• 1
  • 2
2009-03-06, 00:24
Medlem
Kattungemammans avatar
Som rubriken lyder, hur mycket leker ni med era katter?

Jag har läst att katten behöver 4 kvartar lek om dagen, alltså sammanlagt en timme.

Leker ni kattägare så mycket med dem?
Senast redigerad av Kattungemamman 2009-03-06 kl. 00:25. Anledning: Felstavning i rubriken
Citera
2009-03-06, 00:37
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Jag har två stycken,ganska skönt att dom kan busa ihop själva också.

Min större katt har absolut inget intresse av att "leka" med bollar och dylikt längre.Han får en blick precis som om det är under hans nivå numera.

Den andra som bara är ett år yngre tycker fortfarande att sånt är kul,vi kan leka apport med bollen (precis som hundar)

Har aldrig tittat på klockan direkt men dom får sin lilla tid båda varje dag.
Citera
2009-03-06, 00:52
Medlem
Schnauzers avatar
långt ifrån, 5 minuter om dagen kanske
Citera
2009-03-06, 00:53
Medlem
nVcs avatar
Absolut inte tillräckligt i så fall
Citera
2009-03-06, 00:56
Moderator
evilhoneys avatar
En hel del, och han leker mer än vad jag gör, dels med sina leksaker och dels med mig. Snören på tröjor och liknande är ju superkul.. tydligen. =)
Tror inte att jag aktivt leker 1h/dag med honom men det blir ju lite då och då, ett par minuter här och ett par minuter där.
Citera
2009-03-06, 02:27
Medlem
oskarp88s avatar
har 3 katter o jag leker aldrig med dom, dom springer ute o gör .. ja nånting sen kommer dom in äter, sover o drar.
Citera
2009-03-06, 02:37
Medlem
pooboxxxs avatar
Leker typ inget med katterna. Klappar dem varje dag men nästan ingen lek. De är två syskon och de brottas nog så mycket de orkar med varandra. Katter klarar väl sig utan människan eller?
Citera
2009-03-06, 06:56
Medlem
Jag brukade leka rätt mkt med min katt, när hon var yngre. Nu är hon 11 år och leker väldigt sällan. Hon sover mest Och när det är varmare är hon ute och gör nåt, sen kommer hon in o äter, o ut igen..
Citera
2009-03-06, 07:57
Medlem
micaeles avatar
Jag leker med mina katter så ofta det går.
Tre stycken som ska underhållas. Bollar, korkar, pappersplan, snören, laserpekare och papperskassar är bland de roligare sakerna. Ena katten älskar att springa och hämta saker man kastar, komma tillbaka med dom och lägga framför en. Så slipper man följa efter...
Citera
2009-03-06, 08:32
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattungemamman
Som rubriken lyder, hur mycket leker ni med era katter?

Jag har läst att katten behöver 4 kvartar lek om dagen, alltså sammanlagt en timme.

Leker ni kattägare så mycket med dem?

Nä jag leker inte med mina katter alls. Nån gång ibland så kan jag leka med nåt snöre eller så som ungarna glömt framme. Men knappast en kvart om dagen. Knappt en kvart om året om jag ska vara ärlig. Däremot så klappar och gosar jag med katterna över en kvart om dagen.
Citera
2009-03-06, 08:34
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag leker med mina katter så ofta det går.
Tre stycken som ska underhållas. Bollar, korkar, pappersplan, snören, laserpekare och papperskassar är bland de roligare sakerna. Ena katten älskar att springa och hämta saker man kastar, komma tillbaka med dom och lägga framför en. Så slipper man följa efter...

Skön katt som hämtar grejer. Jag var kompis med en tjej som hade två såna katter för länge sen. Riktigt fräna kissar.
Citera
2009-03-06, 09:08
Medlem
jag leker väldigt ofta med min katt som inte ens är ett år.
han älskar att leka jage! först springer han efter mig å tar tag i min fot sen springer jag efter honom osv.

Tror det beror på hur gammla katterna är, när dom blir äldre är dom väll inte lika lekfulla?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in