2009-03-09, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korv20000
Fortfarande inga namn. Någon här måste ju veta vad hulliganerna heter. Ska de komma undan så lätt?

Ingen högoddsare att säga Mohammed?
Citera
2009-03-09, 10:42
Medlem
UACs avatar
Jag hade blivit betydligt mer imponerad om de hade åkt ner till Gaza och slängt stenarna på israelisk polis eller militär.
Citera
2009-03-09, 10:47
Medlem
fishattacks avatar
Varför detta betende i huvudtaget? Man kan inte vara särskilt frisk i huvudet. Hoppas de får fast jävlarna. Idrott och politik ska i huvudtaget inte blandas ihop i huvudtaget då det bara skapar ännu mera problem
Citera
2009-03-09, 11:53
Medlem
Fleshcutters avatar
Hårdare tag mot dessa slödder behövs!!
Citera
2009-03-09, 12:41
Medlem
frökens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Vet inte om ni har sett filmen från Sydsvenskan.se men killen som hoppade upp på en av polisens piketbilar och sparkade isönder sirener samt drog av vindrutetorkare är gripen och polisen har 3-4 säkrade handavtryck så han åker dit. Även för misshandel då man ser klart och tydligt att han hade uppsåt att sparka den äldre herren i huvudet.

Blev riktigt glad när jag fick höra detta!

Du, det gläder verkligen mig också!

Det händer inte så ofta, men när jag såg filmen från Sydsvenskan kände jag hur adrenalinet formligen sprutade i min kropp och jag bara längtade efter att få dra bort maskeringen från snorhyvlarnas ansikten En av orsakerna till min ilska är att för de här små skitarna spelar "saken" ingen roll - bara de får en anledning att maskera sig och slåss mot polisen eller andra inbillade fiender är de glada. Jävla puckon som förstör så ini helvete för så många. Det är alltid dessa små apor man minns. Hoppas nu att man ser till att identifiera alla som går och sedan lagför dem.
Citera
2009-03-09, 13:02
Medlem
Idrott och Politik!

Fishattack! Säg det till alla regeringar på den här planeten som vet att idrott är ett alldeles utmärkt PR-redskap! Kina, Israel, Nazityskland är ett fåtal av alla de nationer som använder idrotten som ett politiskt redskap!

Blanda inte ihop äpplen med päron! Läs på! Gär hemläxan! Lär dig av historien!

Jag tycker givetvis precis som du att ett apflocksbeteende som bygger på våld är förkastligt! Men om man ser på det med lite distans så handlar det lika mycket om att bygga PR och skapa respekt från den autonoma vänstern precis som när kriminella gäng gör det! De hoppas väl att ju mer våldsamma de är ju fler tokstollar skall ansluta sig och begå fler våldshandlingar mot det som de för stunden attackerar. Det har ju visat sig att det ofta är skitungar med stenrika föräldrar som leder dessa vansinneståg runt om i riket och förra året även i Norrebro Köpenhamn Danmark!

De vill av nån anledning använda våld och hot mot alla samhällsmedborgare för att totalt slå sönder all trovärdighet för den del av vänstern som inte förespråkar våld. Det är ju fan nästan så man blir konspiratorisk och istället tror att de helt enkelt är avlönade decoys från deras politiska motståndare. Det sorgliga är att de aldrig skulle veta om det eftersom de som finansierar och styr aldrig skulle visa sina kort för dessa våldsbenägna överklassungar!

Var det inte samma maskerade människor som för ett par månader sedan reste ner till Rosengård och ställde till ett helvete när kommunen skulle avhysa några fundamentalistiska muslimer från sin föreningslokal eftersom kommunen inte längre ville betala hyran för verksamheten! Till och med invånarna från Mellanöstern uttalade sig mycket negativt om den autonoma vänstern eftersom de som bodde i Rosengård inte tyckte om att folk som inte hörde hemma där kom in och ställde till med upplopp!

Citat:
Ursprungligen postat av fishattack
Idrott och politik ska i huvudtaget inte blandas ihop i huvudtaget då det bara skapar ännu mera problem
Citera
2009-03-09, 13:03
Medlem
Varför får dom här jävla svartingarna vara kvar i sverige?
Citera
2009-03-09, 14:24
Medlem
Svartingar?

