• 1
  • 2
2009-03-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mankish01
Allts filerna r redan sparade p en usb.. men hur fungerar recovery partionen d, samt recovery cd? Fungerar den som en sorts vista skiva s att det gr att installera med vista nyckeln som r fastklistrad under datorn? Jag r en riktig noob p omrdet det kanske mrks..
Ja, Recovery Skiva / Partitionen funkar som bda som gamla vanliga Windows skivorna. Det r s du lagligt installerar om en kta Windows.

1. Krver fungerande brnnare:
Gr nr 1 efter du lagat datorn:
Recovery Skivor ska man brnna sjlv direkt frsta dagen man packar upp sin splitt nya datorn. Om man missade meddelandet om att brnna skivorna frsta gngen fr man leta under Start / Alla Program och leta i alla mappar efter ngot som verkar rtt. OBS om man inte lst i manualen efter var den ligger och heter krvs det att du letar lugnt och tlmodigt.

2. Krver att du trycker p rtt knapp(ar) under start:
Recovery partitionen ligger ibland osynligt och lst p ett eget stlle/partiton p hrddisken och r nstan som Installerings CD/DVD skivor.

F11 eller F12 eller F10 under start. Antingen ensam eller tillsammans med ALT. Det beror p vad det str i manualen.

Edit:
I enhetshanteraren r alltid utrops och frge tecken placerade s att du enkelt ska se dom utan att leta efter de gula ikonerna.
Senast redigerad av panpo98 2009-03-08 kl. 20:10.
Citera
2009-03-08, 23:48
Medlem
mankish01s avatar
JAG LSTE PROBLEMET!

Tack fr alla era tips och synpunkter.. min lsning sg ut shr:

Lnk: http://portal.itauth.com/files/fix-c...iver-issue.reg

Jag installerade reg fixen p hennes laptop och startade om.. sen s var allt som det skulle igen i enhetshanteraren provade d ocks att koppla in hennes mobila internet.. jajamnsan det fungerade ocks!

S nu man fr ligga p hlet igen! Hahaha!
Citera
2009-03-09, 05:46
Medlem
Glm inte att skapa Recovery skivorna innan ngot hnder igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in