2009-03-07, 18:37
Medlem
PS CS 4 slutade fungera på min iMac den hoppade bara upp och ner några gånger i docken sen dog den, instaellerade om det men fungerade fortfarande inte.
Laddade ner CS3 funkade ett tag sen blev det samma problem där, Vad kan man göra?
Citera
2009-03-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sold1
PS CS 4 slutade fungera på min iMac den hoppade bara upp och ner några gånger i docken sen dog den, instaellerade om det men fungerade fortfarande inte.
Laddade ner CS3 funkade ett tag sen blev det samma problem där, Vad kan man göra?

Köp ett orginal? Kan rekommendera dig att kolla på photoshop elements då det är tillräckligt för många. Det är dessutom rätt billigt i förhållande till photoshop cs4.

Pixelmator är en rätt intressant uppstickare och kostar inte så mycket heller.

Gimp är gratis och fungerar riktigt bra.
Citera
2009-03-07, 22:10
Medlem
CS4 har jag köpt (student) så det är inte något med det, CS 3 ladda ja ner bara för ja va tvungen att ha något snabbt.
Citera
2009-03-08, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sold1
CS4 har jag köpt (student) så det är inte något med det, CS 3 ladda ja ner bara för ja va tvungen att ha något snabbt.

Har du kollat i systemloggen? Den kan ge tips om varför det strular. En annan lösning är att kolla i adobes support forum efter de som haft liknande problem.
Citera
2009-03-08, 20:28
Medlem
Detta hände mig med cs4, löste det genom att avinstallera med Adobes avinstallerare (viktigt) och sen installera på nytt.

Lycka till.
Citera
2009-03-08, 21:06
Medlem
Jag har en fråga och behövde gärna hjälp med att förstå. Jag är ny inom mac och OSX och tänkte installera CS4, allt från Photoshop till annat, men där jag har fastnat är detta;

1. De står på alla instruktioner att det är bäst att ladda ner LittleSnitch innan man installerar CS4. Har gjort det, men jag stör mig verkligen på detta program. Den dyker upp varenda gång ja gör något och ger mig alternativ av deny, eller accept eller om de ska va fr alltid eller once eller this time ..men ja stör mig för den dyker upp HELAtiden ..menar verkligen det, var 20e sekund ..

2. Men för att installera CS4 så måste man ha detta program. En annan grej som de står är ;

hint:

be careful!
each application phones home...maybe also the installer !
absolutely necessary to install littlesnitch!!!
its not enough to cut the internet connection during the installation

jag förstår verkligen inte vad detta menas. Vaddå phones home? de står inget mer på instruktionerna ..hmm. Med andra ord, hur installerar man CS4 rätt ?
Citera
2009-03-09, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Jag har en fråga och behövde gärna hjälp med att förstå. Jag är ny inom mac och OSX och tänkte installera CS4, allt från Photoshop till annat, men där jag har fastnat är detta;

1. De står på alla instruktioner att det är bäst att ladda ner LittleSnitch innan man installerar CS4. Har gjort det, men jag stör mig verkligen på detta program. Den dyker upp varenda gång ja gör något och ger mig alternativ av deny, eller accept eller om de ska va fr alltid eller once eller this time ..men ja stör mig för den dyker upp HELAtiden ..menar verkligen det, var 20e sekund ..

2. Men för att installera CS4 så måste man ha detta program. En annan grej som de står är ;

hint:

be careful!
each application phones home...maybe also the installer !
absolutely necessary to install littlesnitch!!!
its not enough to cut the internet connection during the installation

jag förstår verkligen inte vad detta menas. Vaddå phones home? de står inget mer på instruktionerna ..hmm. Med andra ord, hur installerar man CS4 rätt ?
Att det "Ringer hem" betyder att programmet skickar information om vad du gör, och vilket serienummer du lägger in under installationen. Är detta serienummret svartlistat eller redan registrerat så kan du inte använda programmet överhuvudtaget..
LittleSnitch har koll på alla program som pratar över internet och kommer på så sätt varna dig om installationen vill skicka något till Adobe.
Citera
2009-03-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Att det "Ringer hem" betyder att programmet skickar information om vad du gör, och vilket serienummer du lägger in under installationen. Är detta serienummret svartlistat eller redan registrerat så kan du inte använda programmet överhuvudtaget..
LittleSnitch har koll på alla program som pratar över internet och kommer på så sätt varna dig om installationen vill skicka något till Adobe.

Så grejen är att jag ska installera programmet som vanligt. Klicka på dmg filen och installera, och sen kommer LittleSnitch säga åt mig att nånting vill skicka till adobe och där ska jag ta deny forever, för att fortsätta installationen?

Vad händer om man sen avinstallerar LittleSnitch och kör igång Adobe? hmm.
Ska se om ja hittar någon instruktions textfil eller nått..
Citera
2009-05-12, 23:48
Bannlyst
Du e det så att mitt CS4 startar men mitt problem är att jag inte kan göra något i det, vad jag än väljer så kommer den jävla handen upp och jag kan inte markera eller måla något...

Någon som vet vad jag kan ha gjort?
Citera
2009-05-13, 00:06
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qexit
Du e det så att mitt CS4 startar men mitt problem är att jag inte kan göra något i det, vad jag än väljer så kommer den jävla handen upp och jag kan inte markera eller måla något...

Någon som vet vad jag kan ha gjort?

inte ens om du skapar ett helt nytt projekt?
det kanske är såpass simpelt som att lagret är låst från start, skapa ett nytt och se sedan om du kan göra något på det istället?
Citera
2009-05-13, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
inte ens om du skapar ett helt nytt projekt?
det kanske är såpass simpelt som att lagret är låst från start, skapa ett nytt och se sedan om du kan göra något på det istället?

Göra nytt löser dte inte, nytt lager = samma sak

alla mina gamla mallar jag har är det samma sak med, när jag startar dom kan jag inet ändra något av fälten

sjukt störande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in