• 2
  • 3
2009-03-07, 12:58
Medlem
Skyggedanss avatar
De invandrare jag känner håller bara på med CB om ens det. :-\
Citera
2009-03-07, 13:08
Medlem
Harikiriis avatar
Utav dom jag känner så röker dom bara.
Citera
2009-03-07, 13:19
Bannlyst
de jag känner röker bara CB med kanske en benso med. jag "känner" inte de andra dräggen.
Citera
2009-03-07, 13:25
Medlem
Roskans avatar
dom jag känner har knarkat det mesta, men cola å töj e la populärast, har trippat å knaprat mycket E med mina sydamerikanska vänner
Citera
2009-03-07, 14:35
Medlem
DearLeaders avatar
Begreppet "invandrare" är ju oerhört stort.

Generellt sett tror jag att invandrare från Sydamerika, och speciellt Balkan, är mer benägna att ta tyngre droger än invandrade muslimer från Mellanöstern. CB räknar jag knappast som en drog i det här sammanhanget.

Har hört att många afrikaner (speciellt Gambianer) säljer mycket horse. Men om dom använder det själva vet jag inte. Har iaf alldrig stött på någon afrikan som håller på med inravenöst missbruk. Ganja, on the other hand....
Citera
2009-03-07, 15:04
Medlem
petters avatar
Mitt intryck är att det har att göra med traditionerna i hemlandet. I norden dricks det mycket sprit och det tas mycket tjack. I andra länder tuggas det khat osv. En svensk anser att det är mer tabu att röka opium än att dricka sprit medan det är tvärtom i t.ex Iran.
Citera
2009-03-07, 19:30
Medlem
Grunt_Grunts avatar
När jag bodde i Angered så umgicks jag med en del andra generationens invandrare och de knarkade som galningar. Svenskar var mer uppdelade, där en del höll sig till spriten och andra gick på drogerna lika hårt som invandrare. Att hålla sig till CB som enda olagliga drog var någonting som bara tjejer gjorde i vår kultur. Jag kände väldigt få första generationens invandrare, men de var mer skötsamma. Kanske då de faktiskt var influerade av sina hemländers kultur, istället för den patetiska gangsterkultur som tas upp av de som föds i Sveriges förorter...
Citera
2009-03-07, 21:04
Avstängd
Illuzionzs avatar
Utav dom jag känner och har träffat så röker dom mest. Mer svenskar i min krets som håller på med tyngre droger.
Citera
2009-03-08, 15:44
Medlem
keyboardcowboys avatar
postarna i tråden verkar eniga.. invandrare tar mindre tunga droger?

av mina erfarenheter stämmer detta med (om man räknar bort finnar kanske men de räknas väl inte som invandrare längre )

underligt..
Citera
2009-03-08, 17:17
Medlem
Jean Claudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy
postarna i tråden verkar eniga.. invandrare tar mindre tunga droger?

av mina erfarenheter stämmer detta med (om man räknar bort finnar kanske men de räknas väl inte som invandrare längre )

underligt..

Beror på vilka invandrare man känner/känner till och har som umgänge. De jag känner försöker anpassa sig till vårt samhälle mer eller mindre lyckat eller tar/dealar avsevärt tyngre droger än gräs. De jag stött på i min tidigare "karriär" var oftast horse-dealare och araber. Muslimer från jugoslavien röker oftast gräs eller hasch. Skulle tro att vi klarar det själva förvisso men det är mina erfarenheter. Umgås inte med någon i dessa kretsar dock.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in