2009-03-07, 11:10
Medlem
Jag funderar på att byta fullt ut och köra Mac. Finns det något sätt att köra bara webbläsardelen krypterad? Skulle helst vilja slippa kryptera hela hårddisken.
Citera
2009-03-09, 15:37
Medlem
Adam87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Jag funderar på att byta fullt ut och köra Mac. Finns det något sätt att köra bara webbläsardelen krypterad? Skulle helst vilja slippa kryptera hela hårddisken.
Du vill kunna porrsurfa utan att någon märker det? Välj "privat surfning" så lagras ingenting. Eller, det finns några filer som lagras, men ingenting som man kan se. Dessa går dessutom att plocka bort.
Citera
2009-03-09, 15:45
Medlem
Klyschans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Med FileVault, som är inbyggt i Mac OS kan man kryptera hårddisken. Har testat det en gång i tiden, men då var det rätt buggigt. Rörde till det med vissa inställningsfiler etc.

http://en.wikipedia.org/wiki/FileVault
Citera
2009-03-21, 09:48
Medlem
i nya

Tjena,

var och köpte mac book igår och hittade en funktion som hindrar "andra" att läsa ur swap minnet på datorn samt att man kunde köra vault på hela hem mappen.

sen kör jag Firefox och har klickat i "rensa ur känslig data vid stängning"

så förhoppningsvis lagras inget.

jag har haft min mac mini inne hos teknikerna och de hittade inget på den trots att jag hade standard inställningar så osx i grunden är superbt på att inte lämna kaksmulor efter sig...
Citera
2009-03-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cusoon
jag har haft min mac mini inne hos teknikerna och de hittade inget på den trots att jag hade standard inställningar så osx i grunden är superbt på att inte lämna kaksmulor efter sig...

Vad letade dem efter?
Citera
2009-04-13, 19:51
Medlem
hmm

Citat:
Ursprungligen postat av Dorre
Vad letade dem efter?

Messenger loggar, cookies, mail och kollade SWAP minne... ja allt man kan tänka sig för att styrka brott i deras pajasåtal.

Men de gick bet på den mac datorn, men dessvärre hade jag en laptop med WinXP som hade massa kaksmulor från hushmail =)
Citera
2009-04-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cusoon
Messenger loggar, cookies, mail och kollade SWAP minne... ja allt man kan tänka sig för att styrka brott i deras pajasåtal.

Men de gick bet på den mac datorn, men dessvärre hade jag en laptop med WinXP som hade massa kaksmulor från hushmail =)

Du menar att det var SKL och polisen som gick igenom din dator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in