2009-03-07, 03:49
Medlem
Jag har rökt några pipor ikväll för lite omväxlingskull.
Kom precis på att jag ofta blundar med ena ögat när jag är beng. (Med vänstra ögat)
Speciellt när jag ser på film eller sitter vid datorn.
Jag gör det mest för att kunna se bättre och för att det känns väldigt skön och rätt att göra så.

Brukar ni blunda ned ena ögat när ni rökt cannnabis?
Vilket öga blundar ni med? Jag kör vänster.(jag är även vänsterögd.)
Citera
2009-03-07, 04:22
Medlem
GallaN666s avatar
säker på att du inte behöver glasögon?

och btw : kan man vara vänster/höger ögd? :S
Citera
2009-03-07, 11:24
Medlem
linppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GallaN666
säker på att du inte behöver glasögon?

och btw : kan man vara vänster/höger ögd? :S

Ja . För att testa detta gör följande
Täck över ett öga och om synen inte flyttar sig, föremål eller sånt flyttar sig åt någothåll (där det blir svart där du blundar räcknas inte) så är det ditt dominanta öga eller vad man ska säga. Sen är det bara att göra på andra ögat för att lista ut vilket som är ens huvudöga.

Jag brukar aldrig blunda bäng, eller blunda med ett öga tycker det snurrar för mycket
Jag är högerögd föresten
Citera
2009-03-07, 12:01
Bannlyst
Är du så bäng att när du blundar med ett öga så tror du att du kollar genom en kikare med ett öga ? http://www.marinmuseum.se/sitecore/c...ashx?db=master .
Citera
2009-03-07, 16:12
Medlem
GregPuciatos avatar
Jag blundar med mitt vänstra öga när jag blir trött. Det beror, enligt en optiker, att jag har sämre syn på vänster öga. Glasögon motverkar effektivt problemet.
Citera
2009-03-07, 16:44
Medlem
MidgetHumpers avatar
vet inte men jag och polare brukade ha tävlingar där vissa straff var att blunda med ett öga osv, kunde bli att man fick sitta 2,5 timme med ena ögat blundat å så rökte vi samtidigt osv, sen när man öppnade det blev det Superweird
Citera
2009-03-07, 16:55
Medlem
knockknocks avatar
Har inte tänkt på om jag gör det när jag har rökt, men vänstra ögonlocket sjunker alltid ner när jag är full.
Citera
2009-03-11, 21:48
Medlem
HelloMyNameIss avatar
Jag märkte sist jag rökte att jag blundar med vänster ögat när jag glor film beng. Beror antagligen somm någon sa, på att jag är trött och har dåliga ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in