Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-03-06, 22:30
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightgaunt
Utveckla.
http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr2/03-2art7.htm

Minns även att jag hittat en sida om hur och varför smöret slogs ut av margarinet. Kort sagt så finns det inga egentliga anledningar till varför man skulle använda margarin istället för smör.
Citera
2009-03-07, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr2/03-2art7.htm

Minns även att jag hittat en sida om hur och varför smöret slogs ut av margarinet. Kort sagt så finns det inga egentliga anledningar till varför man skulle använda margarin istället för smör.

1. Du länkar till sidan 2000taletsvetenskap.nu. Känd idiotsida.
2. "Gunnar Lindgren är musiklärare och självlärd när det gäller fetternas vetydelse och faror för hälsan." . En person som gjort mängder av ovetenskapliga uttalanden om allt möjligt, men då framför allt hans kemiskräck som får tala.
3. Det påstås massor och sägs att många studier visar det ena och det andra, ändå har man inte en enda referens.

Ett tips från coachen; allt som sägs på Internet är inte sant. Källkritik är vitalt.
Citera
2009-03-07, 02:33
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightgaunt
1. Du länkar till sidan 2000taletsvetenskap.nu. Känd idiotsida.
2. "Gunnar Lindgren är musiklärare och självlärd när det gäller fetternas vetydelse och faror för hälsan." . En person som gjort mängder av ovetenskapliga uttalanden om allt möjligt, men då framför allt hans kemiskräck som får tala.
3. Det påstås massor och sägs att många studier visar det ena och det andra, ändå har man inte en enda referens.

Ett tips från coachen; allt som sägs på Internet är inte sant. Källkritik är vitalt.
Ah, jag googlade och tog första bästa sida, det skall medges. Men jag har för mig att jag läst ett exjobb angående smörets förträffligheter jämtemot margarinet. Kan inte finna det nu däremot. Nåväl...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in