2009-03-05, 02:01
Medlem
Tjena. Har skickat PM till admin 1 o 4 men inte fått nått svar. Vad göra?
2009-03-05, 02:06
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Hur länge har du väntat?
2009-03-05, 02:10
Medlem
chaoswithins avatar
Då skriver du antingen till en mod du litar på och ber den att försöka upplysa om ditt problem (om det är av väldigt privat natur)

Annars postar du din fråga/problem i denna avdelning.

Som tumregel brukar jag tycka att man väntar 4-7 dagar på svar och har man inte fått svar efter 3 kan man skicka en påminnelse då deras pm-korgar antagligen är rätt vältraffikerade.
2009-03-05, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Hur länge har du väntat?
1 vecka på 4:an o 3 på 1:an

Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Då skriver du antingen till en mod du litar på och ber den att försöka upplysa om ditt problem (om det är av väldigt privat natur)

Som tumregel brukar jag tycka att man väntar 4-7 dagar på svar och har man inte fått svar efter 3 kan man skicka en påminnelse då deras pm-korgar antagligen är rätt vältraffikerade.

Att skicka ett påminnelse PM om att man inte fått svar på PM känns som att det faller på sin egen paradox, så att säga

Vill inte ta detta via moderator för det känns som fel väg så admins, vore tacksam om ni kunde kika på mitt ärende och återkomma till mig.
2009-03-05, 06:23
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin

Personligen kan jag tycka att det bara är dumt med kravet på att gå omvägen via våra admins eftersom de skiter i att svara. Alla frågor borde få postas här istället.
2009-03-05, 07:10
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Personligen kan jag tycka att det bara är dumt med kravet på att gå omvägen via våra admins eftersom de skiter i att svara. Alla frågor borde få postas här istället.
Men hur gör man då med känsliga frågor som kanske bara admins borde se o inte andra användare o mods?
2009-03-05, 07:51
Medlem
micaeles avatar
admins brukar svara, men det kan ta en väldans tid. PM:a någon moderator du gillar och be dom pusha på, eller framföra ditt ämne för ledningen.
2009-03-05, 07:52
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
admins brukar svara, men det kan ta en väldans tid. PM:a någon moderator du gillar och be dom pusha på, eller framföra ditt ämne för ledningen.
Jag har aldrig någonsin fått ett svar från någon av admin, oavsett vad det gäller.
2009-03-05, 07:57
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Jag har aldrig någonsin fått ett svar från någon av admin, oavsett vad det gäller.
Jag har nästan alltid fått svar av admins, så dom finns och lever - uppenbarligen.
Nå, kommunikationen uppåt med adminX-personer har alltid varit dålig, det har det gnällts om i åratal. Så förhoppningsvis försöker dom göra något åt det. Men tre admins på FB får sannolikt också ett PM-flöde som vi vanliga dödliga bara drömmer om.
2009-03-05, 08:35
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Jo, vi får ganska många PM. Dock så ska vi ta fram en lösning för att hantera kommunikationen mot admins på ett bättre sätt.

Kurtan79 har fått svar.

admin4
2009-03-05, 08:50
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Jo, vi får ganska många PM. ...
Care to give any numbers?
Alltid kul att veta hur bördan ser ut för er.
2009-03-05, 09:47
Medlem
Misters avatar
Jag har heller aldrig fått svar eller respons. Konsekvensen blir att i till exempel fall där man upplever att moderator gör fel och påpekar det för moderatorn, som då naturligtvis tycker tvärtom, låter bli att ta det vidare till admin och sen vidare hit. Det blir för lång väg och den sk "rättssäkerheten" på Flashback blir lidande och under all kritik.

Det är ett väldigt smidigt sätt att tysta kritik och konstruktiva förslag som känns obekväma. De får dö ut bakom kulisserna och kommer inte fram i ljuset. En eloge för det. Något för media att lära av i dessa tider, fast där finns ju bloggvärlden förstås. Hade media och politiker, liksom admin&co, kunnat radera bloggar och hänvisat till ett regelverk hade det fungerat likadant.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in