• 1
  • 2
2009-03-05, 12:25
Medlem
Tja tja alla . Nu är det så att jag har haft min lilla dator i ca 1 år (10maj tills nu) Och tkr att den går grymmt dåligt,den laggar/buggar sönder när jag tittar film,söker på internet,alla möjligt jox. Jag har en Acer ASPIRE M3600 om det nu är det som står på datan.

Är det ngn som kan förklara exakt hur jag gör? Jag är verkligen amatör omkring datorer så skriv helst inte förkortningar och vissa svåra ord förklara gärna vad dom betyder Men vissa säger att efter jag har omformaterat datan så försvinner vista och allt jox. Blir den inte som när jag fick den av netonnet ?

Alltså den har vista och så har den 2 st Hårddiskar en "C" och en "D" och "D"´använder jag tydligen inte för den är tom av 227gb. Men på "C" använder jag 145gb av 228gb. Det följde inte med ngn skiva till datan.

Tack så hemskt mycket för snabba svar för jag ska lana i helgen nu på lördag 2 dagar kvar. Och vill helst ha min dator i toppskick som den va för några månader sen innan min låtsas farsa börja och sitta här. TACK PÅ FÖRHAND <3
Citera
2009-03-05, 12:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det ligger dussintals trådar om " formatering "

https://www.flashback.org/sok/formatering

Ta del av alla trådarna.
Citera
2009-03-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det ligger dussintals trådar om " formatering "

https://www.flashback.org/sok/formatering

Ta del av alla trådarna.

Tack tack,men har varit där och letat men hittar ingen som besvarar mina frågor
Citera
2009-03-05, 15:06
Medlem
Så nu har jag fan letat igenom hela jävla forumet :O och hittar ingenting i stil med vad jag behöver hjälp med !!
Citera
2009-03-05, 17:23
Medlem
Oj vad mkt hjälp man får
Citera
2009-03-05, 18:12
Medlem
Plottis avatar
Ja, om du formaterar så försvinner allt på hårddisken, har inte vista själv. Men fick du inte en skiva med vista "på" när du köpte datorn?
Citera
2009-03-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Ja, om du formaterar så försvinner allt på hårddisken, har inte vista själv. Men fick du inte en skiva med vista "på" när du köpte datorn?

Neej jag fick icke med en enda skiva :S
Citera
2009-03-05, 18:43
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonnnish
Neej jag fick icke med en enda skiva :S

Går det inte beställa en gratis skiva på operativsystemet från netonnet du köpte ifrån eller Acer? Testa och ring. Eller så kan du tanka din version av vista och bränn ner den på en CD och använd att installera vista på din dator och ta användning av din orginala CD-key som du fått med. (eller eventuellt står på datorn).
Citera
2009-03-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Går det inte beställa en gratis skiva på operativsystemet från netonnet du köpte ifrån eller Acer? Testa och ring. Eller så kan du tanka din version av vista och bränn ner den på en CD och använd att installera vista på din dator och ta användning av din orginala CD-key som du fått med. (eller eventuellt står på datorn).

Tack tack , Ska ringa netonnet imorgon direkt efter skolan! Men det kommer en polare till mig imorgon på kvällen och han är snuskigt grymm på datorer men lite sämre på Vista så han vill att jag ska ta reda på så mkt information om vista som möjligtså det underlättar för honom. tack för din hjälp verkar som om alla andra muppar här på forumet sitter och runkar och inte kan hjälpa lilla mig :/ ..
Citera
2009-03-05, 18:54
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonnnish
Tack tack , Ska ringa netonnet imorgon direkt efter skolan! Men det kommer en polare till mig imorgon på kvällen och han är snuskigt grymm på datorer men lite sämre på Vista så han vill att jag ska ta reda på så mkt information om vista som möjligtså det underlättar för honom. tack för din hjälp verkar som om alla andra muppar här på forumet sitter och runkar och inte kan hjälpa lilla mig :/ ..

haha ^^ hjälper alltid.
Citera
2009-03-05, 19:00
Medlem
dobbelinas avatar
Man får aldrig med några skivor numera när man köper keff märkes datorer
i keff butiken. (det suger, jag vet)
Det man brukar kunna göra är att tillverka en "recovery skiva".
Läs din manual.

Att tanka en retail Vista skiva från nätet funkar inte heller.
Du behöver nämligen OEM filerna/informationen.

Du kan modifiera en retail Vista skiva till OEM genom följande procedur:
http://forums.mydigitallife.info/showthread.php?t=2389

(Obs!, formatera inte än, du behöver extracta lite information från din gamla installation först)
Citera
2009-03-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Man får aldrig med några skivor numera när man köper keff märkes datorer
i keff butiken. (det suger, jag vet)
Det man brukar kunna göra är att tillverka en "recovery skiva".
Läs din manual.

Att tanka en retail Vista skiva från nätet funkar inte heller.
Du behöver nämligen OEM filerna/informationen.

Du kan modifiera en retail Vista skiva till OEM genom följande procedur:
http://forums.mydigitallife.info/showthread.php?t=2389

(Obs!, formatera inte än, du behöver extracta lite information från din gamla installation först)

Tack tack,men ska lana på lördag och måste ha denna dator !!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in