2009-03-09, 19:40
Medlem
Gubben uppsökte mycket riktigt sjukhus. Trumhinnan är helt kass och han har legat inlagd sedan dess...
Citera
2009-03-09, 19:43
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Helt korrekt, jag hörde fel. Går ju knappt att höra av apajävlarna säger..

Snubben som sätter upp händerna som skydd när stenen studsar tillbaka mot honom är riktigt rolig. hade varit förbannat kul om någon knockades, likt den där brottslingen som försöker bryta sig in i en butik genom att kasta en sten på rutan (lär finnas på tuben)

...

Dö era jävla rödingpack

Det var reklam för ett hållbart fönster.

...

Det räckte inte att han skadades utan självklart så vill du att han ska dö för att han var där?

Hade det varit en invandrare som stod där så hade det blivit vykort a´la Kerstin skickade till den som kastade.
Senast redigerad av b0gfetto 2009-03-09 kl. 19:45.
Citera
2009-03-09, 19:59
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det var reklam för ett hållbart fönster.

...

Det räckte inte att han skadades utan självklart så vill du att han ska dö för att han var där?

Hade det varit en invandrare som stod där så hade det blivit vykort a´la Kerstin skickade till den som kastade.

Jag menar förstås att de personer som kastade smällare skall dö, gärna en plågsam död. Kasta på oskyldiga äldre åskådare, det är riktigt förkastligt oavsett vilken etnisk grupp han tillhör.

Däremot erkänner jag att jag skulle bry mig mycket mindre om det var en främling som skadades.
Citera
2009-03-09, 23:48
Medlem
MahaKalis avatar
Gathundar. Speciellt svartskallen som vrålade att han skulle knulla någons mamma. Hade han inte haft 82 av sina vänner där så hade han inte öppnat käften ens. Jag kan inte låta bli att le när han vrålar som en apa. Som en JÄVLA APA och jag menar verkligen som en vrålapa, sjukt primitivt!

Patetiska svin som har för lite att göra. Skaffa ett jobb, och om ni har jobb, skaffa ett fritids intresse för helvete!

Svenska polisen är också patetiska! Tårgas, gummikulor, vattenkanoner och MER ÖVERVÅLD är en bra lösning - hur många huliganer kommer bråka om dom vet att snuten kommer slå ut deras tänder, spraya dem med tårgas och beskjuta dem med vattenkanoner och gummikulor?!?

Sveriges lagar bygger på att folk går när dom blir tillsagda. Dom som inte gör det - där kan inte snuten göra så mkt.

Bilder o filmer på snutar som tar till övervåld kan inte ses som annat än vinklad propaganda. Det som hänt minuterna innan berättas sällan
- personligen hade jag skjutit skarpt i ett sånt läge polisen i bussen var.

Min mor har varit polis och många av hennes vänner är fortfarande det, så jag får höra ett och annat som media aldrig nämner.

Ciao!
Senast redigerad av MahaKali 2009-03-09 kl. 23:58.
Citera
2009-03-10, 01:24
Medlem
LittleWings avatar
Pinsamt...

Jag tycker att det är lite (mycket) pisamnt... dessa bilder och filmer kablas ju ut över hela Europa, och i vilket annat land som helst, hade man använt gummikulor och div. andra hjälpmedel...
Men de stackars svenska poliserna vågar ju inte fisa utan att det blir INTERNUTREDNING!!!!!!!
Varför???
Varför får inte svenska poliser förhindra brott utan att riskera att bli huvudattraktion på löpsedlarna? Varför ska det kosta oss skattebetalare många kronor?
Citera
2009-03-10, 15:57
Medlem
BoISarens avatar
Begärs häktad efter tenniskravaller

Citat:
En 22-årig man begärs häktad som misstänkt för våldsamt upplopp i samband med Davis cup-turneringen mot Israel.
Hittills har ett tiotal personer identifierats av polisen.
http://www.kvp.se/nyheter/1.1493421/begars-haktad-efter-tenniskravaller
Citera
2009-03-10, 16:01
Medlem
Troians avatar
Min uppfattning är att de som deltog i "kravallerna" endast till mindre del rör sig om AFA och deras anhängare. Får intrycket av att det är samma typ av grupper som deltog vid händelserna i Rosengård som kastade sten under lördagen. Det hela känns rätt oorganiserat.
Citera
2009-03-10, 16:57
Medlem
MonkeyPlas avatar
Varför ingen länk till filmen som diskuteras?
Citera
2009-03-10, 17:21
Medlem
MonkeyPlas avatar
Jag hittade filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=HfiwBsuGu7E&feature=related

Verkligen absurt att se på. Särskilt att det står en hel hög med folk och filmar konstant också.

Vandalernas flockbeteende var intressant att notera. En och en lämnar gruppen för några sekunder, slänger en sten på polisbilen och slinker in i gruppen igen.

Nån annan som noterade vissa likheter med denna klassiska filmscen?
http://www.youtube.com/watch?v=ML1OZCHixR0&feature=related
"Demonstranterna" når fram till "polisbilen" runt 2:30
Citera
2009-03-10, 18:28
Medlem
LiquidSwordss avatar
Klart som fan att de borde hängas ut...
Citera
2009-03-10, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korv20000
Finns det några namn på vilka som deltog i upploppen i Malmö 7/3-09?

http://sydsvenskan.se/malmo/article417781/Polis-drog-vapen-under-kravallerna.html

Finns en bra film på dn också.

haha fan vad komiskt klippet var men också upprörande. Sjukt kul när dem försöker kasta sten på bilarna men stenarna bara studsar, fail

Förutom det så tycker jag att sånt här pack som saboterar och förstör borde haffas. Dåligt att så få av dessa aktivister lagförs
Citera
2009-03-10, 22:41
Medlem
Trammiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahaKali
Gathundar. Speciellt svartskallen som vrålade att han skulle knulla någons mamma. Hade han inte haft 82 av sina vänner där så hade han inte öppnat käften ens. Jag kan inte låta bli att le när han vrålar som en apa. Som en JÄVLA APA och jag menar verkligen som en vrålapa, sjukt primitivt!

Patetiska svin som har för lite att göra. Skaffa ett jobb, och om ni har jobb, skaffa ett fritids intresse för helvete!

Svenska polisen är också patetiska! Tårgas, gummikulor, vattenkanoner och MER ÖVERVÅLD är en bra lösning - hur många huliganer kommer bråka om dom vet att snuten kommer slå ut deras tänder, spraya dem med tårgas och beskjuta dem med vattenkanoner och gummikulor?!?

Sveriges lagar bygger på att folk går när dom blir tillsagda. Dom som inte gör det - där kan inte snuten göra så mkt.

Bilder o filmer på snutar som tar till övervåld kan inte ses som annat än vinklad propaganda. Det som hänt minuterna innan berättas sällan
- personligen hade jag skjutit skarpt i ett sånt läge polisen i bussen var.

Min mor har varit polis och många av hennes vänner är fortfarande det, så jag får höra ett och annat som media aldrig nämner.

Ciao!

Nu blev det ju en väldigt brutal men också en väldigt bra text. Jag håller fullständigt med om att polisen borde börja använda diverse nya " Tekniker " för att hålla dessa idioter på plats. Detta bevisar ju bara att vi i Sverige borde sluta gnälla om att poliserna är på tok för hårdhänta. Hade liknande incident inträffat i Tex Polen så hade inte asen på film vågat begå kravaller fler gånger, som med all sannolikhet kommer inträffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in