2009-03-06, 00:23
Medlem
Hejsan alla på flashback!
Jag vet inte om detta är rätt kategori, om inte kan väl någon moderat flytta tråden?

Jo det är så att jag spelade in en föreläsning för drygt en månad sedan och nu har han som föreläste kontaktat SVT om det hela och de i sin tur har kontaktat mig och en kompis. De frågade min kompis över telefon om de kunde låna hdv-bandet för att sedan kolla igenom om de vill använda något, men nu till frågan:

Om de använder något måste de väl fråga mig först? Eller räcker det med att kontakta han som föreläste eftersom det var hans tal?

Samt om de använder något, får jag inte ut någonting utav det eller har jag bara lånat ut mitt hdv-band utan att få en endaste krona för det? ( De betalar frakten)

Jag har inte skickat iväg bandet än, men om jag inte kan få ut något utav de så skickar jag hellre med en extern hårddisk då hdv-bandet är en förbrukningsvara och jag isådanafall hellre skickar med en extern hårddisk med m2t filerna på ( okomprimerade ).
Senast redigerad av Muqito 2009-03-06 kl. 01:16.
Citera
2009-03-06, 11:54
Medlem
Cineastens avatar
Jag vet inte men det låter som en fråga för Juridikforumet (angående rättigheter osv)v eller Medieforumet.
Testar att flytta tråden till medieforumet.
/Cineasten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in