• 1
  • 2
2009-03-07, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Det är helt normalt att system idle tar upp 100%. Det är nämligen systemets vänteprocess. Däremot ska processoranvändningen längst nere inte gå upp till 100% hela tiden.

Men detta gör ju att det bara laggar att flytta runt med musen, allt går skitsegt och tar 5 minuter att starta msn. ingen aning vad det kan vara? kan man inte "återställa" denna processgrejjen på något vis utan att behöva formatera?
Citera
2009-03-07, 19:47
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
Men detta gör ju att det bara laggar att flytta runt med musen, allt går skitsegt och tar 5 minuter att starta msn. ingen aning vad det kan vara? kan man inte "återställa" denna processgrejjen på något vis utan att behöva formatera?

Nej, precis... Men det är inte den som är problemet, det är någon annan process...
Citera
2009-03-07, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Nej, precis... Men det är inte den som är problemet, det är någon annan process...

som inte går att hitta? ingen som varit med om liknande?
Citera
2009-03-07, 21:33
Medlem
Methones avatar
Går ju mycket snabbare att föra över allt till extern hdd än via nätet...
Citera
2009-03-07, 21:48
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
som inte går att hitta? ingen som varit med om liknande?

Ja, det verkar underligt! Det kan ju vara en fejkprocess, men eftersom den körs av system så är den antagligen genuin.

Nu är kanske detta en dum fråga, men på din screendump som du bifogar i tråden så är kolumnen där processoranvändningen listas väldigt smal. Får alla siffrorna plats? Kan ju vara en enkel anledning till att du inte hittar den process som tar upp all kraft...
Citera
2009-03-08, 01:57
Bannlyst
tack för svaren men nix, där är ingen som tar cpu förutom idle process.

Men jag ger upp, ljudet laggar till och med när man startar upp datorn.

ANgående filöverföringen, jag kopplade in de två datorerna med varandra med korsad nätverskabel, försökte installear något 'hemmanätverk' och sådär men verkade inte dyka upp något.

Hur ska man göra för att hitta de delade filerna på det sjunkande skeppet?

tack igen, ni som hjälper mig nu räddar liv! hjäääälp!!
Citera
2009-03-08, 13:30
Bannlyst
sökte lite på det men hittade ingen bra förklaring, bara detta sen ska jag inte störa er mer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in