Vilka menar du? De som startar upplopp, hotar och misshandlar folk med svart maskering?

Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Varför får dom här jävla svartingarna vara kvar i sverige?
Citera
2009-03-09, 14:27
Medlem
Jag är ledsen att göra er besvikna, men killen på taket är inte gripen. Detta kommer från väldigt säkra källor.
Citera
2009-03-09, 14:31
Medlem
fishattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Fishattack! Säg det till alla regeringar på den här planeten som vet att idrott är ett alldeles utmärkt PR-redskap! Kina, Israel, Nazityskland är ett fåtal av alla de nationer som använder idrotten som ett politiskt redskap!

Blanda inte ihop äpplen med päron! Läs på! Gär hemläxan! Lär dig av historien!

Jag tycker givetvis precis som du att ett apflocksbeteende som bygger på våld är förkastligt! Men om man ser på det med lite distans så handlar det lika mycket om att bygga PR och skapa respekt från den autonoma vänstern precis som när kriminella gäng gör det! De hoppas väl att ju mer våldsamma de är ju fler tokstollar skall ansluta sig och begå fler våldshandlingar mot det som de för stunden attackerar. Det har ju visat sig att det ofta är skitungar med stenrika föräldrar som leder dessa vansinneståg runt om i riket och förra året även i Norrebro Köpenhamn Danmark!

De vill av nån anledning använda våld och hot mot alla samhällsmedborgare för att totalt slå sönder all trovärdighet för den del av vänstern som inte förespråkar våld. Det är ju fan nästan så man blir konspiratorisk och istället tror att de helt enkelt är avlönade decoys från deras politiska motståndare. Det sorgliga är att de aldrig skulle veta om det eftersom de som finansierar och styr aldrig skulle visa sina kort för dessa våldsbenägna överklassungar!

Var det inte samma maskerade människor som för ett par månader sedan reste ner till Rosengård och ställde till ett helvete när kommunen skulle avhysa några fundamentalistiska muslimer från sin föreningslokal eftersom kommunen inte längre ville betala hyran för verksamheten! Till och med invånarna från Mellanöstern uttalade sig mycket negativt om den autonoma vänstern eftersom de som bodde i Rosengård inte tyckte om att folk som inte hörde hemma där kom in och ställde till med upplopp!

Förstår hur du tänker. Tycker dock fortfarande att inte politik ska få styra idrotten. Själv tycker jag att de skulle fått spela med publik på läktarna! Det förstör hela DC känsla att få spela med tomma läktare.
Citera
2009-03-09, 14:41
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken
Du, det gläder verkligen mig också!

Det händer inte så ofta, men när jag såg filmen från Sydsvenskan kände jag hur adrenalinet formligen sprutade i min kropp och jag bara längtade efter att få dra bort maskeringen från snorhyvlarnas ansikten En av orsakerna till min ilska är att för de här små skitarna spelar "saken" ingen roll - bara de får en anledning att maskera sig och slåss mot polisen eller andra inbillade fiender är de glada. Jävla puckon som förstör så ini helvete för så många. Det är alltid dessa små apor man minns. Hoppas nu att man ser till att identifiera alla som går och sedan lagför dem.
Jag blev mest full i skratt, ärligt talat, för det ju askul att se dem slåss mot bilar och slänga ur sig tuffa oneliners.......kändes mest som en Nilecitysketch! Hahahahaha!

Bilarna blir ju lite som Don Quijotes väderkvarnar och de där tuffingarna som skulle "knulla..." måste ju skämmas som fan när de ser detta? Nu vet jag inte om det är redigerat eller klippt i efterhand men intrycket blir ju att alla sticker när polisen lite soft joggar ut...
Citera
2009-03-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishattack
Förstår hur du tänker. Tycker dock fortfarande att inte politik ska få styra idrotten. Själv tycker jag att de skulle fått spela med publik på läktarna! Det förstör hela DC känsla att få spela med tomma läktare.

Såg på sporten att läktarna var inte tomma, var lite barnfamiljer och kostymnissar där. Kanske en tredjedel av läktarna var det folk på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in