2009-06-26, 15:09
Medlem
mr.pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klack
ge det några år, enligt antal sålda plattor ligger han väl 4a världen runt? Beatles och elvis ligger över honom. Tror ju dock inte hans död gör att folk slutar köpa hans underbara plattor. Ge det tid grabbar detta är inte det sista vi har hört av The king of pop.

Michael Jackson och Beatles har sålt ungefär lika många skivor. Båda typ 3 gånger mer än någon annan artist. Tänkt då på att MJ har släppt ungefär 4-5 framgångsrika soloplattor, alltså inte speciellt många, och att här snackar vi en ensam artist.. inte ett band. Han är störst någonsin, det är fan inget snack. Det kommer han få kredd för först nu eftersom han är död.
Citera
2009-06-26, 15:11
Bannlyst
Ha ha ha. Vad många losers det finns som tydligen gillar att se ett peddo uppträda. Någon högre makt såg dock till att ni inte fick se honom (?), då ni själva inte var tillräckligt smarta för att hålla er ifrån honom.
Citera
2009-06-26, 15:50
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
en miljon okej vänta i 10 år och bokningsbekräftelsen kan ju också bli värd pengar.

Nej, kommer inte bli värt ett skit.
Vem fan ger pengar för ett gammalt bokningsnummer?
Citera
2009-06-26, 16:03
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Ha ha ha. Vad många losers det finns som tydligen gillar att se ett peddo uppträda. Någon högre makt såg dock till att ni inte fick se honom (?), då ni själva inte var tillräckligt smarta för att hålla er ifrån honom.

Får jag fråga av ren nyfikenhet - Vad vet du om Michael Jackson? Har du en aning om hur många miljoner han har givit bort till välgörande ändamål? Hur mycket har du läst om de två rättegångarna? Får jag fabulera fritt så vågar jag nästan gissa på att du inte har tagit del av mer än vad som sades i TV samt vad som skrevs i tidningarna. Själv har jag läst allt som går att läsa om rättegångarna och bildat mig en egen uppfattning och det är långt ifrån vad alla Aftonbladets läsare har gjort.

"Oskyldig till motsatsen har bevisats" heter det och känner du att du har tillräckligt med kött på benen för att fälla Michael Jackson såhär i efterhand, slå en pling till Thomas Sneddon och smid planer. Han, om någon, kommer bli jätteglad av att få höra den finfina informationen du förmodligen sitter på.
Citera
2009-06-26, 16:15
Medlem
fruus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.pung
Michael Jackson och Beatles har sålt ungefär lika många skivor. Båda typ 3 gånger mer än någon annan artist. Tänkt då på att MJ har släppt ungefär 4-5 framgångsrika soloplattor, alltså inte speciellt många, och att här snackar vi en ensam artist.. inte ett band. Han är störst någonsin, det är fan inget snack. Det kommer han få kredd för först nu eftersom han är död.

Du får det att låta som att denne "ensamme artist" gör allting själv på sina skivor, han sjöng och skrev texterna medans Beatles tex även skrev all musik...
Citera
2009-06-26, 18:22
Medlem
R.i.p
Citera
2009-06-26, 18:47
Medlem
qkenqkenqkens avatar
Han var en duktig artist, men ännu duktigare pedofil.
Citera
2009-06-26, 20:41
Medlem
frukosteras avatar
Han hade sin tid och producerade riktigt grymma låtar, men på senare tiden så har det inte varit något spektakulärt, så ärligt talat bryr jag mig inte så värst om han levde eller kola redan innan han kom dit vart han nu kom.
Iallafall inte så att känner för att blir depp, kröka ner mig ännu mer och gråta.

Han va en bra musiker men att se han igenom ett mediafilter förvandlade hans karaktär till att bli något olockande, som den kanske icke är.
Citera
2009-06-26, 21:38
Medlem
poffa2s avatar
Tyvärr var det nog så att han levde kvar i 80-talet och fick storhetsvansinne.

Tragiskt men sant.

Hur som helst, han gjorde grymma låtar och scenshower på 80-talet.

Men tyvärr överlevde han inte 80-talet.
Citera
2009-06-26, 21:52
Medlem
Herrtrosas avatar
Enligt en finsk tidning så har Liza Minelli uttryckt sig såhär: "Vi som kände Michael Jackson och stod honom som närmast, vi vet vem han var som person. Efter obduktionen så kommer hyllningarna att dö ut och helvetet kommer braka lös. Låt oss hylla honom nu". Fick en hastig översättning av en kamrat och jag minns inte den exakta översättningen som han gav mig. Vad kan hon syfta på? Att han gick på tunga mediciner (vilket de flesta kanske redan vet)?

Born to amuse, to inspire, to delight. Here one day. Gone one night... Rest in Peace, Michael Jackson.
Senast redigerad av Herrtrosa 2009-06-26 kl. 21:54.
Citera
2009-06-27, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Får jag fråga av ren nyfikenhet - Vad vet du om Michael Jackson? Har du en aning om hur många miljoner han har givit bort till välgörande ändamål? Hur mycket har du läst om de två rättegångarna? Får jag fabulera fritt så vågar jag nästan gissa på att du inte har tagit del av mer än vad som sades i TV samt vad som skrevs i tidningarna. Själv har jag läst allt som går att läsa om rättegångarna och bildat mig en egen uppfattning och det är långt ifrån vad alla Aftonbladets läsare har gjort.

"Oskyldig till motsatsen har bevisats" heter det och känner du att du har tillräckligt med kött på benen för att fälla Michael Jackson såhär i efterhand, slå en pling till Thomas Sneddon och smid planer. Han, om någon, kommer bli jätteglad av att få höra den finfina informationen du förmodligen sitter på.

Troll. Varför ska det vara så svårt att erkänna för alla Micke J-fans att han var ett peddo? Skyldig tills motsatsen har bevisats... hört talas om det?
Citera
2009-06-27, 11:01
Medlem
Vic64s avatar
Han var ju riktigt bra artist, då väl var på scenen! Sen tycker att, hade lite udda saker för sig, med alla dessa operationer och nöjesparker för barn..

Här min egna uppfattning byggd på olika dokumentärer jag sett om MJ.

MJ fick aldrig hinna växa upp bli en vuxen man.. Hans far tog bokstavligt bort hans ungdom, och tvingade honom stå på scen ifrån tidig ålder 7 år gammal..
Sjunga om kärlek och om världen och att vara kär, var nog lite för tidigt för honom. Jag tror många gånger att, MJ sjöng om saker som han faktiskt inte förstod, och kanske aldrig kom underfull med. Därför skapade han sen nöjesparker för barn. Han kände sig som ett barn eller på deras nivå så att säga, i vissa stunder.
Han sa faktiskt i en intervju att han kände sig fångad fågel som satt liten bur.
han nämnde också att, han kunde inte gå ut, själv, inte ens gå ut köpa vanlig saker.. Eller att kanske åka ut handla böcker, eller något annat, för media skulle sönder mala hans saker och studerande allt i minsta detalj.

Man ser ju klart och tydligt nu hur kändiskap bli till en mardröm...

R.I.P Macheal Jackson you are the legend in music....
Senast redigerad av Vic64 2009-06-27 kl. 11:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in