• 1
  • 2
2009-03-06, 12:32
Medlem
Worldwides avatar
Jag har en Nokia 5310 Xpress Music, och jag älskar ljudet, och jag undrar om ipod nano har lika bra ljud, t.o.m bättre? Med tanke på att så många har det, måste det väl vara bra?

är det värt 1000-1300kr?
Citera
2009-03-06, 12:34
Bannlyst
Nej?
Citera
2009-03-06, 12:37
Medlem
Hunter91s avatar
har en nano , Express musiks ljud är så jävla mycket bättre än nanos.
Citera
2009-03-06, 12:38
Medlem
Ödlans avatar
Investera i ett par bättre lurar istället.
Citera
2009-03-06, 16:16
Medlem
addims avatar
Med originallurarna är iPods ljud helt värdelöst. Är ju lurarna som gör hela ljudupplevelsen.
Citera
2009-03-06, 21:01
Medlem
Worldwides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addim
Med originallurarna är iPods ljud helt värdelöst. Är ju lurarna som gör hela ljudupplevelsen.
Det är ljudkortet som är grunden för rba ljud.

jag älskar xpressmusic ljudet, det bästa jag har hört, har inte testat Nokia N serien.
Citera
2009-03-06, 21:24
Medlem
UnderwearMans avatar
Ljudet i ipodarna är väll inget att hurra för. Kör iof en gammal 30gb ipod video så det är möjligt att det spelar in men även med mina koss pluggar känns det ganska platt. Att det dessutom inte går att ställa in ljudet bortsätt från presets gör ju inte det hela bättre.
Citera
2009-03-06, 21:44
Medlem
Worldwides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnderwearMan
Ljudet i ipodarna är väll inget att hurra för. Kör iof en gammal 30gb ipod video så det är möjligt att det spelar in men även med mina koss pluggar känns det ganska platt. Att det dessutom inte går att ställa in ljudet bortsätt från presets gör ju inte det hela bättre.
Hur kommer det sig att ipod är så populär? Bara för mycket minne och design?
Citera
2009-03-06, 21:55
Medlem
d0kt0rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
har faktiskt ingen som helst jävla förståelse för det. har haft nano men nu har jag en sony som jag diggar som fan. bra ljud, bättre än nanon jag hade men med samma lurar. nanon är iof den förförra (den designen dom gått tillbaka till nu).

men sony har ju en modell, nwz-e438 som jag tycker e jävligt mycket bättre. kostar typ 1299 för 8 gb, 45 timmars batteritid (inte typ 25-30 eller vad nanon nu har) radio osså slipper man fucking fitt itunes. har väl typ samma skärmstorlek. visst nanon har riktigt läcker design och är lövtunn. men ska du köpa en mp3 så köp för fan sonyn istället. nanon finns iof i 16, det är ett jävla plus faktiskt. det får man ge dom.
Citera
2009-03-06, 21:55
Medlem
nikolauss avatar
Citat:

Nej, just därför att apple har sin attityd till allt, och framför allt, deras gränssnitt. Det var vad som fick mig att köpa en ipod, och jag har aldrig ångrat de 2200kr jag lade ut på den, för den innehåller så mycket mer än en mp3-spelare.
Citera
2009-03-06, 21:57
Medlem
Citat:

Sitter själv på en Nano 8bg. Ångrar inte köpet, ljudet duger helt klart nu när jag köpt ett par rejäla hörlurar men då ska man ha i åtanke att jag verkligen inte är någon audiofil.

Än så länge har jag haft två ipod nanos, både är fortfarande i brukbart skick men har getts bort, och de har aldrig klöddat på något sätt. Alla andra mp3or, Sony / Creative / iAudio osv, har strulat eller gått sönder förr eller senare. Sen att nya nanon är sjukt nice designad är ju bara ett plus i kanten.
Citera
2009-03-06, 22:01
Medlem
d0kt0rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eduja
Sitter själv på en Nano 8bg. Ångrar inte köpet, ljudet duger helt klart nu när jag köpt ett par rejäla hörlurar men då ska man ha i åtanke att jag verkligen inte är någon audiofil.

Än så länge har jag haft två ipod nanos, både är fortfarande i brukbart skick men har getts bort, och de har aldrig klöddat på något sätt. Alla andra mp3or, Sony / Creative / iAudio osv, har strulat eller gått sönder förr eller senare. Sen att nya nanon är sjukt nice designad är ju bara ett plus i kanten.
där jag jobbar har vi nog aldrig fått in så många ipods på service som nåt annat märke. visst vi säljer överlägset mest ipods än andra märken så dom ligger väl normalt till tror jag. creative dock slår alla med hästlängder
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in