2009-03-07, 21:28
Medlem
Hejsan!
Märkte för ca 1 vecka sedan att jag hade svamp i underlivet. Började då behandla mig mot det med Canesten. Det blev bättre o bättre under veckan som gick, och idag kändes det som att det i princip var bra.
Så jag hade samlag med min pojkvän. Ett tag senare så märkte jag att det hade kommit blod där nere. Jag har inte mens, då jag käkar p-piller. Vad kan detta bero på? Blev väldigt rädd när jag såg detta, undrar om det kan vara något allvarligt
Citera
2009-03-07, 21:34
Medlem
Katarsiss avatar
Canesten gör slemihinnorna sköra och du blöder därför lättare vid samlag.
Ingen fara alls, men använd medicinen så lite som möjligt. Sköra slemhinnor utgör dessutom en ypperlig grogrund för candida, så det kan bli en ond cirkel.
Citera
2009-03-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Canesten gör slemihinnorna sköra och du blöder därför lättare vid samlag.
Ingen fara alls, men använd medicinen så lite som möjligt. Sköra slemhinnor utgör dessutom en ypperlig grogrund för candida, så det kan bli en ond cirkel.

Tack så jättemycket. Nu blev jag lättad
Citera
2009-03-07, 21:41
Medlem
Smutzs avatar
Det blev väl ett litet sår på slidväggen (eller vad det nu heter) eftersom underlivet inte riktigt var i form. Ta det lugnt bara, det läker.
Citera
2009-03-07, 22:02
Medlem
Shoffens avatar
Undvik sexuella aktiviteter tills du är helt läkt där nere. Annars tar det bara onödigt lång tid. Du får ge han en avsugning lite då och då eller låta han köra på i tvåan sålänge.
Citera
2009-03-07, 22:06
Medlem
Kingandaces avatar
Instämmer ovanstående
Citera
2009-03-08, 12:43
Medlem
Okej. Idag när satt på toan så kom det ännu mer blod. Ungefär som riklig mens. Svårt att tro att sexet kan orsaka så mycket blod?
Citera
2009-03-10, 10:59
Medlem
Blödningarna fortsätter fortfarande, är detta något jag bör oroa mig för?
Citera
2009-03-10, 11:04
Medlem
Shrink in spes avatar
Vore det inte bra att uppsöka gynekolog som får titta på det istället? Känns som att det är svårt att ge tips över nätet, även om man skulle vara kunnig på området.
Citera
2009-03-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
Vore det inte bra att uppsöka gynekolog som får titta på det istället? Känns som att det är svårt att ge tips över nätet, även om man skulle vara kunnig på området.

Jo, ska iaf till UM imorn. Kollade lite på symptom vid Livmoderhalscanser, och det var oroväckande

" * om du plötsligt får småblödningar efter samlag eller ansträngning
* om du får blodiga flytningar mellan menstruationerna
* om du har passerat klimakteriet, slutat att menstruera och plötsligt får blödningar
* om du har smärtor från underlivet och/eller tilltagande ischiasbesvär "

Dom två första punkterna stämmer. Dock inte 3an. Men 4an är jag osäker på. Inatt hade jag grymt ont i vänstra benet, trodde det då var växtvärk. Men när jag kollade på det så stod det att växtvärk aldrig endast var i ett ben.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in