2009-03-05, 13:11
Medlem
Har ett stort problem med min laptop.

Installerade XP pro p den och nu har jag hittat drivers och sdant till den men problemt r att jag inte kan f ver dom p min laptop! Internet fungerar inte p den, USB enheten lses inte av nr jag stoppar in den, brnde drivrutierna p en dataskiva och stoppade in den men enligt laptopen r dataskivan tom..
S hur kan jag nu installera drivrutinerna p datorn nr jag varken kan anvnda internet, usb eller ngonting?? ROMen fungerar dock och lser av installerade cdskrivor s som min XPskiva, kan man brnna ner drivers p skivor s dom krs direkt ifrn skivan som ett spel eller hur ska jag gra nu??

Tacksam fr svar
Citera
2009-03-05, 13:16
Medlem
Coldons avatar
r det en nerladdad version av XP, eller kpt?
Fr vad jag har fr mig ska drivrutiner finnas i C:\Drivers typ. Men jag kan ha fel. Om nu fallet r s att det r nerladdat skulle jag ha testat en annan version iallafall.
Citera
2009-03-05, 13:36
Bannlyst
Ladda ner Uniblue Driver Scanner

http://www.liutilities.com/products/driverscanner/

Krvs betald nyckel fr att installera drivrutinerna efter scan, det har du hr:
DS-G06F8-3F0C3-74D32-06C90-60601-000G0

EDIT:
G in p datorns tillverkare via en annan dator som har internet och ladda ner de drivrutiner du behver som .exe fil

Brnn in filerna med ex NERO
Senast redigerad av BoGoran115 2009-03-05 kl. 13:42.
Citera
2009-03-05, 14:04
Medlem
Det r en nedladdad version av XP.

Kan inte anvnda Uniblue driver scanner d jag inte kan f ver ngonting p min laptop p ngot vis verkar det som, tror jag iaf.

Hur brnner man ut en drivrutin p en skiva? Dvs brnner man hela rarfilen som dataskiva eller hur r det man gr?

tack fr svaren.
Citera
2009-03-05, 14:30
Medlem
Allts jag har laddat hem drivrutinerna men vettifan hur jag fr ver dom p min laptop eftersom varken internet eller usb fungerar
Citera
2009-03-05, 16:15
Medlem
hasenfrasens avatar
Anvnd en USB-sticka som r 4GB eller mindre.
Citera
2009-03-05, 18:32
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbe1891
brnde drivrutierna p en dataskiva och stoppade in den men enligt laptopen r dataskivan tom..

ROMen fungerar dock och lser av installerade cdskrivor s som min XPskiva,
Brnn en ny skiva, din CD-rom fungerar ju.
Citat:
Hur brnner man ut en drivrutin p en skiva? Dvs brnner man hela rarfilen som dataskiva eller hur r det man gr?
Ja, s gr man.
Se till att packa upp rar filen/filerna frst, du har vl inte Winrar installerat n?
Annars ta med Winrar installern ocks p skivan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in