• 1
  • 2
2009-03-06, 13:15
Medlem
MrCheebas avatar
Är du en fan av en lite mer obskyr genre musik? Blir du irriterad över att du inte hittar en låt på YT? Ladda upp den vettja!

Proceduren är enklare än man tror.

1. Regga dig.
2. Lokalisera "Moviemaker" i ditt Windows.
3. Drag och släpp valfri mp3a.
4. Drag och släpp valfri bild.
5. Se till så att bägge matchar i längd och välj "publicera på denna dator" med bästa kvalitet.
6. Ladda upp på YT.

Bra, eller hur!?
Citera
2009-03-06, 13:20
Medlem
Revolutionarande!
Citera
2009-03-06, 13:24
Medlem
whiteboys avatar
grymt smart idé! Varför har ingen kommit på det tidigare?
Citera
2009-03-06, 13:32
Medlem
MrCheebas avatar
Ja ja ja.
Däng in er ironi bara, men faktum är att det är få som tänker på detta. De flesta är slöa konsumenter. Vad jag vill påpeka är att det är väldigt enkelt att rätta till missförhållanden på YT. Finns inte låten du så gärna vill länka till? Ladda upp den! Det går på ett naffs.
Citera
2009-03-06, 14:11
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Ja ja ja.
Däng in er ironi bara, men faktum är att det är få som tänker på detta. De flesta är slöa konsumenter. Vad jag vill påpeka är att det är väldigt enkelt att rätta till missförhållanden på YT. Finns inte låten du så gärna vill länka till? Ladda upp den! Det går på ett naffs.

Jag tycker faktiskt du har en poäng här. Alla människor letar efter ställen att ladda hem saker/få tag i saker. Inte är det många som orkar dela med sig av alla skatter dom sitter på. Tänk om alla skulle lägga upp en låt var en gång i veckan bara. Det skulle bli ett bra bibliotek på endast några månader
Citera
2009-03-06, 14:20
Medlem
MrCheebas avatar
Precis!
Om låten du söker inte finns, låt det inte bero med det utan gör någonting åt saken.
Citera
2009-03-06, 15:03
Medlem
Har tänkt lägga upp låtar förut, men jag hade ingen aning om att jag hade Moviemaker på datorn

Men nu jävlar!
Citera
2009-03-06, 15:14
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steez
Har tänkt lägga upp låtar förut, men jag hade ingen aning om att jag hade Moviemaker på datorn

Men nu jävlar!

Det tar vi och firar med "You know my steez" av och med Gangstarr. En fin bit som lagts upp på youtube av en person i ett annat land som följt en liknande uppmaning som den jag ger i denna tråd.

http://www.youtube.com/watch?v=8O8oV1ATfH0

- While the world's revolvin, on it's axis, den här trådens uppmaning kommer med mad love plus the illest warlike tactics
.
Senast redigerad av MrCheeba 2009-03-06 kl. 15:19.
Citera
2009-03-06, 16:58
Medlem
Har ni hört talas om Spotify? Där kan man hitta det mesta förutom könsrock och liknande genrer. Youtube är oldschool nu
Citera
2009-03-06, 17:41
Medlem
pooboxxxs avatar
Jäkligt fin tanke måste jag säga. Hittar iofs det mesta jag söker på tuben men detta sättet var ju så lätt att tom min min farmor skulle klara det.

Kanske inte revolutionerande men vi som inte har nörd på schemat uppskattar tipset.
Citera
2009-03-06, 17:47
Medlem
xaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinsu
Har ni hört talas om Spotify? Där kan man hitta det mesta förutom könsrock och liknande genrer. Youtube är oldschool nu

Finns ju fan ingenting på Spotify längre!

Bra ide TS, finns ju massor musik man inte hittat där och fått tanka hem från DC elr liknande.. ska börja ladda upp dom efter
Citera
2009-03-06, 19:33
Medlem
pastoratets avatar
Så, nu har jag fått styr på tekniken och laddat upp en första låt. En pärla av Sun Ra som alldeles för få har hört. Har inget för mig ikväll så det kommer nog mer, jag har dragit mig för att fylla ut luckorna på youtube alldeles för länge.

www.youtube.com/watch?v=6BBzO-vferY - Enlightenment

(kolla för all del in alla new age-videos som dyker upp under likande klipp, sounds for psychic self defense against haters, egyptian astrology now osv, bangar inte!)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in