande motdemonstranter och kastade saker mot nazigossarna. Det fick mig att rysa, killarna på torget gav ett skrämmande intryck genom sin disciplin medan motdemonstranterna - vilka jag egentligen sympatiserade med - framstod som bara fåniga.

Nej, visa lite vett och lite jävla värdighet istället för att bete er som apor, snorhyvlar!
Ja absolut, d v s agerandet motverkar hårt budskapet men jag vet i fasen om de sitter hemma och vevar filmen där de slåss med bilar och samtidigt tycker att det ser coolt ut. Visst, på plats, adrenalinstinna och hårda, så kändes det säkert tufft i allt larm men det blir ju skrattretande när inga rutor går sönder samt när det springer fotografer och journalister överallt....som sagt, mer som en absurd sketch.

Japp, tyvärr så vrids ju fokus fel, det är sant, och jag tror att det måste ordnas från eget håll, d v s vänstern måste ta avstånd från AFA och andra fraktioner som har helt andra agendor när de ansluter i leden. Det håller inte att låtsas ovetande längre. I ärlighetens namn så skulle det inte förvåna mig om hyfsat många "riktiga" demonstranter ändå välkomnar detta kaos och förstasidorna det ger. Kanske har de som anklagar media en lite poäng i alla fall?

Jag garvar fortfarande...kan inte hjälpa det...man pucklar på bilar, skrämmer iväg en journalist, eller dylikt, med skriket...."jag ska knu*** hela din familj*....fan, det är ju stor humor!
Citera
2009-03-09, 17:37
Medlem
sprid namnet

Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Vet inte om ni har sett filmen från Sydsvenskan.se men killen som hoppade upp på en av polisens piketbilar och sparkade isönder sirener samt drog av vindrutetorkare är gripen och polisen har 3-4 säkrade handavtryck så han åker dit. Även för misshandel då man ser klart och tydligt att han hade uppsåt att sparka den äldre herren i huvudet.

Blev riktigt glad när jag fick höra detta!

på det svinet, riktigt ordentligt, när det blir rättegång. förvarna mig jag vill beställa domar.
Citera
2009-03-09, 17:44
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Haha jag tyckte det var hysteriskt roligt i början av klippet, när de små rädda grabbarna kör tjurrusningar fram mot valfri polisbil och slänger en spark eller slag och sedan med skräck i ögonen (några ser näst intill panikslagna ut)vänder om för att springa bort från "frontlinjen". Ser ut som när små barn testar gränserna och sedan springer hem till mamma.

Edit: tänkte främst på killen 0:14-0:15 in i klippet.
Citera
2009-03-09, 17:46
Medlem
frökens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ja absolut, d v s agerandet motverkar hårt budskapet men jag vet i fasen om de sitter hemma och vevar filmen där de slåss med bilar och samtidigt tycker att det ser coolt ut. Visst, på plats, adrenalinstinna och hårda, så kändes det säkert tufft i allt larm men det blir ju skrattretande när inga rutor går sönder samt när det springer fotografer och journalister överallt....som sagt, mer som en absurd sketch.

Japp, tyvärr så vrids ju fokus fel, det är sant, och jag tror att det måste ordnas från eget håll, d v s vänstern måste ta avstånd från AFA och andra fraktioner som har helt andra agendor när de ansluter i leden. Det håller inte att låtsas ovetande längre. I ärlighetens namn så skulle det inte förvåna mig om hyfsat många "riktiga" demonstranter ändå välkomnar detta kaos och förstasidorna det ger. Kanske har de som anklagar media en lite poäng i alla fall?

Jag garvar fortfarande...kan inte hjälpa det...man pucklar på bilar, skrämmer iväg en journalist, eller dylikt, med skriket...."jag ska knu*** hela din familj*....fan, det är ju stor humor!
Du har nog rätt i att om man ser filmen med distans kan man skratta: de svarta, stora och ganska skrämmande polisfordonen som bombarderas med stenar som inte ens ser ut att ge ett märke, maskerade små snorhyvlar som beter sig som en flock apor, kameramän och vanligt folk med mobilkamerorna i högsta hugg - allt så regisserat och förutsägbart.
Det är väl egentligen det som gör mig så arg också, att allt är så förutsägbart, att alla reagerar precis som det förväntas av dem (även jag när jag blir förbannad). Och så löjligt det är om man ser det som att dessa individer skulle vilja något med sin aktion, att de skulle ha ett syfte annat än att få slåss och bråka lite; så oerhört korkade de då måste vara som beter sig så kontraproduktivt.
Citera
2009-03-09, 17:48
Medlem
Trammiss avatar
Fyfan vilket jävla bottenslask. Nu är det dags att polisen börjar ta i med hårdhandskarna mot liknande slödder. Man kan ju undra hur "tuffa" dem är egentligen, det är ju inte så himla modigt att stå och skrika och slänga stenar på en bil. Det är ju förövrigt riktigt roligt när en utav djuren gormar " Jag knullar din mamma mannen " och så kommer hans sidekick och gormar " Jag knullar hela din mamma mannen! "
Humor på hög nivå.
Citera
2009-03-09, 18:00
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken
Du har nog rätt i att om man ser filmen med distans kan man skratta: de svarta, stora och ganska skrämmande polisfordonen som bombarderas med stenar som inte ens ser ut att ge ett märke, maskerade små snorhyvlar som beter sig som en flock apor, kameramän och vanligt folk med mobilkamerorna i högsta hugg - allt så regisserat och förutsägbart.
Det är väl egentligen det som gör mig så arg också, att allt är så förutsägbart, att alla reagerar precis som det förväntas av dem (även jag när jag blir förbannad). Och så löjligt det är om man ser det som att dessa individer skulle vilja något med sin aktion, att de skulle ha ett syfte annat än att få slåss och bråka lite; så oerhört korkade de då måste vara som beter sig så kontraproduktivt.
Jo men vänd på resonemanget, d v s det är ju ändå "kontrollerat" i all sitt regisserade/förutsägbara utförande och med tanke på den minimala polisinsatsen så blev ju ändå helheten hyfsat lugn och sansad.

Det är inte OK att folk beter sig så och det är inte OK att det sker under, vad som sägs vara, seriösa demonstrationer men på det hela taget så avlöpte det ju utan större problem. Låt pöbeln få kasta lite stenar på bilar om de är nöjda med det liksom.

Jag blir nog mer orolig om dessa grejor uteblir och de organiserar sig och börjar med riktig gerillakrigföring men killarna längst fram visar ju, tydligt, att en sådan utveckling, tack och lov, är låååååååååååångt borta!
Citera
2009-03-09, 18:48
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.P
Hela din familj säger han väl?? Men korkat i vilket fall

Helt korrekt, jag hörde fel. Går ju knappt att höra av apajävlarna säger..

Snubben som sätter upp händerna som skydd när stenen studsar tillbaka mot honom är riktigt rolig. hade varit förbannat kul om någon knockades, likt den där brottslingen som försöker bryta sig in i en butik genom att kasta en sten på rutan (lär finnas på tuben)

...
Citat:
Strax före ankomsten till Baltiska hallen exploderade en kraftig smällare rakt i huvudet på en äldre man som stod tillsammans med Kvällspostens reporter vid sidan om tåget.
Tappade hörseln

Han tappade hörseln på ena örat och sveddes på ansiktshalvan som gulfärgades av sprängämnet.
Med hjälp av Kvällsposten togs han om hand av en polispiket. Han var medtagen, men föredrog att själv uppsöka sjukhus om hörseln inte kom tillbaka.

Dö era jävla rödingpack
Senast redigerad av wehrmacht 2009-03-09 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in