2009-03-07, 21:49
Medlem
Falsa Esperanzas avatar
Har precis installerat Norton internet Security 2009 på datorn, har windows xp. När jag öppnar Norton Internet Security rutan ser allt grönt ut, men ändå visas en ruta från Norton Security Center där det står att "inget visusskydd hittades".
Vad gör jag åt detta, det ser ut som att det installerats rätt, men meddelande försvinner inte! Vad gör jag nu??
Citera
2009-03-07, 21:55
Medlem
Methones avatar
är det verkligen norton som visar rutan? Är det inte säkerhetscenter på datorn?
Citera
2009-03-07, 21:59
Medlem
Falsa Esperanzas avatar
Ja det står Symantec Norton Security Center. Det står att det är ett säkerhetsproblem hittat på datorn..
Citera
2009-03-07, 22:27
Medlem
Andreasvbs avatar
Avsintallera Norton och installera NOD32 istället.
Citera
2009-03-13, 18:41
Medlem
Hej Falsa Esperanza,

Jag heter Peter och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten.Å Symantecs vägnar ber vi om ursäkt för dina problem. Vi har skickat vidare ditt problem till Symantec och fick följande lösning:

Norton Security Center är en del av en äldre Norton-version. Du borde kunna ta bort det med Lägg till/ta bort program i Kontrollpanelen. Om inte det fungerar kan du prova att använda Nortons borttagningsverktyg (NRT) och därefter installera om Norton Internet Security 2009. Gör så här för att avinstallera Norton med hjälp av verktyget:

1. Ladda ner verktyget från: http://www.symantec.com/nrt
2. Dubbelklicka på ikonen för NRT.
3. Följ anvisningarna på skärmen. Det kan hända att datorn startar om en gång.

Om du saknar installationsfilen för NIS kan du ladda ner den från www.norton.com/se/nis09/. Använd produktnyckeln för att aktivera den (om det inte sker automatiskt).

Var snäll och prova om det hjälper dig med ditt problem. Det vore jättefint om du kunde ge oss lite feedback efteråt.

Med vänliga hälsningar, Peter
Norton Forum Assist Team
Citera
2009-05-09, 11:07
Medlem
SantaFromBehinds avatar
Nsc

Du behöver inte köra NRT utan det räcker med att du går in i kontrollpanelen och avinstallerar Norton security center. SJukt att inte de nya versionerna av Norton automatiskt avinstallerar NSC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in