Citat:
Mannen bakom Flashback ser inte heller ut som någon mediemogul. Jan Axelsson är en ordinär blekblond fyrtioåring, som när vi träffas är klädd i blåjeans, stickad tröja och vita gympaskor. Han har dragit igen sin svarta yllerock mot vinden som drar över Södermalmstorg i Stockholm. En varmare mötesplats vore Flashbacks högkvarter, som ligger i ett smutsgult kontorshus i Hammarby sjöstads sista bevarade industriområde, men dit tar han aldrig med någon. Åtminstone inte journalister. Att han i och med det stärker en mindre smickrande bild av sig själv, bilden av den hemlighetsfulla företagaren med affärer att dölja, verkar han inte bry sig om.
Nuförtiden ger Jan Axelsson sällan intervjuer. Han arbetar med Flashback i stället, sju dagar i veckan, året runt. Å andra sidan är han uppenbarligen förtjust i att berätta om sin verksamhet. Det finns inget hemligt med Flashback, säger han, egentligen inget kontroversiellt heller.
– Jag vill inte gömma mig, för jag tycker att Flashback är en fantastisk produkt. Jag står gärna upp och försvarar den när som helst om det behövs.
http://magasinetfilter.se/magasin/20...ller-porrchock
Citat:
Flashbacks olika verksamheter samlades i företaget Flashback Media Group, och därifrån byggde Axelsson – med de senaste årens dyrköpta erfarenheter i minnet – sitt imperium. Grundidén var att Flashback skulle vila på så många ben som möjligt. På så sätt skulle inte hela företaget behöva drabbas av eventuella framtida rättegångar och lagändringar. Flashback registrerade också en rad internetdomäner med namn som fuck.se och sexnovell.se.
Citat:
Jan Axelsson säger att han är en passionerad tidningsläsare med stort intresse för journalistik, och talar inlevelsefullt om favoritmedier som International Herald Tribune och Al-Jazira. Det egna skvallerforumet läser han nästan aldrig.
Citat:
Jan Axelsson gillar att tala om yttrandefrihet.
Citat:
Jan Axelsson rycker på axlarna när idén om lagändringar kommer upp.
– Det här är ingenting som lagen egentligen kan styra över längre. Det finns flera effektiva sätt att kringgå lagen, så om någon försöker tysta ner eller förbjuda en viss information finns det alltid kreativa metoder att få ut den i alla fall.