Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-05, 13:11
Medlem
Har ett stort problem med min laptop.

Installerade XP pro på den och nu har jag hittat drivers och sådant till den men problemt är att jag inte kan få över dom på min laptop! Internet fungerar inte på den, USB enheten läses inte av när jag stoppar in den, brände drivrutierna på en dataskiva och stoppade in den men enligt laptopen är dataskivan tom..
Så hur kan jag nu installera drivrutinerna på datorn när jag varken kan använda internet, usb eller någonting?? ROMen fungerar dock och läser av installerade cdskrivor så som min XPskiva, kan man bränna ner drivers på skivor så dom körs direkt ifrån skivan som ett spel eller hur ska jag göra nu??

Tacksam för svar
Citera
2009-03-05, 13:16
Medlem
Coldons avatar
Är det en nerladdad version av XP, eller köpt?
För vad jag har för mig ska drivrutiner finnas i C:\Drivers typ. Men jag kan ha fel. Om nu fallet är så att det är nerladdat skulle jag ha testat en annan version iallafall.
Citera
2009-03-05, 13:36
Bannlyst
Ladda ner Uniblue Driver Scanner

http://www.liutilities.com/products/driverscanner/

Krävs betald nyckel för att installera drivrutinerna efter scan, det har du här:
DS-G06F8-3F0C3-74D32-06C90-60601-000G0

EDIT:
Gå in på datorns tillverkare via en annan dator som har internet och ladda ner de drivrutiner du behöver som .exe fil

Bränn in filerna med ex NERO
Senast redigerad av BoGoran115 2009-03-05 kl. 13:42.
Citera
2009-03-05, 14:04
Medlem
Det är en nedladdad version av XP.

Kan inte använda Uniblue driver scanner då jag inte kan få över någonting på min laptop på något vis verkar det som, tror jag iaf.

Hur bränner man ut en drivrutin på en skiva? Dvs bränner man hela rarfilen som dataskiva eller hur är det man gör?

tack för svaren.
Citera
2009-03-05, 14:30
Medlem
Alltså jag har laddat hem drivrutinerna men vettifan hur jag får över dom på min laptop eftersom varken internet eller usb fungerar
Citera
2009-03-05, 16:15
Medlem
hasenfrasens avatar
Använd en USB-sticka som är 4GB eller mindre.
Citera
2009-03-05, 18:32
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbe1891
brände drivrutierna på en dataskiva och stoppade in den men enligt laptopen är dataskivan tom..

ROMen fungerar dock och läser av installerade cdskrivor så som min XPskiva,
Bränn en ny skiva, din CD-rom fungerar ju.
Citat:
Hur bränner man ut en drivrutin på en skiva? Dvs bränner man hela rarfilen som dataskiva eller hur är det man gör?
Ja, så gör man.
Se till att packa upp rar filen/filerna först, du har väl inte Winrar installerat än?
Annars ta med Winrar installern också på skivan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in