2009-03-06, 22:01
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet
Så, nu har jag fått styr på tekniken och laddat upp en första låt. En pärla av Sun Ra som alldeles för få har hört. Har inget för mig ikväll så det kommer nog mer, jag har dragit mig för att fylla ut luckorna på youtube alldeles för länge.

www.youtube.com/watch?v=6BBzO-vferY - Enlightenment

(kolla för all del in alla new age-videos som dyker upp under likande klipp, sounds for psychic self defense against haters, egyptian astrology now osv, bangar inte!)

Grattis, du har precis gjort You Tube till en bättre tjänst.
Grym låt för övrigt.

Titta vad duktig jag har varit. Hela fem låtar, och fler skall det bli!
http://www.youtube.com/user/Biddiebang2
Citera
2009-03-07, 06:08
Medlem
MrCheebas avatar
Nytt sensationellt genombrott inom uppladdningsteknik!

Istället för att ladda upp videoklippen ett och ett så kan man använda sig av Firefox tillägget Gears. Det möjliggör uppladdning av hela TIO, ja det är faktiskt sant, TIO videoklipp åt gången! Helt otroligt! Först en massa gubbar på månen och nu detta.

Du laddar ner Gears genom att klicka på "Prova vår plugin-program för massuppladdning." på uppladdningssidan. Sen är det bara till att tanka hem det och installera.

Sätt igång nu. Förbättra You Tube!
Fly! Fly my pretties!
Muaaahahahaaa!

Edit: Jag fimpade mitt förra konto och skapade ett nytt som på ett bättre sätt reflekterar min personlighet.
http://www.youtube.com/user/Cheebamonger
Citera
2009-03-07, 10:23
Medlem
RojaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Revolutionarande!

För oss som alltid undrat men aldrig satt oss in i proceduren så var den här tråden klockren.
När bidrog du med något för att förbättra världen senast?
Citera
2009-03-07, 10:59
Medlem
MrCheebas avatar
Jag har lagt upp 18 låtar under natten ur min lite obskyrare favoritgenre. Det är väldigt enkelt att ha moviemaker uppe och bara dra och släppa mp3or och passande bilder. Det går ju på ett kick att fixa till, och uppladdandet stör ju inte heller. Sen får jag säga att det var lite småmysigt att pyssla med sin sida också. Nu skall jag fortsätta att täppa till luckorna i electroutbudet och samtidigt knyta kontakt med likasinnade robot-funk-fanatiker världen över.
Citera
2009-03-07, 19:25
Medlem
pastoratets avatar
Börjar lägga upp låtar så sakteliga, hade varit dubbelt så många nu om inte WMG haft en pinne i röven dock...

"Your video may have licensed content" så vi gjorde dig en tjänst och stängde av den.
Citera
2009-03-07, 19:29
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet
Börjar lägga upp låtar så sakteliga, hade varit dubbelt så många nu om inte WMG haft en pinne i röven dock...

"Your video may have licensed content" så vi gjorde dig en tjänst och stängde av den.

Färdas ut i din favoritgenres marginaler så minskar det där problemet markant.

Edit: Du har ju för Jösse nam redan lagt ut tre låtar! Bra jobbat Pastoratet!
High five! Great success! En annan är redan prenummerant på din kanal, jazz älskare som man är. Nu skall jag se om Coltranes version av "My favorite things" finns ute.

Edit 2: Fy helvete vad bra denna var! Jag sitter här och Flanders-diggar så att mitt vaggande pekfinger håller på att gå ur led.
Jelly Roll Morton - Big Fat Ham
http://www.youtube.com/watch?v=Kr0tp...e=channel_page
Mer sådant på You Tube.

Albert Ayler - Ghosts
Poetry in chaotic motion.
http://www.youtube.com/watch?v=dtiSA...e=channel_page
Senast redigerad av MrCheeba 2009-03-07 kl. 19:39.
Citera
2009-03-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RojaZ
För oss som alltid undrat men aldrig satt oss in i proceduren så var den här tråden klockren.
När bidrog du med något för att förbättra världen senast?
Varför låter du så nedlåtande, jag uttalade mig ju starkt positivt för denna idéen.
Citera
2009-03-07, 20:00
Medlem
MrCheebas avatar
I Operation: Förbättra you tube tråden får alla vara med. Även de som släntrade in i början och fällde en sarkastisk kommentar. Sätt igång nu Mansig och ladda upp din musik. Du kan image googla på hammare så att du får hammare som visningsbild till varenda melodi!
Citera
2009-03-07, 20:51
Medlem
Jag har aldrig tänkt på att göra det själv innan, faktiskt. Om inte någon annan uppskattar musiken man laddar upp så kan man ju alltid lyssna på sina favoritlåtar vid tillfällen då man inte har tillgång till den egna datorn.
Citera
2009-03-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
[...]Du kan image googla på hammare så att du får hammare som visningsbild till varenda melodi!
http://www.youtube.com/watch?v=dSUWR...eature=related
Senast redigerad av Mansig 2009-03-07 kl. 20:55.
Citera
2009-03-07, 20:58
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetrarmegin
Jag har aldrig tänkt på att göra det själv innan, faktiskt. Om inte någon annan uppskattar musiken man laddar upp så kan man ju alltid lyssna på sina favoritlåtar vid tillfällen då man inte har tillgång till den egna datorn.

Det är ju så att väldigt många betraktar You Tube som "någonting som finns på internet" vilket de konsummerar nästan dagligen, och tanken på att lägga upp någonting själv stöts snabbt bort. "Orka" tänker man och växlar till nästa tab. Ibland blir man lite förbannad över att en bra låt vilken man kanske vill tipsa om inte finns men..."orka" tänker man.

Evangeliet jag för fram i denna tråd är att detta "orka" är en grav feluppfattning. Det är rövenkelt att ladda upp klipp, och ALLA borde göra det, inte bara de som är drivna och skulle gå över stock och sten för att få upp sina grejer på the internetz.

Söker du utan att finna? Följ min pedagogiska tutorial i post numero ett i tråden och sprid din överlägsna smak över hela världen. Är du på pysslarhumör och har en kopp te och en kaka till hands, och en timme att slå ihjäl så kanske du till och med kan snajda till din kanal lite och knyta kontakt med andra som delar dina obskyra intressen.
Citera
2009-03-08, 11:43
Medlem
Laddade upp en låt igår: http://www.youtube.com/watch?v=kuL-5KhO_ZA

Fler kommer det att bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in