Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2009-03-10, 16:59
  #73
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det logiska felslut genusföräldrar och andra feminister gör är att de utgår från att det är könet som är problematiskt och inte synen på kön, vad den nu kan tänkas vara för olika människor. Att bortse från kön är inte att vara könsneutral, det är ett ställningstagande mot individens kropp, i det här fallet ett barns kropp. Det är naivt och ansvarslöst att göra sitt barn till offer för eventuella samhälleliga uppfattningar kring kvinnor och män. Att dölja könet är i grund och botten samma synsätt som kontrollerar kvinnor i religiösa diktaturer. Vidare blir etnicitetsfrågan intressant, ska vi klä alla barn i rånarluvor så vi inte bedömer dem efter ursprung?
Bra poäng!
Citera
2009-03-10, 17:22
  #74
Medlem
Pop förvägras chansen till en normal uppväxt, med normal menar jag traditionell.
Att Pop har huvudrollen i deras freakshow är naturligtvis skitsamma när de har chansen att vara märkvärdiga, kan inte experimenterandet vänta till Pops tonår?
Citera
2009-03-10, 18:46
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Det finns mängder av föräldrar av alla sorters tro och livsåskådning. Menar du att de ägnar sig åt "experiment" när de förmedlar sin tro/livsåskådning till sina barn?
Eller är det bara just i det här fallet?
Att medvetet tänka att byta kläder så att man inte vet vad "Pop" är för kön kallar jag lite av ett experiment. Anser att vissa trouppfattningar skall ifrågasättas av samhället när det gäller att uppfostra barn, trots en ganska liberal syn på andra saker.
Tråden handlar om att sia om det kommer gå väl för barnet och jag vill påstå att han har förutsättningarna mot sig. Med olika kläder och friyrer om ger hon/han tvetydiga signaler vilken könsgrupp han skall tillhöra tror jag inte han kan fungera i vanliga sammanhang när måbarnstiden är slut och han skall utföra sin skolplikt i ett system som mycket är byggt runt just könstillhörighet.
Inte minst för reglerna mellan hur barn umgås som dom själva skriver utan vuxen inblandning.
Hoppas till sist att dom hittar på ett bättre namn till nästa unge som kan vara gångbart i en engesktalande klass
Citera
2009-03-10, 21:29
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...socialt experiment är det ju underhållande. Men, jag anser inte att barn, särskilt inte ens eget barn, skall utgöra försökskanin. Det finns pojkar och flickor - det är av naturliga själ rätt svårt att hemlighålla. Det är inget fel att vara det ena eller det andra, men barnet är ju endera. Att växa upp utan att få identifiera sig med sitt kön, även offentligt torde inte vara nyttigt och föräldrarna bär ett stort ansvar för dessa tokerier.

Acceptera att könet är medfött och helt naturligt!
Du har då alltid vart en vettig debattör. Jag hade inte kunnat formulera det bättre själv. (insert random praise here)
Citera
2009-03-13, 15:25
  #77
Avstängd
ikosaedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikard838
Innebär det att man har inbyggt i sitt DNA att man ska ha byxor, kort hår och klä sig i vissa färger?
det är inbyggt i våra kroppar, och eftersom DNA bestämmer hur våra kroppar ska se ut så kunde man säga att det är inbyggt i DNA.
__________________
Senast redigerad av ikosaedri 2009-03-13 kl. 15:27.
Citera
2009-07-19, 11:48
  #78
Medlem
Någon som vet vilka de här personerna är i verkligheten? Namnen i svd's artikel är ju fingererade.
Citera
2009-07-19, 15:16
  #79
Medlem
WordWarriors avatar
Det är sjukvårdens förbannade skyldighet att delge de som besöker vården resultaten av kliniska underökningar!
Citera
2009-07-24, 18:00
  #80
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyokosha
Någon som vet vilka de här personerna är i verkligheten? Namnen i svd's artikel är ju fingererade.

Om man stöter på såna här i verkligheten går det att gå till Skatteverket och få ut personnumret på barnet...
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback