• 1
  • 2
2009-03-09, 18:33
Medlem
pellepoliss avatar
Betalar man arbetsgivaravgifter om man har eget och arbetar själv? Ja, de har väl inte fönster att putsa 8 timmar per dag, men om de hade haft det, så hade uträkning stämt hyfsat :-) Det beror ju lite på vad det är för avgifter och skatter man behöver betala som egenföretagare, jag är dåligt insatt i det där.
Citera
2009-03-16, 19:23
Medlem
gals avatar
Jag vet ej hur det är när man är anställd.
Jag kör eget och tar olika beroende på fönstertyp.

För ett vanligt fönster (2 sidor) utan spröjs tar jag 45 kr/fönster. Är det fasta spröjs tillkommer 10 kr/fönster. Om fönstret har 4 sidor lägger jag på 50% på det 2-sidiga priset. Dessa priser gäller endast om allt är bortplockat i fönstren.
Nu kommer jag upp i en timpeng på 300kr exkl Moms.

När det gäller företagsputs ligger jag på 500 kr exkl Moms.

Priserna höjs allt efter som så klart. Det beror på hur duktig man är.
Citera
2011-02-28, 19:55
Bannlyst
man får ut ungefär 30k efter skatt men det är acords lön så det är ingen timlön det är bara nybörjar som börjar med timlön sen när man blir snabb så är det acordslön och du måste ta en ruta på ungefär 10 sek 4 sidig och alla kan inte putsa fönster du måste ha en viss teknik och snabbhet det är inte så lätt som det ser ut och man svettas så att man måste byta tre t-shirts per dag
Citera
2011-11-08, 16:48
Medlem
Faktist bättre betalt än vad man tror som fönsterputsare. Började jobba för några månader sen. I början fick vi ha "utbildning" där vi fick lära oss tekniken vi skulle använda och lite teoretiskt. Sen fick vi köra ut och putsa hos lite kompisar och hemma hos sig själv och så träna lite. I början jobbade jag på timlön (som var bättre än dom flesta av mina andra kompisars som jobbar) men nu går jag på provision/ackord. Och lönen varrierar från 17 tusen ut i månaden till 30 beroende på hur flitigt man putsar!
Citera
2012-06-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffster
Låter inte som rocket science direkt. Kan tänka mig att man får lokalvårdarlön plus eventuellt risktillägg om man arbetar på skyskrapor.

Hoppas att du är medveten om att en erfaren fönsterputsare som kör med repteknik drar in runt/över 30k Är du en vanlig fp är lönen dock i medelklassen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in