Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-03-05, 23:34
Medlem
Medborgare,

En gråmulen torsdag på ett medelstort företag någonstans i mellansverige diskuteras den ständigt återkommande invandrarfrågan. På bredaste sörmländska beklagar sig 60-talisterna över invällarna, hur de våldtar och knarkar. Detta fick mig att fundera:

Ofta hör jag om hur våra nyanlända bröder och systrar mest verkar uppehåller sig med att missbruka, sälja eller tillverka dödsknark, någonting jag personligen aldrig har bevittnat. Därav min fråga: Hur vanligt är det egentligen med icke-svenskar i dessa sammanhang? Är allt en konspiration skapad av tidigare nämnda foppatoffel-tanter?
Citera
2009-03-06, 00:11
Medlem
lakritspipan2s avatar
Jag känner nog fan bara två invandrare som använder droger. En är en lokal cb-kran så ja, han säljer ju cb då och röker rätt friskt men inte kriminell i övrigt, alltså ingen springa-på-stan-och-slåss-invandrare utan helt jävla chillad Den andra röker enbart cb vad jag vet, också han helt chillad.

Känner iofs bara tre invandrare totalt då jag kommer från ett typiskt helsvenskt barnvänligt bostadsområde och har således aldrig rört mig ute i ghettona förutom om jag ska köpa weed då

Så jag känner ju många fler helsvenskar som brukar/missbrukar droger och då handlar det nästan aldrig om bara cb heller utan tyngre droger också.
Citera
2009-03-06, 00:25
Medlem
Escapisms avatar
Känner ingen. Har nog inte träffat någon heller. Klart man träffat invandrare som röker, men det räknas knappt. Man har ju iaf träffat 20 rökande svenskar på varje rökande invandrare.

Tror iaf att folk med muslimsk bakgrund är mindre benägna att ta till knarket. Gäller inte alla så klart.
Citera
2009-03-06, 00:48
Medlem
redlineers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escapism
e.

Tror iaf att folk med muslimsk bakgrund är mindre benägna att ta till knarket. Gäller inte alla så klart.

Precis och jag tror även att majoriten av invandrare som använder nån sorts form utav knark lär vara ifrån sydamerika.
Citera
2009-03-06, 01:47
Medlem
knoxahs avatar
Jag tror helt ärligt att det inte spelar så stor roll om de inte är nyanlända i Sverige för typ tre veckor sedan. Läs; tror.
Citera
2009-03-06, 02:05
Medlem
Mandingos avatar
somalierna här i göteborg är iallafall högkonsumenter av Kat... uppe i lilla somalia (Länsmansgården, norra biskop) tuggas det helt öppet...

många MÖ-folk jag träffat är inte sena på att röka holk...
Citera
2009-03-06, 02:20
Bannlyst
Ja, det känns som att Somalierna är rätt överrepressenterade när det kommer till kath.

Annars så har jag knappt ens stött på en första generationens invandrare som knarkar

Edit: ELler de invandrarna jag känner föredrar oftast att dricka. Förstår inte alls det där
Citera
2009-03-06, 04:18
Medlem
vart bor ni igentligen, här i sthlm tror jag inte just invandrare är överrepresenterade utan folk från fattigare områden däremot änvänder oftast mer droger, bor oftast många invandrare i dom områdena, o ja jag känner många missbrukande invandrare
Citera
2009-03-06, 10:54
Medlem
keyboardcowboys avatar
de invandrarna jag känner tar bara cb
Citera
2009-03-06, 13:06
Bannlyst
Jag rör mig väl mest i Svensson och välbärgade områden. Där knarkar inga invandrare i vart fall.
Citera
2009-03-06, 13:14
Medlem
Mords avatar
vet många invandrare här i området som tar droger. väldigt många faktiskt.

umgås dock bara med en av dom.
Citera
2009-03-06, 13:27
Bannlyst
Inte så konstigt om de nu skulle göra det, olika kulturer präglar ju ens beteende .Tex cannabis kanske är mer socialt accepterat i sydamerika
och här använder vi ju alkohol som om det vore en vitamin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in