Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-03-09, 01:55
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nVc
Jo, har suttit och pillat på det, men den verkar vara aktiverad i alla fall Men vi får se. Ska be en polare som är grym på datorer kolla på detta.

Tack för all hjälp alla!

Det är inte så att det finns olika kanaler för dina olika ingångar i TVn? Tex AV1 och AV2 eller EXT1 och EXT2 eller liknande. Testa i så fall alla dessa. Hade också problem med TV out innan när jag hade en äldre dator och tjocktv med scartkontakt och det fick jag aldrig rätt med. Men testa det jag sa och se om det går bättre. Sen utgår jag ifrån att du har gjort inställningarna korrekt? Tex att du har valt att klona skärmen mm.
Citera
2009-03-09, 22:26
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Det är inte så att det finns olika kanaler för dina olika ingångar i TVn? Tex AV1 och AV2 eller EXT1 och EXT2 eller liknande. Testa i så fall alla dessa. Hade också problem med TV out innan när jag hade en äldre dator och tjocktv med scartkontakt och det fick jag aldrig rätt med. Men testa det jag sa och se om det går bättre. Sen utgår jag ifrån att du har gjort inställningarna korrekt? Tex att du har valt att klona skärmen mm.

Jag har testat de två ingångarna som finns - noll resultat. Den ska vara inställd på att klona skärmen, eller att "expandera in i TV:n" och det ska vara på. Men samtidigt så är detta en svår grej att lösa över internet så får nog fråga polarna om de vet vad som kan vara fel.

Har ni fler tips på vad det kan vara, tveka inte att säga det.
Citera
2009-03-09, 22:45
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nVc
TV:n är en vanlig TV med bildrör som har några år på nacken, men den fungerar finfint för DVD, kolla på kanaler etc. Grafikkortet är ATI Radeon x300/x550/x1050 series (+ secondary).

Den sitter inkopplad med en sådanhär sladd (vet ej vad dem heter):
http://alpha.uhasselt.be/Research/Algebra/Members/Electronics/tv/kabel.jpg
där den ena sladden går till ljuduttaget och den andra går till det TV-out-uttaget eller vad det heter.

Vet inte om detta är till någon nytta, men:
Skillnaden mellan kablen på bilden och min är att min har tre sladdar som sitter på den tjockare delen (den längst till höger på bilden). En svart, en vit och en röd. Den svarta går direkt till TV-out-uttaget på datorn och den röda och den vita går ihop till en sladd som sätts in i ljudutaget.

Antar att du menar den mittersta tjocka som går in i datorn och inte den till högra dvs scarten. När du satt in dem i datorn och TV:n så ska du gå in i skärmegenskaperna och då ska det finnas två bildskärmar som du kan markera. Markera den som är "grå suddig" och klicka på "utöka skrivbordet till denna skärm" (eller vad det heter) om det inte funkar då så har du broblem. Men jag har gjort detta på minst 10 datorer och aldrig haft problem. Det ska absolut inte krävas någon expert för att göra detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in